Kunne du finde på at købe tøj i Bilka, Føtex mm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

Mum33

Ja da - ofte. Både til mig selv og mine unger.  Må indrømmer at jeg mere dømmer folk der render rundt i mega dyrt tøj og putter ungerne udelukkende i Småfolk og Hummel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Okay, så du er ligeglad med at folk ved at du handler fx tøj i Bilka? jeg hader bare det der med at have noget på som stadig bliver solgt i bilka, for jeg er bange for folk tænker "åh hende der har ingen penge og bliver nød til at købe billige ting.." eller kommer med dumme kommentare  selvom jeg elsker at købe billige ting, jeg får det så godt af det!

Jeg tænker aldrig sådan om andres tøj.. Jeg går ik om i mærker og er tøjet pænt og min stil, sidder godt osv. Ja så køber jeg oz tøj i bilka jeg tror der er langt flere der ik tænker sådan over andres tøj end der er folk der tænker det modsatte

Anmeld

2. maj 2013

Xolia

Anonym skriver:

Jeg er Anonym da jeg er lidt genert over det.

Jeg er begyndt at købe tøj i Bilka, jeg fik jeg 2 bluser for 150 kroner sidst jeg var der! jeg følte mig helt spareagtig! normalt plejer jeg at købe tøj i meget dyre butikker, og bluser til over 200 kroner stk. 

Men her for tiden er jeg blevet SÅ nærig angående mig selv! min søn får Hummel og alle de dyre mærker, der bliver IKKE sparet på noget som helt. Men med mig selv? åh jeg er nærig. Jeg har lige købt en taske som var 2 sortering da normalprisen var 600 og jeg fik den for 190 fordi den var lidt plettet. 

Kunne i finde på at købe tøj i Bilka, føtex mm? og har i oplevet at i er blevet nærige med hensyn til jeres eget forbrug efter i har fået børn?

Jeg synes det er blevet rigtig slemt, jeg tænker "åh for de 200 kroner kunne min søn have fået dit og dat.."  har så dårlig samvittighed når jeg bruger 200 kroner på tøj til mig selv, men kan sagtens brænde flere tusinde af på min søn uden dårlig samvittighed.. Og vi har penge nok, så det er slet ikke det 

Jeg køber stort set alt tøj til mine to børn i føtex / bilka og køber også tit til mig selv.

Hvis jeg "flotter" mig, så køber jeg i H&M - men det er måske også fordi her er pengene "der ikke bare".

Men jeg synes ikke det er flovt, for noget af deres tøj er ganske pænt, men det holder måske ikke så længe som det dyre? Så hvis du selv synes det er flovt og "dyrt", så overvej om du bruger "færre" penge ved at købe noget der er dyrere, men som holder længere :-)

Anmeld

2. maj 2013

isabellasmor

Tranebaer skriver:

Jeg har det omvendt: Jeg griner af dem der køber dyrt tøj til ingen verdens nytte. Ej det passer ikke helt, for jeg har masser af (diskret) dyrt, lækkert tøj. Men jeg griner (indvendigt) af dem der køber mærker som f.eks. hummel til deres børn - for helt ærligt, deres mærker og striber er klistret ud over tøjet. Det er jo hæsligt, det eneste formål det har er, at vise at det er dyrt.

Der er jo naturligvis ikke bilkalogoer på tøj fra bilka, for det signalerer ikke at det dyrt, tværtimod. Og logoer på tøj har kun den ene funktion: Se det er dyrt. 

Lidt rodet, men håber du får min pointe. Synes det er mere pinligt og grinagtigt at købe tøj fordi det er dyrt end at købe tøj fordi det er billigt.

Haha  Er helt enig 

Anmeld

2. maj 2013

B&J

Jeg går ikke op i mærker men om tøjet er PÆNT!

og jeg køber hvor jeg vil

Anmeld

2. maj 2013

fairlady

Helt ærligt -Ikke noget personligt til dig TS -MEN synes det er til grin at vi kan bruge jeg ved ikke hvor mange penge på netop at REKLAMERER for tøj som Hummel, Nike, Ej sikke lej og hvad det nu alt sammen hedder.

I sidste ende er det de samme børnearbejdere der laver alt tøjet hvad end det hedder eller hvor det er købt. Den eneste forskel er bare at der sidder nogle med en større og større pengepung, jo flere af de dyre mærker der bliver købt... og jeg kan godt afsløre at det ikke er børnearbejderne!

Desuden synes jeg at vi skal være glade for at vi har råd til at få tøj på kroppen at vi lever under de kår, vi nu engang gør. Så synes jeg det er noget snobberi atr gå op i mærket!

Anmeld

2. maj 2013

Mother-love

Jeg køber tit de steder. Hvis jeg synes tøjet er pænt så køber jeg det. Føtex, Bilka tøjet er jo ikke som det var før i tiden. Idag har de rigtig meget smart tøj. Og det udstråler ikke Bilka eller Føtex som det netop gjorde da vi andre var børn. Hehe. Kan huske hvor yt det var. Og tror bare stadig det holder ved hos nogen. Men jeg synes absolut ikke det fejler noget.

Anmeld

2. maj 2013

Mettefpigen

Jaa da :-) køber da både tøj til mig selv og bassen i bilka og føtex :-)

Anmeld

2. maj 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Jeg er Anonym da jeg er lidt genert over det.

Jeg er begyndt at købe tøj i Bilka, jeg fik jeg 2 bluser for 150 kroner sidst jeg var der! jeg følte mig helt spareagtig! normalt plejer jeg at købe tøj i meget dyre butikker, og bluser til over 200 kroner stk. 

Men her for tiden er jeg blevet SÅ nærig angående mig selv! min søn får Hummel og alle de dyre mærker, der bliver IKKE sparet på noget som helt. Men med mig selv? åh jeg er nærig. Jeg har lige købt en taske som var 2 sortering da normalprisen var 600 og jeg fik den for 190 fordi den var lidt plettet. 

Kunne i finde på at købe tøj i Bilka, føtex mm? og har i oplevet at i er blevet nærige med hensyn til jeres eget forbrug efter i har fået børn?

Jeg synes det er blevet rigtig slemt, jeg tænker "åh for de 200 kroner kunne min søn have fået dit og dat.."  har så dårlig samvittighed når jeg bruger 200 kroner på tøj til mig selv, men kan sagtens brænde flere tusinde af på min søn uden dårlig samvittighed.. Og vi har penge nok, så det er slet ikke det 

Jeg køber tit toppe i bilka, altså tant toppe og basis ting, og nogle gange er der da en bluse eller sådan jeg godt kan li og køber det

jeg er ret så ligeglad med hvad andre tænker, så længe jeg selv er tilfreds og tilpas

Desuden købte jeg engang en kjole på bud til 25 kr i føtex og mange kommenterede den på den gode måde - ej hvor er den fed og hvor ser du godt ud  

Anmeld

2. maj 2013

Lilje82

Jeger fløjtende ligeglad med, hvad andre tænker om mærket i mit tøj, jeg køber det, hvis jeg selv kan lide det, om det så er Bilka, Føtex h&m eller what ever, I don't care. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.