Din Menning om dette? vil i blive sure eller stødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

(august)

Anonym skriver:

Okay, hvorfor vil du ikke det ?

og jeg ses ikke med dem ... måske en gang om året.

Nå du skriver I kun ses engang om året, så synes jeg godt du kan kalde din datter det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Muhmi

Tjaa kusinen er jo voksen, hvis hun bliver sur, så er det sguda hendes problem... Vi kan jo ikke føje alle og man skal ikke vælge et navn fra som man er forelsket i, fordi én i familien hedder det.

Hvis det var mig ville jeg bare synes det var mega sødt at "mit navn" blev brugt igen og det tænker jeg da også at kusinen vil tænke og hvis hun ikke gør, ja så er det hende der er noget galt med..

I vælger da præcis det navn i vil have til jeres barn, det skal ingen andre diktere

Vi har også en ven som min mand ses tit med der hedder Rune.. Han synes det var dejligt at vi valgte hans navn til vores søn, han prøvede faktisk at få os til at døbe Silas Rune istedet, men det blev til Silas først og så Rune bagefter hehe..

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det er da ligegyldigt.

Fatter ikke alle de regler mhs til navne.

Så skal de passe til dit og dat,så skal søskende hedde noget der passer til ,eller også så må barnet ikke hedde det fordi min mands ex tante har en hund der hedder det....

Det er skrup ligegyldigt.

Der er ingen ejerskab over navne,så ingen kan "stjæle" et navn.

I kan lide navnet,så self skal hun hedde det . 

det skal hun nemlig

Tak og jeg er enig med dig

Anmeld

8. april 2013

Sakris

Hvis det er nært familie ville jeg ikke synes det var så fedt. Men hvis der er nogle man, som du skriver, kun ser 1 gang om året synes jeg ikke det gør noget. Vi har også noget nært familie, der har kaldt deres datter det samme som deres kusine. Men de ses kun til familiekomsammen 1 gang om året, så det kan jeg ikke se det problematiske i.

Hvis du har tænkt dig at spørge din moster og kusine om det er ok. Så synes jeg at du skal respektere deres svar! Du kan ikke være bekendt at spørge, få et nej også gøre det alligevel. Så hellere bare gøre det! 

Men personligt håber jeg da at de bare synes det er en smir. Det ville jeg synes.

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Det er bare SÅ SURT når en i familien "stjæler" det navn man vil kalde sit barn.. 

ELSKER navnet Sofia, og var 100 på at det skulle min datter hedde.. Lige indtil hendes kusine kom, og skulle hedde det  

ELSKER navnene (i rækkefølge) Lucas og Elias, 

også disse navne er nu optaget, så må finde på noget andet til min søn , selvom han ligner en Lucas  

personligt er det ikke noget vi gør i min familie , altså, det med at tage navne der er i familien.. 

Men samtidig, ville jeg være beæret over at nogen ville opkalde Deres barn efter mig  

men der er jo ikke nogen som STJÆLER de navne, altså det er jo ikke en butik hvor der f.eks kun er 5 gange Karoline eller 2 gange Elias.

men det var jo os derfor jeg oprettede denne tråd, jeg troede faktisk at der var flere som dig som synes man ''stjæler'' andres navne, men det er heldigvis modsat...

som en skrev så smukt herinde i min tråd at når man vælger et smukt nvan uanset hvem der hedder det navn er det af den betydning at navnet er så smukt så det ikke er nok der kun er 50 mennesker her i verden der hedder det.... 

Kan ikke se hvorfor du ikke kan kalde dine børn de navne du havde tænkt dig ( ikke købt dig) selvom din kusine vælger de navne også. 

jeg vil være så ked af at '' nøjes '' med et sødt navn fordi min kusine på 23 år hedder det, istedet for at kalde min datter det smukke navn i verden. 

(ifølge mig og kæresten)  

det samme med min søn, nu vil jeg ik sige hans navn,da jeg er anonym, men hans navn er også det smukkeste i hele verden ifølge Min og kæresten, og hvis der er andre som gerne vil have deres søn skal hedde det, synes jeg bare det er kanont. 

ligesom jeg vil blive beæret hvis min kusine kom og sagde til mig: jeg elsker DIT navn, jeg vil gerne have min dattter skal hedde det...

Anmeld

8. april 2013

Peanut

Kan godt forstå din situation, for jeg har nemlig siden jeg var lille, været forelsket i navnet Rosa (dog uden min familie vidste det), men har altid vidst at hvis jeg fik en datter, skulle hun hedde Rosa, men min kusine som er 8 års penge ældre end jeg, kom mig i forkøbet og døbte hendes anden datter Rosa, så hvis jeg en dag får en datter, ved jeg faktisk ikke om jeg vil bruge navnet alligevel 

Anmeld

8. april 2013

mariesmavse92

Anonym skriver:

Hej med jer

jeg har brug for jeres menning da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre

vi venter en lille pige, og vi er ved at finde navn til hende, og vi er begge helt vilde med Karoline

problemet er bare, at jeg har en kusine som hedder Caroline, hvad vil i synes om at jeg så kalder vores datter Karoline også, den eneste forskel er jo kun forbogstavet, og det høre man jo ikke.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til min Moster og høre hva hun vil synes om det, og også til min kusine.

Men hvad hvis de siger at det synes de er plat? og jeg gør det alligevel... et eller andet sted er der jo ik nogen som skal bestemme hvad vores datter skal hedde , heller ikke selvom en for familien hedder det, men hvad synes i ?

vil i synes det var mærkeligt og at jeg har Stjålet min mosters navn ? min kusine er voksen nu.

Jeg synes helt klart du skal kalde dit barn hvad du vil - man kan ikke altid tage hensyn til om der er andre i familien, der har det samme navn eller ej! Hvis jeg skulle gøre det, kunne jeg ikke kalde mit barn NOGET - jeg har simpelthen for mange familiemedlemmer så min mening: Kald dit barn lige præcis hvad du vil!

Anmeld

8. april 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej med jer

jeg har brug for jeres menning da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre

vi venter en lille pige, og vi er ved at finde navn til hende, og vi er begge helt vilde med Karoline

problemet er bare, at jeg har en kusine som hedder Caroline, hvad vil i synes om at jeg så kalder vores datter Karoline også, den eneste forskel er jo kun forbogstavet, og det høre man jo ikke.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til min Moster og høre hva hun vil synes om det, og også til min kusine.

Men hvad hvis de siger at det synes de er plat? og jeg gør det alligevel... et eller andet sted er der jo ik nogen som skal bestemme hvad vores datter skal hedde , heller ikke selvom en for familien hedder det, men hvad synes i ?

vil i synes det var mærkeligt og at jeg har Stjålet min mosters navn ? min kusine er voksen nu.

Jeg synes bare at du skal kalde hende Karoline hvis det er det navn som I kan lide. Jeg synes også det er et sødt navn

Jeg synes overhovedet ikke, at du skal spørge din moster eller kusine om lov, de har ikke eneret over navnet. Vi har flere der hedder Christian i vores familie og det er der ingen sure miner over.

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

mariesmavse92 skriver:

Jeg synes helt klart du skal kalde dit barn hvad du vil - man kan ikke altid tage hensyn til om der er andre i familien, der har det samme navn eller ej! Hvis jeg skulle gøre det, kunne jeg ikke kalde mit barn NOGET - jeg har simpelthen for mange familiemedlemmer så min mening: Kald dit barn lige præcis hvad du vil!

Gør jeg også

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Kan godt forstå din situation, for jeg har nemlig siden jeg var lille, været forelsket i navnet Rosa (dog uden min familie vidste det), men har altid vidst at hvis jeg fik en datter, skulle hun hedde Rosa, men min kusine som er 8 års penge ældre end jeg, kom mig i forkøbet og døbte hendes anden datter Rosa, så hvis jeg en dag får en datter, ved jeg faktisk ikke om jeg vil bruge navnet alligevel 

Men det synes jeg du skal gøre, for det betyder meget at ens børn hedder det de navne man selv synes det bedste om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.