Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

SjeBets

jeg har en af hver, da jeg ventede nummer to troede jeg også jeg fik en pige, fordi det havde jeg jo i forvejen, men det var sørme en dreng, og det var da lige så fint, nu skal vi så have en til, og ærligt jeg håber lidt på det er en pige, men er det en dreng så er det da lige så fint, men min mand har 2 drenge jeg har en og tøsen føler sig lidt alene nogle gange, og vil gerne have en søster, så det håber jeg da, men som sagt kommer der endnu en med en tap, så er det lige så fint, jeg skal heller ikke kønsscannes eller lign, vi venter og ser. 

At folk spørger tvivler jeg på har noget med at gøre at man SKAL have en af hver, men ja som andre har sagt så er der mange der godt kunne tænke sig at prøve at være forældre til en af hver, min mand som har to drenge siger selv han vil gerne prøve at få en pige, fordi han har ingen anelse om hvordan det er, og den erfaring kunne han godt tænke sig, og det er da ikke en grim tanke, men som sagt han elsker sine drenge og ville elske en mere lige så højt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

Krussedulle

Tvebakken skriver:

Fair nok.
Men i forhold til det med endnu en pige, er det da klart det letteste, når nu man er vant til piger, meget mere lå det ikke i det.
Næ, måske også en form for trods over, at folk mener,jeg skulle få en mere, for at få den eftertragtede søn - eller give min mand et 'rigtigt' barn. Så kan jeg sørme da bare ønske mig en mere af samme slags.
Tror jeg ville reagere fuldstændig på samme måde, hvis jeg havde 3 drenge.

-og så vil jeg lige sige at alle omkring mig, både dem med begge køn, og dem med kun det ene, er rørende enige om, at det er langt ettere på flere områder at have drenge?!?

Forstår bare slet ikke folks holdning til at det ene køn er mere "rigtigt" end det andet!

Min mand kunne da godt ønske sig en pige, men ikke mere end at han også kunne også sig endnu en dreng!

Om drenge er nemmere end piger, det kan jeg af gode grunde ikke svare på
Men hvordan de skulle være nemmere, det kan jeg ikke lige se?

Anmeld

18. maj 2013

Annette A

Hvor er det dejligt at høre du har det så godt med at være helt igennem drengemor.

Ja det er underligt, har selv undret mig en del. Vi fik to drenge først og det hørte vi mange kommentarer om. "Ja det jo sjovt at have en af hver og 3 gang bliver det nok en pige." Som om vi var nødt til at forsætte med at udvide børneflokken indtil der evt kom en pige. 

Så ved tredie graviditet valgte vi ikke at kende kønnet bare for at få fred til at nyde at vi ventede vores tredie barn som var velkomment uanset kønnet!

Det var så en pige, men vi regnede selv mest med en dreng og da hun blev født lagde vi slet ikke mærke til kønnet end ikke jordemoderen. Vi synes bare vi var så uendeligt heldige at have fået endnu et sundt og velskabt barn til verden og tænkte slet ikke på barnets køn. Da jordemoderen så pludselig sagde "det er en pige" kiggede vi forundret på hinanden, men blev hverken mere eller mindre lykkelige af den grund. Mest overraskket.

Det er jo barnet og ikke kønnet som det handler om, men ved fra andre at det ligesom er noget folk siger og når jeg kommer med de to små kan folk også finde på at sige. En af hver, det er jo perfekt. Forstår det slet ikke for en hel pigeflok og en hel drengeflok er jo fuldstændigt lige så perfekt.

Kan godt forstå din frustration og det ville være dejligt hvis folk kunne fokusere på det allervæsentligste som er et sundt barn, der er ønsket og elsket af sine forældre.

Anmeld

18. maj 2013

annec

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Sådan er det også her.. Dog venter jeg kun 2. Barn som også er en dreng! Jeg glæder mig så meget, og det vigtigste for mig er også at han bare skal være sund og rask!

Anmeld

18. maj 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Jeg kan ikke rigtig svare dig på hvorfor det skal være sådan.

Men jeg forstår godt din frustration over det, det er da også noget underligt noget at sige.

Vi har en af hver, men har altid været åben omkring at jeg altid har ønsket mig drenge, kun drenge, fordi jeg ikke har kunnet se mig selv som mor til en pige. Jeg går SLET IKKE op i tøj, make up, shopping (synes dog det er sjovt når det endelig sker) og alle de der pige ting. Legede da med barbiedukker da jeg var barn, men ville faktisk hellere lege med Lego og biler 

Jeg ville ALRDIG bytte min datter for noget i verden, men havde håbet på en lillebror da jeg gik med hende i maven, frem til vi skulle til MD skanning.

til dig og stort tillykke med en en sund og rask dreng

Anmeld

18. maj 2013

tinasmor

Det forstår jeg vitterlig heller ikke. Jeg fik en pige og ville rigtig gerne have én til. Grunden er bla. at jeg har et super tæt forhold til min egen søster og tænker, at man som ung og voksen sandsynligvis vil have et tættere forhold til en af samme køn (totalt generalisering, ved det godt) men tænker bare på hvordan min søster og jeg gik i byen sammen som unge, da vi blev ældre var det biffeture, cafe og da vi fik børn er vi sammen nu med ungerne. Jeg er ikke sikker på, at alt dette havde været tilfælde med en bror, i hvertfald ikke på samme måde. Kunne ikke forestille sig, at en bror havde været interesseret i, at snakke kærestesorger osv osv så pga vores rigtig gode forhold har jeg altid tænkt, at det kunne være dejligt, at få to af samme køn. Det havde været det samme hvis jeg havde fået en søn. Så ville jeg gerne have haft en søn til. Hvis jeg skulle få et barn til i fremtiden ville jeg være hip som hap. Dog må jeg indrømme, at jeg så ville synes, at det kunne være lidt sjovt at få en dreng. Mere bare fordi det er da sjovt at kunne være i begge "universer" med alle de forskelligheder der trods alt er med drenge og piger. Men hvis det blev en pige, ville hun helt sikkert blive lige så elsket som de to første.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.