Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.448 visninger
65 svar
91 synes godt om
16. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

B&J

jeg elsker lige dit svar, bare barnet er sundt og rask det er også det der betyder noget her hjemme. min mor og søskende har altid håbet på en pige men hvorfor????

jeg elsker min lille dreng og viste ikke det var en dreng før jeg fik ham op på mig glemte ind da at spørge det var jordmoren der sagde nåå ja skal vi ikke se hvad køn din baby har øhhh jo jeg kunne se mit barn var sund og rask og så vidunderlig at kønnet slet ikke betyder noget

Anmeld

16. maj 2013

BigHope13

Ja det kan jeg virkelig ikke svare dig på for jeg undres over folks mening om dette emne og at der er nogen som direkte ønsker det ene køn mere end det andet.
Men jeg siger gerne til dem som har et barn og så venter en af andet køn at det må være skønt med en af hver.

Vi venter vores første dreng og skulle jeg være heldig at blive gravid igen og så med en pige vil jeg føle mig så utrolig heldig, og hvis jeg venter endnu en dreng vil jeg føle mig lige så heldig og lykkelig

bare de kære barn er sunde og raske så skal man føle sig heldig og beriget

tillykke med jeres drengeflok så skønt.

Anmeld

16. maj 2013

Faith

Åh hvor kan jeg godt følge dig!

Jeg har 3 skønne drenge, og da jeg ventede den sidste fik jeg samme kommentarer som dig.

Jeg priser mig uendelig lykkelig for at have fået hele 3!!!!!! sunde og raske børn. Der er par der kæmper forgæves for at få deres drømmebarn. Jeg har fået 3 af slagsen mod alle odds. Kønnene på dem kunne ikke betyde mindre.

Anmeld

16. maj 2013

Laulund87

Det er også noget fis..

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg forestiller mig at når vi får en til, bliver det en pige igen. Ikke fordi det er det jeg ønsker, men det er bare hvad jeg ser for mig og når vi har fået nr 2, skal vi ikke have flere. Så hvis vi får en pige mere er det helt fint med mig

Anmeld

16. maj 2013

Christina :-)

Anonym skriver:

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Har tit tænkt det samme mrn valgt og holde det for mig selv:-) jeg venter selv nummer 2 dreng og glæder mig mega! Ser også tit flok skriver uhh ja en a vær køn så dejligt har aldrig forstået hvorfor det så vigtigt og få en a vær

Anmeld

16. maj 2013

Mum33

Tillykke med dreng nr. 4 - har selv 2, og kommer der ingen piger, så fint med mig. Tror bare folk har et billede af en familie hvor der er en af hver og derfor overfører deres billede til ens situation.  

Jeg plejer bare at sige, at nogle kvinder er så velsignede, at vi er omgivet af dejlige drenge - hvad kan man ønske sig mere

Anmeld

16. maj 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Starter lige med at give dig en kæmpe kramme

Har det 100% på samme måde som dig!
Har 3 drenge og ALLE (næsten) var sådan "ej er det ikke en pige denne gang?" "nå, men så må i prøve igen" eller "i bliver vel ved til I får en pige?"

Hvorfor??? Hvad i al verden er der "galt" med drenge??
Elsker mine drenge og ville faktisk gerne have en igen!

Men jeg er ærlig talt "ligeglad" med kønnet!! Det er ikke dét der betyder noget! så længe babyen er sund og rask!

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Gud hvor jeg elsker jer herinde

Jeg er SÅ glade for mine drenge, men alligevel syntes folk bare ikke at man er heldig når man "kun" har det ene køn?!

Jamen, jeg fatter det bare ikke..........

Mine drenge er da mit guld, mit mest dyrbare, og ja, så er det da total cool at være rendyrket DRENGERØVS-MOR

Anmeld

16. maj 2013

Malene84

Anonym skriver:

Nå jamen så går jeg da lige imod strømmen, som så mange gange før.... jeg ville da tænke det samme som dem der har spurgt dig!! Hånden på hjertet - så havde jeg da også håbet på at en af mine drenge havde været en pige - så jeg fik lov til at prøve en af hver. Hvad er der galt med det?! Tror bare det er naturligt, at folk tror alle vil have en af hver. 

Jeg er lykkelig for mine to spidermænd  ville ikke bytte dem for noget i verden, og heller ikke en pige - men vil da gerne have en pige næste gang, bliver det en dreng jamen så er jeg da også glad for det. Men drømmen om at prøve begge dele er der da

Tror ikke du skal være sur og skuffet over dem der spørg - fortæl dem da i stedet for hvor glad og tilfreds du er over snart at have 4 sunde og raske drenge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.