Hvornår er en kvinde for gammel til at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

B&J

jeg har altid sagt 30 men efter jeg er blevet voksen hihihi

så siger jeg mellem 35-40 også fordi hvis man ikke kan blive gravid også blev det og det er bare ønskebarnet så syntes jeg også 45 er helt okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Mamalou

tarkoflen skriver:

Enig, når kroppen ikke selv kan producere flere børn, altså fordi den er blevet for gammel, og ikke fordi der er andre problemer som kræver behandling!

I min verden skal man dog ikke være ret meget over 40 år før det bliver til den sene side for mig personligt, men så længe det kan lykkedes og man stadig har æg, så er det vel et eller andet sted kroppens måde at sige på, at det er ok?

De kvinder man hører om fra udlandet som er +50 og derfor skal have hjælp til at få børn, det synes jeg altså er langt ude!

Jeg kan godt følge din tankegang om, at kroppen selv siger fra, når tiden er inde. Men jeg synes alligevel, at man også skal tænke på hvilken forælder man er i stand til at være for sine børn. For selvom kroppen "tillader" en graviditet i en moden alder, så synes jeg alligevel at man skal tænke lidt langsigtet.

Vh. Louise

Anmeld

22. marts 2013

Mamalou

simone_jacobsen skriver:

Det er jo voldsomt individuelt - for mig er grænsen lav. Men det et jo kun dig der ved og kan mærke om det er det rigtige eller ej.

Min mor fik min søster som 36 årig og jeg syntes, helt personligt, at det er for gammelt!
Og ved mange vil være dybt uenige, men det afhænger jo af hvem man et som person, hvad er ens værdier og mål osv..

Det er meget individuelt og nok også svær at sætte på forhånd, da man aldrig ved hvordan ens liv uarter sig. Der kan derfor være nogle faktorer, der gør at man ændre mening og ens grænser rykker sig.

Vh. Louise

Anmeld

22. marts 2013

tarkoflen

Mamalou skriver:

Jeg kan godt følge din tankegang om, at kroppen selv siger fra, når tiden er inde. Men jeg synes alligevel, at man også skal tænke på hvilken forælder man er i stand til at være for sine børn. For selvom kroppen "tillader" en graviditet i en moden alder, så synes jeg alligevel at man skal tænke lidt langsigtet.

Vh. Louise

Helt enig, og jeg skal bestemt heller ikke være mere end 40 når vi får nr. 2 og helst heller ikke over 37, men altså man kan jo godt være en rigitg god forældre, selvom man har runder de 40

Anmeld

22. marts 2013

Frk. Himmelblå

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Hvornår synes I at man som kvinde er for gammel til at blive gravid/få børn?

Jeg spørger fordi jeg fylder 31 til april. Jeg blev alene med min søn i juni 2012 og har ikke planer om, at skal finde en kæreste i det næste laaaaange stykke tid... Pludselig slår det mig, at jeg faktisk kan gå hen og blive for gammel til at få flere børn. Altså at jeg først er klar til et ny forhold - først møder "the one" når det er for sent. Det er nok en lidt dum tanke, især fordi jeg slet ikke ved om jeg vil have flere, men tanken går mig alligevel lidt på... 

Nogle vil måske sige, at jeg har "mange" år endnu, mens andre synes jeg måske allerede er ved at være der... 

Skyd løs!

Vh. Louise 

Synes egentlig biologien oftest sætter en meget passende grænse for fertiliteten hos kvinder... Et sted i begyndelsen af fyrrerne vel...

Det er noget andet med mænd,- de bør altså stoppe reproduktionen før biologien bremser dem.

Anmeld

22. marts 2013

Mamalou

Kia2013 skriver:

Nu var min mor 36 da hun fik mig og jeg er selv 31 nu og skal snart være mor til den første (og håber stadig på at kæresten kan overtales til én mere)... så måske ser jeg lidt anderledes på det. Jeg er i hvert fald glad for at mine forældre ikke valgte mig fra, bare fordi min mor var 36 og min far 38 dengang 

Min søster var 37 da hun fik sit første barn og hun skal nu være mor til nr. 2 i en alder af 40. Lidt som med min svigerinde (brors kæreste), som var 33 med den første og nu er 36 med nr. 2... vi er åbenbart bare lidt sent ude i min familie. 

Min søster siger hun kan godt mærke det er hårdt her 2. gang, men tror ikke hun har haft de vilde skavanker udover træthed, men jeg har jo også været træt, såh... svigerinden har haft noget bækkenløsning i noget tid efterhånden, men det er der jo også noget yngre gravide kvinder der får, så det er vel ikke pga. alderen tror jeg... 

Tror dog jeg vil sætte grænsen til når man er i starten af 40'erne. Hvis du er 42 når du får barnet, så er du 60 år når det fylder 18. Min mor har heldigvis været meget god på det punkt, hun har fulgt med i hvad der var 'in' også mens jeg var teenager, så der følte jeg det ikke så meget med at hun var i 50'erne

Det er jo ikke til at vide, om det er alderen der spiller ind på deres "skavanker" i deres graviditeter. Min lillesøster på 25 år fødte i går, og hun har også været plaget af bækkenløsning og alt muligt andet. Det var også hendes anden graviditet

Anmeld

22. marts 2013

Mamalou

Albertsen92 skriver:

35 år, det er max synes jeg.
Vil ikke selv have børn efter jeg er 30.

Hvorfor? Hvis jeg må være så fræk at spørge

Anmeld

22. marts 2013

ekebiv

Jeg ved ikke helt hvilken alder jeg mener men min mor var 39 da hun fik migog det har ikke været/er ikke specielt fedt. Jeg fik selv børn som 31 og 33 årig (og venter nr 3 nu hvor jeg er 37) så mine børn er små med gamle morforældre. Det har en fordel da de er pensionister men det er bestemt også øv da de ikke har så meget energi. Det største minus er nu at de jo nok ikke bliver en del af mine børns voksenliv (de er 76 år nu) og det gør mig ked af det. Personligt bliver jeg jo aldrig klar til at skulle undvære dem og jeg kan til tider føle mig snydt fordi jeg ikke får så lang tid med dem som mine søskende (jeg er efternøler). Jeg ved godt at vores generation bliver gammel på en anden/yngre måde men jeg synes man skal tænke lidt længere ud i fremtiden når man sætter børn i verden i en høj alder.

Ps. Mit eget max var "inden jeg bliver 37 år" til den sidste og jeg havde Nået det hvis ikke jeg havde mistet.

Anmeld

22. marts 2013

LinLin

Jeg har altid sagt jeg ikke ville være over 30. Har fået mine som hhv knapt 22 og 26 årig og vi arbejder på nummer 3 her hvor jeg er 28,5 nu, så regner med at nå det

Over 40 er alt for gammel for mig og faktisk synes jeg allerede at det er for gammelt fra 35...

Anmeld

22. marts 2013

Mamalou

Dut-ugle skriver:

Min holdning er 35 år sådan har jeg altid haft det, tror det er fordi jeg har gået i skole med et par stykker hvis forældre var meget gamle og efter at have set hvordan de har haft det, så er det noget jeg personligt ikke vil udsætte mine børn for

Jeg tror heller ikke, at det er uden problemer at have ældre forældre, hvis ikke de følger med tiden, eller er meget fysisk svækket... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.