Hvornår er en kvinde for gammel til at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.659 visninger
93 svar
80 synes godt om
21. marts 2013

Mamalou

Hej med jer!

Hvornår synes I at man som kvinde er for gammel til at blive gravid/få børn?

Jeg spørger fordi jeg fylder 31 til april. Jeg blev alene med min søn i juni 2012 og har ikke planer om, at skal finde en kæreste i det næste laaaaange stykke tid... Pludselig slår det mig, at jeg faktisk kan gå hen og blive for gammel til at få flere børn. Altså at jeg først er klar til et ny forhold - først møder "the one" når det er for sent. Det er nok en lidt dum tanke, især fordi jeg slet ikke ved om jeg vil have flere, men tanken går mig alligevel lidt på... 

Nogle vil måske sige, at jeg har "mange" år endnu, mens andre synes jeg måske allerede er ved at være der... 

Skyd løs!

Vh. Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Benjamins'mor

Det er svært. Vil sige absolute max er 45. Ellers er det synd for børnene.

Anmeld

21. marts 2013

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Det er svært. Vil sige absolute max er 45. Ellers er det synd for børnene.

Men der er jo ingen regler for det.

Anmeld

21. marts 2013

nielsen80

Når man føler sig for gammel og/eller er gået i overgangsalderen( med mindre denne er indtruffet meget tidligt)

Synes det er meget svært at sætte et tal på, da det handler om, hvor man er i livet osv. Der er fordele og ulemper ved at være ung mor, og det samme kan siges om at være en ældre mor. Synes dog personligt ikke man kan snakke om en "ældre" mor, før man er 37-38år(og igen det er svært med de tal).

Anmeld

21. marts 2013

Mamalou

Benjamins'mor skriver:

Men der er jo ingen regler for det.

Det synes jeg lyder gammel - altså i forhold til at få børn

Hvor går din personlige grænse for hvornår du senest vil have børn?

Anmeld

21. marts 2013

Benjamins'mor

Mamalou skriver:

Det synes jeg lyder gammel - altså i forhold til at få børn

Hvor går din personlige grænse for hvornår du senest vil have børn?

35.

Anmeld

21. marts 2013

Klokkeblomst88

Uha, det er godt nok et svært og følsomt emne! 

Jeg mener ikke, at man kan sætte en bestemt grænse, men jeg ser ulemper og fordele ved begge situationer. 

Anmeld

21. marts 2013

Mamalou

nielsen80 skriver:

Når man føler sig for gammel og/eller er gået i overgangsalderen( med mindre denne er indtruffet meget tidligt)

Synes det er meget svært at sætte et tal på, da det handler om, hvor man er i livet osv. Der er fordele og ulemper ved at være ung mor, og det samme kan siges om at være en ældre mor. Synes dog personligt ikke man kan snakke om en "ældre" mor, før man er 37-38år(og igen det er svært med de tal).

Jeg ved godt, at det er svært at sætte tal på. Jeg har nok bare aldrig forestillet mig, at jeg skulle være i midt/slut trediverne før jeg var færdig med at få børn... Men som så mange andre ting, så går det bare ikke altid som man forventer.

Anmeld

21. marts 2013

Mamalou

Klokkeblomst88 skriver:

Uha, det er godt nok et svært og følsomt emne! 

Jeg mener ikke, at man kan sætte en bestemt grænse, men jeg ser ulemper og fordele ved begge situationer. 

Ja jeg ved det godt. 

Jeg ved også, at der kan være forskellige grunde til, hvorfor man får børn sent. 

Anmeld

21. marts 2013

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Enig, når kroppen ikke selv kan producere flere børn, altså fordi den er blevet for gammel, og ikke fordi der er andre problemer som kræver behandling!

I min verden skal man dog ikke være ret meget over 40 år før det bliver til den sene side for mig personligt, men så længe det kan lykkedes og man stadig har æg, så er det vel et eller andet sted kroppens måde at sige på, at det er ok?

De kvinder man hører om fra udlandet som er +50 og derfor skal have hjælp til at få børn, det synes jeg altså er langt ude!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.