Hvornår er en kvinde for gammel til at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er 42 og føler mig helt klar for gammel - men jeg kender andre på min alder, som ikke er det. Jeg fik mine børn tidligt, og jeg er bare et helt andet sted i livet nu, hvor jeg nyder at have mere tid til mig selv - og jeg GIDER ikke starte forfra med årlige julearrangementer i børnehaven, stressende indkøbsture, afbrudt nattesøvn! 

De af mine jævnaldrende, der får børn nu, er et andet sted og gider ikke bare - de elsker det! Er det mon ikke det mest afgørende? - at man er ellevild og fuld af glæde og vilje til at have småbørn? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

gædde/gitte

MorDk skriver:

Wow sys det er lidt vildt at manges grænse går ved 30år. BUM!

Tænker bare... hvis nu I havde haft svært ved at blive gravide og kæmpet for at blive det ville jeres personlige grænse så rykke sig?

Personlig sys jeg grænsen ligger ved 40+ men igen er det jo en individuel sag ♥

sig mig............. hvor gammel er du?? du ser sgu da herre hammer lækker smækker ung ud på dit billede

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Hvis man er for gammel som 30 årig. så når jeg sgu ikke at få nogen

Anmeld

22. marts 2013

aarhusmor

Jeg er 42. Vi har prøvet igennem 12 år at få et barn. Vi har fået et barn, heldigvis Men det sidste kom aldrig. Lige inden jeg blev 41 trak jeg grænsen og sagde nu kunne jeg ikke mere.

Jeg har ikke det overskud jeg har haft og har nogle smerter i kroppen, og det er det der gør at jeg føler mig for gammel og jeg er glad og tilfreds med min beslutning.

Havde jeg haft energi og ingen smerter, så ville jeg nok have trukket det til jeg blev 45. Så jeg synes det er op til hvor frisk man føler sig, under hensyntagen til at man stadig bør leve til ens barn er kommet op i voksenalderen (ved godt at det ikke kan garanteres, men hvis man regner med at man som min. bliver ca. 75, så kan man godt forsvare at være 50 når man får et barn.

Hvad der er rigtigt at gøre er jo individuelt i en situation. I mit tilfælde kunne vi godt have strukket den længere, fordi min mand er 7 år yngre. Men det vil jeg så ikke.

Anmeld

22. marts 2013

MorDk

gædde/gitte skriver:

sig mig............. hvor gammel er du?? du ser sgu da herre hammer lækker smækker ung ud på dit billede

Jeg er 31 bliver 32 til maj *S*

Mange tak hehe... billedet er fra 31.12.12

Anmeld

22. marts 2013

et-ønske

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Hvornår synes I at man som kvinde er for gammel til at blive gravid/få børn?

Jeg spørger fordi jeg fylder 31 til april. Jeg blev alene med min søn i juni 2012 og har ikke planer om, at skal finde en kæreste i det næste laaaaange stykke tid... Pludselig slår det mig, at jeg faktisk kan gå hen og blive for gammel til at få flere børn. Altså at jeg først er klar til et ny forhold - først møder "the one" når det er for sent. Det er nok en lidt dum tanke, især fordi jeg slet ikke ved om jeg vil have flere, men tanken går mig alligevel lidt på... 

Nogle vil måske sige, at jeg har "mange" år endnu, mens andre synes jeg måske allerede er ved at være der... 

Skyd løs!

Vh. Louise 

Har ikke læst alle besvarelser - men jeg vil sige at min grænser rykker sig hele tiden.... Især for hver måned det ikke lykkedes os at blive gravide!!! Jeg er 33 nu - opgiver ikke håbet før omkring de 40 år....

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

MorDk skriver:

Jeg er 31 bliver 32 til maj *S*

Mange tak hehe... billedet er fra 31.12.12

du er så indbegrebet af hot-mom!

Anmeld

22. marts 2013

Fenja09

Hej med jer!

Hvornår synes I at man som kvinde er for gammel til at blive gravid/få børn?

Jeg spørger fordi jeg fylder 31 til april. Jeg blev alene med min søn i juni 2012 og har ikke planer om, at skal finde en kæreste i det næste laaaaange stykke tid... Pludselig slår det mig, at jeg faktisk kan gå hen og blive for gammel til at få flere børn. Altså at jeg først er klar til et ny forhold - først møder "the one" når det er for sent. Det er nok en lidt dum tanke, især fordi jeg slet ikke ved om jeg vil have flere, men tanken går mig alligevel lidt på... 

Nogle vil måske sige, at jeg har "mange" år endnu, mens andre synes jeg måske allerede er ved at være der... 

Skyd løs!

Vh. Louise 

Nu er jeg jo ligeså gammel som dig og de samme tanker har strejfet mig, men jeg vælger at tage det som det kommer. Jeg synes ikke man kan sætte alder på hvis kvinden og manden har lyst til at få et barn. Det er vel hvad det handler om - lysten til at ville. Tror dog at min personlige grænse er 40, men det kan være at den rykker sig som tiden går. Troede jeg ville have de børn jeg skulle  inden jeg blev 30

/Fenja  

Anmeld

22. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg synes man skal stoppe ved de 40 år...

for mig handler det om at mine børn skal nå at have en mor der kan være med på legepladsen og være med til at passe deres børn inden jeg er så gammel at det er mig der skal hjælpes med alting...

hvis man er 40 når får et barn igen så er man 60 når de bliver 20...

min mor blev 60 dagen efter jeg fik vores søn... jeg er lige blevet 30 (idag faktisk puha en dum dag) og synes faktisk selv jeg er for gammel til "kun" at have fået den første... ville gerne have nået at få 2 inden jeg blev 30 men der skete andre ting i vores liv der gjorde vi var nødt til at udskyde det... længere end nogen af os egentlig havde lyst til... og til sidst sagde vi- nu må livet bare indrette sig nu skal det være inden vi bliver for gamle...

Anmeld

22. marts 2013

MorDk

gædde/gitte skriver:

du er så indbegrebet af hot-mom!

Okay... haha fedt! MILF!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.