Din Menning om dette? vil i blive sure eller stødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

raca

Benjamins'mor skriver:

Jeg er af dem holdning, at jeg aldrig ville døbe mit barn noget som en i familien hedder, medmindre personen er død og det kan være som et "minde" eller hvad man kalder det. Ellers ville jeg aldrig gøre det, da
Jeg selv ville blive skuffet.

så hvis den søsters datter om 20 år vil give hendes barns samme navn som dit barn har vil du har valgt 20 år tidligere ville du blive mobset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Jeg ville blive stolt hvis mit navn blev brugt. Det betyder jo bare at det er så pænt at en af dette navn ikke er nok <3

Ja Lige præsis

Anmeld

8. april 2013

Benjamins'mor

raca skriver:

så hvis den søsters datter om 20 år vil give hendes barns samme navn som dit barn har vil du har valgt 20 år tidligere ville du blive mobset?

Ikke mobset, men skuffet.

Anmeld

8. april 2013

Lise

Min søn hedder Casper, og så har jeg en fætter Kasper. 

Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde ham i tankerne, da vi navngav vores søn, og jeg har heller ikke bedt min faster og onkel om tilladelse  Vi har aldrig rigtigt snakket om det, det er bare sådan nævnt i sammenhænge jeg ikke kan huske, at de hedder det samme. Ikke noget bittert eller noget. 

Jeg ser ikke min fætter specielt ofte, faktisk sjældent. Jeg ser hans forældre et par gange om året. Har et fint forhold til dem alle. 

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Min søn hedder Casper, og så har jeg en fætter Kasper. 

Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde ham i tankerne, da vi navngav vores søn, og jeg har heller ikke bedt min faster og onkel om tilladelse  Vi har aldrig rigtigt snakket om det, det er bare sådan nævnt i sammenhænge jeg ikke kan huske, at de hedder det samme. Ikke noget bittert eller noget. 

Jeg ser ikke min fætter specielt ofte, faktisk sjældent. Jeg ser hans forældre et par gange om året. Har et fint forhold til dem alle. 

Men som flere skriver, der er virkelig ikke nogen som kan tillade sig at blive mobset / skuffet eller sure over man vælger det samme navn, som andre har til sit barn...

vi alle elsker vores børn utrolig højt, og vil gerne have de kommer til at hedde det smukkeste navn i verden, og i mit tilfælde OG kærestens, synes vi at Karoline er det navn vores datter skal hedde, så ja det er da rigtigt nok, hvorfor skal man ikke have lov at navngive sine børn som man lyster...

Kan også godt lide navnet Kasper ja og Casper hehe

Anmeld

8. april 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hej med jer

jeg har brug for jeres menning da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre

vi venter en lille pige, og vi er ved at finde navn til hende, og vi er begge helt vilde med Karoline

problemet er bare, at jeg har en kusine som hedder Caroline, hvad vil i synes om at jeg så kalder vores datter Karoline også, den eneste forskel er jo kun forbogstavet, og det høre man jo ikke.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til min Moster og høre hva hun vil synes om det, og også til min kusine.

Men hvad hvis de siger at det synes de er plat? og jeg gør det alligevel... et eller andet sted er der jo ik nogen som skal bestemme hvad vores datter skal hedde , heller ikke selvom en for familien hedder det, men hvad synes i ?

vil i synes det var mærkeligt og at jeg har Stjålet min mosters navn ? min kusine er voksen nu.

Det synes jeg da bare jeres datter skal hedde hvis det er det i kan lide, det skal du da ikke spørger nogen som helst om... Det er da 100% jeres valg.

Tillykke med jeres lille Karoline..

Anmeld

8. april 2013

raca

Benjamins'mor skriver:

Ikke mobset, men skuffet.

men det er jo dig der vælger at blive skuffet..

jeg findet det egoistisk at tro at man kan bestemme ved hjælp af ens humør over hvad ens kusiners børn må hedde... i min familie har vi bladt os 14 fætre og kusiner op til flere gengangere.. ingen skuffede miner her.. da vi er så rummelige at vi godt kan rumme at en vi måske ser 2-3 gange årligt har samme navne smag som os.  jeg ville ski være ked af og være de sidste der fik børn i sådan en stor flok.. de har jo raelt set ikke et frit valg. mht til navne men må  tage overskudet. forde du sidder o ikke kan rumme at dit 20 årige barn skal dele navn med en lille ny en..

hvis man så har samme navnemængde man skal undgå på farens sidde+ så er det pludselig rigtig manget man skal tage hensyn til.

for mig var det vigtigere at barnet bar et navn jeg kunne lide end, hvad min kusines hedder

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det synes jeg da bare jeres datter skal hedde hvis det er det i kan lide, det skal du da ikke spørger nogen som helst om... Det er da 100% jeres valg.

Tillykke med jeres lille Karoline..

Tak for det

Nej jeg spurgte ikke min moster om hun MÅTTE hedde det, jeg spurgte hvad hun vil synes og tænke ved det

Anmeld

8. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej med jer

jeg har brug for jeres menning da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre

vi venter en lille pige, og vi er ved at finde navn til hende, og vi er begge helt vilde med Karoline

problemet er bare, at jeg har en kusine som hedder Caroline, hvad vil i synes om at jeg så kalder vores datter Karoline også, den eneste forskel er jo kun forbogstavet, og det høre man jo ikke.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til min Moster og høre hva hun vil synes om det, og også til min kusine.

Men hvad hvis de siger at det synes de er plat? og jeg gør det alligevel... et eller andet sted er der jo ik nogen som skal bestemme hvad vores datter skal hedde , heller ikke selvom en for familien hedder det, men hvad synes i ?

vil i synes det var mærkeligt og at jeg har Stjålet min mosters navn ? min kusine er voksen nu.

jeg ville personligt ikke selv vælge et navn der allerede var i familien, men altså med et navn som fx Karoline der er relativt brugt er det jo 100% umuligt at undgå der vil være andre med same navn

jeg synes du skal prøve at spørge hende hvordan hun ville have det med du kaldte jeres lille pige for Karoline, det kan jo godt være hun ikke har noget imod det - men hvis hun ikke er så glad ved ideen synes jeg i bør prøve finde et andet navn

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg ville personligt ikke selv vælge et navn der allerede var i familien, men altså med et navn som fx Karoline der er relativt brugt er det jo 100% umuligt at undgå der vil være andre med same navn

jeg synes du skal prøve at spørge hende hvordan hun ville have det med du kaldte jeres lille pige for Karoline, det kan jo godt være hun ikke har noget imod det - men hvis hun ikke er så glad ved ideen synes jeg i bør prøve finde et andet navn

jeg har netop lige snakket med min moster for en lille time siden, og hun synes da at det var helt fint og super, for som hun sagde: det kan jeg da godt forstå i kan lide det navn, for det er da os bare smukt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.