Din Menning om dette? vil i blive sure eller stødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

ano14316

Anonym skriver:

Tak for det

Nej jeg spurgte ikke min moster om hun MÅTTE hedde det, jeg spurgte hvad hun vil synes og tænke ved det

neejj det ved.. men synes bare ikke hendes mening tæller... Men tror nu heller ikke hun siger ngoet til det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

jeg har netop lige snakket med min moster for en lille time siden, og hun synes da at det var helt fint og super, for som hun sagde: det kan jeg da godt forstå i kan lide det navn, for det er da os bare smukt

jamen så den skid jo slået

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

neejj det ved.. men synes bare ikke hendes mening tæller... Men tror nu heller ikke hun siger ngoet til det.. 

nej hun synes det er super hyggeligt og fint at vi kalder vores lille pige det

Anmeld

8. april 2013

Kløver

Hvis i ses ofte ville jeg ikke, ellers kan jeg ikke se problemet i det.

Min søn hedder Daniel hvilket min fætter også gør, men vi har yderst lidt kontakt, ser dem kun hvis det er til store runde fødselsdage, så nej vi ser dem sjældent, og var først bagefter vi tænkte over at jeg da havde en fætter af samme navn, men havde vi set hinanden indimellem havde vi ikke valgt navnet

Anmeld

8. april 2013

Kløver

Hvis i ses ofte ville jeg ikke, ellers kan jeg ikke se problemet i det.

Min søn hedder Daniel hvilket min fætter også gør, men vi har yderst lidt kontakt, ser dem kun hvis det er til store runde fødselsdage, så nej vi ser dem sjældent, og var først bagefter vi tænkte over at jeg da havde en fætter af samme navn, men havde vi set hinanden indimellem havde vi ikke valgt navnet

Anmeld

8. april 2013

helle85

Anonym skriver:

Hej med jer

jeg har brug for jeres menning da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre

vi venter en lille pige, og vi er ved at finde navn til hende, og vi er begge helt vilde med Karoline

problemet er bare, at jeg har en kusine som hedder Caroline, hvad vil i synes om at jeg så kalder vores datter Karoline også, den eneste forskel er jo kun forbogstavet, og det høre man jo ikke.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til min Moster og høre hva hun vil synes om det, og også til min kusine.

Men hvad hvis de siger at det synes de er plat? og jeg gør det alligevel... et eller andet sted er der jo ik nogen som skal bestemme hvad vores datter skal hedde , heller ikke selvom en for familien hedder det, men hvad synes i ?

vil i synes det var mærkeligt og at jeg har Stjålet min mosters navn ? min kusine er voksen nu.

det ville jeg ikke blive sur over. somregl snakker men jo ikke med sin kusine hver uge (eller det gør vi ikke i vores familie)

min kærstes brors søn hedder også det samme som deres kusines søn, og tror bestemt at deres kusine har spurgt broren først

Anmeld

8. april 2013

Carina:-)

Det er da ligegyldigt.

Fatter ikke alle de regler mhs til navne.

Så skal de passe til dit og dat,så skal søskende hedde noget der passer til ,eller også så må barnet ikke hedde det fordi min mands ex tante har en hund der hedder det....

Det er skrup ligegyldigt.

Der er ingen ejerskab over navne,så ingen kan "stjæle" et navn.

I kan lide navnet,så self skal hun hedde det . 

Anmeld

8. april 2013

baby012

Det er bare SÅ SURT når en i familien "stjæler" det navn man vil kalde sit barn.. 

ELSKER navnet Sofia, og var 100 på at det skulle min datter hedde.. Lige indtil hendes kusine kom, og skulle hedde det  

ELSKER navnene (i rækkefølge) Lucas og Elias, 

også disse navne er nu optaget, så må finde på noget andet til min søn , selvom han ligner en Lucas  

personligt er det ikke noget vi gør i min familie , altså, det med at tage navne der er i familien.. 

Men samtidig, ville jeg være beæret over at nogen ville opkalde Deres barn efter mig  

Anmeld

8. april 2013

aarhusmor

Hvis det er det navn I kan lide, så er det navnet som hun får

Vi har selv valgt ikke at bruge et navn der er i familie, men det var fordi jeg gerne ville have det var sådan. Der var dog navne jeg overvejede som er i familien og jeg tror bare at de eksisterende navnhavere ville være stolte så.

Før min generation var det jo normalt at man opkaldte børn efter andre i familien

Anmeld

8. april 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Hej med jer

jeg har brug for jeres menning da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre

vi venter en lille pige, og vi er ved at finde navn til hende, og vi er begge helt vilde med Karoline

problemet er bare, at jeg har en kusine som hedder Caroline, hvad vil i synes om at jeg så kalder vores datter Karoline også, den eneste forskel er jo kun forbogstavet, og det høre man jo ikke.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til min Moster og høre hva hun vil synes om det, og også til min kusine.

Men hvad hvis de siger at det synes de er plat? og jeg gør det alligevel... et eller andet sted er der jo ik nogen som skal bestemme hvad vores datter skal hedde , heller ikke selvom en for familien hedder det, men hvad synes i ?

vil i synes det var mærkeligt og at jeg har Stjålet min mosters navn ? min kusine er voksen nu.

Vil sige det kommer lidt an på hvor meget I er sammen med den del af familien.

Jeg er selv ret vild med navnet Rasmus. Det hedder min lillebror, og vi overvejede faktisk ret kraftigt at hvis vi fik en dreng første gang, så skulle han hedde Rasmus. Men han kom til at hedde Silas, for det kan vi endnu bedre lide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.