Kunne du finde på at købe tøj i Bilka, Føtex mm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er Anonym da jeg er lidt genert over det.

Jeg er begyndt at købe tøj i Bilka, jeg fik jeg 2 bluser for 150 kroner sidst jeg var der! jeg følte mig helt spareagtig! normalt plejer jeg at købe tøj i meget dyre butikker, og bluser til over 200 kroner stk. 

Men her for tiden er jeg blevet SÅ nærig angående mig selv! min søn får Hummel og alle de dyre mærker, der bliver IKKE sparet på noget som helt. Men med mig selv? åh jeg er nærig. Jeg har lige købt en taske som var 2 sortering da normalprisen var 600 og jeg fik den for 190 fordi den var lidt plettet. 

Kunne i finde på at købe tøj i Bilka, føtex mm? og har i oplevet at i er blevet nærige med hensyn til jeres eget forbrug efter i har fået børn?

Jeg synes det er blevet rigtig slemt, jeg tænker "åh for de 200 kroner kunne min søn have fået dit og dat.."  har så dårlig samvittighed når jeg bruger 200 kroner på tøj til mig selv, men kan sagtens brænde flere tusinde af på min søn uden dårlig samvittighed.. Og vi har penge nok, så det er slet ikke det 

Ja det kunne jeg sagtens .. Jeg køber tøj efter hvad jeg kan lide og ikke efter mærket. Det gælder både børnene og mig. Er dog vil med mærke vare til mine unger. Men kan sagtens fine på at købe i Bilka /  føtex

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er begyndt at købe tøj i Bilka, jeg fik jeg 2 bluser for 150 kroner sidst jeg var der! jeg følte mig helt spareagtig! normalt plejer jeg at købe tøj i meget dyre butikker, og bluser til over 200 kroner stk. 

Men her for tiden er jeg blevet SÅ nærig angående mig selv! min søn får Hummel og alle de dyre mærker, der bliver IKKE sparet på noget som helt. Men med mig selv? åh jeg er nærig. Jeg har lige købt en taske som var 2 sortering da normalprisen var 600 og jeg fik den for 190 fordi den var lidt plettet. 

Kunne i finde på at købe tøj i Bilka, føtex mm? og har i oplevet at i er blevet nærige med hensyn til jeres eget forbrug efter i har fået børn?

Jeg synes det er blevet rigtig slemt, jeg tænker "åh for de 200 kroner kunne min søn have fået dit og dat.."  har så dårlig samvittighed når jeg bruger 200 kroner på tøj til mig selv, men kan sagtens brænde flere tusinde af på min søn uden dårlig samvittighed.. Og vi har penge nok, så det er slet ikke det 

Jeg er glad for deres ensfarvet langærmet de koster af og til 50 kr

Tror de hedder "Milla"

Syntes nu ikke at det er noget at skamme sig over

Anmeld

2. maj 2013

KarinOM

Grunden til at jeg helst IKKE køber tøj i Føtex, Bilka osv, er at jeg ikke stoler på at det er produceret på en ordentlig måde mht til miljø og arbejdernes vilkår. 

http://designprocessen.dk/baeredygtigt/tekstil/forarbejdning/

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at putte mit barn eller mig selv i noget der MULIGVIS er fyldt med skadelige kemikalier og lavet af børnearbejdere.

Og det er altså ikke fordi jeg har mange penge, men jeg vil hellere give 200 kr for en top, der er produceret bæredygtigt...end jeg vil købe 10 for samme pris som ikke er. Det betyder, at jeg ikke ejer ret meget tøj, til gengæld bruger jeg så mit tøj til det ikke hænger sammen mere, og kan sagtens finde på at stoppe huller osv.  

Og, nej, jeg ser ikke ned på folk der vælger anderledes...jeg er ravende ligeglad med hvad folk har på deres krop mht til mærker og pris, men jeg er ikke ligeglad med, at folk ikke bliver oplyst ordentligt om hvad det egentlig er de køber!

Og, nu bliver jeg sikkert upopulær...ved det godt. 

Anmeld

2. maj 2013

fairlady

KarinOM skriver:

Grunden til at jeg helst IKKE køber tøj i Føtex, Bilka osv, er at jeg ikke stoler på at det er produceret på en ordentlig måde mht til miljø og arbejdernes vilkår. 

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at putte mit barn eller mig selv i noget der MULIGVIS er fyldt med skadelige kemikalier og lavet af børnearbejdere.

Og det er altså ikke fordi jeg har mange penge, men jeg vil hellere give 200 kr for en top, der er produceret bæredygtigt...end jeg vil købe 10 for samme pris som ikke er. Det betyder, at jeg ikke ejer ret meget tøj, til gengæld bruger jeg så mit tøj til det ikke hænger sammen mere, og kan sagtens finde på at stoppe huller osv.  

Og, nej, jeg ser ikke ned på folk der vælger anderledes...jeg er ravende ligeglad med hvad folk har på deres krop mht til mærker og pris, men jeg er ikke ligeglad med, at folk ikke bliver oplyst ordentligt om hvad det egentlig er de køber!

bæredygtigt, det kan jeg forstå du køber!

Og det jo hverken bilka eller hummel der laver bæredygtigt tøj...

Anmeld

2. maj 2013

Stivdie

KarinOM skriver:

Tager hatten af for din købestil!
Jeg synes bare det er svært at gennemskue mht produktion osv! Hvordan gør du? Køber øko-tex certificeret tøj? Synes jeg har nogle bluser med det mærke i nakken fra H&M? Men det vil jeg også gerne gøre mere i!

Anmeld

2. maj 2013

CarinaSB

Anonym skriver:

Jep det kan jeg godt .. Imens jeg skriver dette indlæg har jeg en stroptrøje, en tunika og et par leggins på fra føtex 

Anmeld

2. maj 2013

marloutti

Jeg køber kun tøj i bilka og føtex og genbrug! Men det er fordi jeg ikke har råd til andet! Hvis jeg havde råd, kunne jeg da godt tænke mig at købe tøj andre steder.

Men jeg ved nu ikke om jeg ville købe de der dyre mærker til min søn. Han bruger det jo kun et par mdr og så er det for småt og han skal have noget nyt. Så jeg vil nok alligevel være for "nærig" til at købe dyrt tøj til ham, så længe han vokser så hurtigt.

Derimod tænkler jeg at det bedre kunne betale sig at købe dyrere tøj til de voksne som, forhåbentlig, er i bedre kvalitet og dermed kan bruges i årevis. Men vi er jo alle heldigvis forskellige...

Anmeld

2. maj 2013

booster_88

Det kunne jeg og det gør jeg, og det er der bestemt intet at være flov over er tøjet pænt og sidder godt, så er jeg faktisk ligeglad om der så stod discount i nakken af mig i stedet for gucci, så fair nok med mig. .

Anmeld

2. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

HAHAHA det kunne jo være mig det der!
Min datter får også noanoa, hummel og reima. Hvor jeg er begyndt at købe i Bilka, Føtex eller 2. hand.

Anmeld

2. maj 2013

Bertris

jeg var i forvejen nærrig når det kom til tøj inden jeg blev mor, men det er blevet endnu værre nu! 

Har tøj fra Bilka der er flere år gammelt og der fejler stadig intet

men nu spørger jeg altid min kusine om hun har ryddet ud i skabet for nylig for så får jeg tøjet gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.