Hvornår er en kvinde for gammel til at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

simone_jacobsen

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Hvornår synes I at man som kvinde er for gammel til at blive gravid/få børn?

Jeg spørger fordi jeg fylder 31 til april. Jeg blev alene med min søn i juni 2012 og har ikke planer om, at skal finde en kæreste i det næste laaaaange stykke tid... Pludselig slår det mig, at jeg faktisk kan gå hen og blive for gammel til at få flere børn. Altså at jeg først er klar til et ny forhold - først møder "the one" når det er for sent. Det er nok en lidt dum tanke, især fordi jeg slet ikke ved om jeg vil have flere, men tanken går mig alligevel lidt på... 

Nogle vil måske sige, at jeg har "mange" år endnu, mens andre synes jeg måske allerede er ved at være der... 

Skyd løs!

Vh. Louise 

Det er jo voldsomt individuelt - for mig er grænsen lav. Men det et jo kun dig der ved og kan mærke om det er det rigtige eller ej.

Min mor fik min søster som 36 årig og jeg syntes, helt personligt, at det er for gammelt!
Og ved mange vil være dybt uenige, men det afhænger jo af hvem man et som person, hvad er ens værdier og mål osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

L&V

Jeg syntes at 40 må være absolut sidste udkald og det syntes jeg egentlig os er noget sent

Anmeld

21. marts 2013

Victoria2013

Nu var min mor 36 da hun fik mig og jeg er selv 31 nu og skal snart være mor til den første (og håber stadig på at kæresten kan overtales til én mere)... så måske ser jeg lidt anderledes på det. Jeg er i hvert fald glad for at mine forældre ikke valgte mig fra, bare fordi min mor var 36 og min far 38 dengang 

Min søster var 37 da hun fik sit første barn og hun skal nu være mor til nr. 2 i en alder af 40. Lidt som med min svigerinde (brors kæreste), som var 33 med den første og nu er 36 med nr. 2... vi er åbenbart bare lidt sent ude i min familie. 

Min søster siger hun kan godt mærke det er hårdt her 2. gang, men tror ikke hun har haft de vilde skavanker udover træthed, men jeg har jo også været træt, såh... svigerinden har haft noget bækkenløsning i noget tid efterhånden, men det er der jo også noget yngre gravide kvinder der får, så det er vel ikke pga. alderen tror jeg... 

Tror dog jeg vil sætte grænsen til når man er i starten af 40'erne. Hvis du er 42 når du får barnet, så er du 60 år når det fylder 18. Min mor har heldigvis været meget god på det punkt, hun har fulgt med i hvad der var 'in' også mens jeg var teenager, så der følte jeg det ikke så meget med at hun var i 50'erne

Anmeld

21. marts 2013

Albertsen92

35 år, det er max synes jeg.
Vil ikke selv have børn efter jeg er 30.

Anmeld

21. marts 2013

Muhmi

Synes man bliver for gammel hvis man begynder pb når man er omkring 40 og tænker at man skal have mere end én... Men hvis man derimod får en efternøler som 40-43 årig, så ser jeg intet problem i det og jeg ville ikke synes man var for gammel dér

Anmeld

21. marts 2013

bøllen

Har aldrig tænkt over hvilken alder man er for gammel til at få børn. Det må være optil hver enkelt at vurdere, alderen er jo blot et tal. Og der er jo stor forskel på hvor " gammel " man føler sig.

jeg er selv 36 og har en på 3 år samt 2 store. Havde ham på 3 været alene ville jeg uden at tøve få en mere.

Anmeld

21. marts 2013

Frejsmor

Uuh det er jo nok meeget individuelt vil jeg mene..

Men altså min moster fik min fætter da hun var 42, og hende betragter jeg ikke som værende for gammel - hun er ungdommelig og en rigtig aktiv kvinde!

Meen jeg skal nok ikke have flere børn efter jeg er fyldt 35!

Anmeld

21. marts 2013

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Min holdning er 35 år sådan har jeg altid haft det, tror det er fordi jeg har gået i skole med et par stykker hvis forældre var meget gamle og efter at have set hvordan de har haft det, så er det noget jeg personligt ikke vil udsætte mine børn for

Anmeld

21. marts 2013

4kløver

Synes den er svær.
Jeg fik mit første hold da jeg var ung. Og igen da jeg var 34 og har da tænkt at jeg ikke får så meget tid med de små som de store. Og når de små får børn er en nok mere en oldemor ind mormor..

Anmeld

21. marts 2013

tribk

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Hvornår synes I at man som kvinde er for gammel til at blive gravid/få børn?

Jeg spørger fordi jeg fylder 31 til april. Jeg blev alene med min søn i juni 2012 og har ikke planer om, at skal finde en kæreste i det næste laaaaange stykke tid... Pludselig slår det mig, at jeg faktisk kan gå hen og blive for gammel til at få flere børn. Altså at jeg først er klar til et ny forhold - først møder "the one" når det er for sent. Det er nok en lidt dum tanke, især fordi jeg slet ikke ved om jeg vil have flere, men tanken går mig alligevel lidt på... 

Nogle vil måske sige, at jeg har "mange" år endnu, mens andre synes jeg måske allerede er ved at være der... 

Skyd løs!

Vh. Louise 

Når man går i overgangsalder.

Jeg har ikke nogen øvre grænse for hvornår man er for gammel, jeg synes folk kan få børn lige indtil de ikke kan mere. Folk er forskellige, og nogen synes det er rigtigt at få børn som 20 årig og andre som 40 årig. Det gør ikke mig noget, hvornår folk får børn, så længe de er gode forældre.

Jeg har engang læst, at man havde fundet ud af at kvinder der føder børn sent, også bliver rigtig gamle. Det kan man da håbe er rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.