samvær? vente med barn? hund først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes ikke der er noget galt i at anskaffe sig hund før baby. Det synes jeg er fint nok. Jeg bryder mig bare ikke om "jamen du har noget der er dit så nu skal jeg have noget der er mit". 

men så igen, hvorfor den tankegang?  som sagt har han jo selv valgt os. og han vidste jeg har et barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes ikke der er noget galt i at anskaffe sig hund før baby. Det synes jeg er fint nok. Jeg bryder mig bare ikke om "jamen du har noget der er dit så nu skal jeg have noget der er mit". 

men så igen, hvorfor den tankegang?  som sagt har han jo selv valgt os. og han vidste jeg har et barn...

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

men jeg kan virkelig bare ikke se hvor problemet er i at skal sætte en dag om ugen af til et barn man selv har søgt om samvær med. han kan købe ind og gøre alt mulig hvad der rager ham ind til den dag, helt uden at skulle bryde sin hjerne om at der er et lille barn der har brug for hverken det ene eller andet. det er ikke ham der ligger flere dage eller nætter i træk uden søvn hvis en halsbetændelse, influenza eller andet påvirker drengen. har har den forpligtelse at passe på og sørge for ham den ene dag! han har misset 2aftaler allerede. den ene gav jeg mig og han fik ham med til trods for han kom lallende ca 1/2time efter aftalen. den anden dukkede han hverken op eller gav besked hvor mig og min søn sad og ventede på bio kom så den lille dreng kunne komme på samvær. 

Nu vidste jeg ikke han havde misset 2 aftaler eller grunden for det, nu ved jeg jo ikke præcis hvordan det hele ser ud hverken fra din eller hans side, jeg prøver bare at gove en objektiv vurdering, og hvordan ville man selv have det hvis man fik krav og skæld ud hver gang. Selvfølgelig skal han være der for barnet når han har ham, men er jo mange måder at gøre det på, uden det nødvendigvis er dårligt.

Den med du er der, ja det er man som mor og bopælsforældre, jeg har børnene meget alene da min mand arbejder nat, men det gør ham ikke til dårlig far når han ser børnene, og han gør tingene anderledes på flere punkter end jeg gør det.

Jeg kan sagtens forstå det hele er trels for dig

Håber det hele nok skal blive bedre

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

nej det vil jeg ikke mene. når bs har sagt og han fortalt ihh og åhh...

men nej det har intet med bleerne at gøre. for det er også skrevet ned hvilke han ikke må bruge.

ang bad. min dreng kommer i bad hver 2dag, så vil ikke stramme den til 3dag pga samvær. så må han vælge om han vil tage ansvar for sine handlinger. det ikke mig der kommer rendende. jeg har det fulde ansvar til daglig.

Nu ved jeg ikke hvem bs er og ved ikke hvad du mener med ih og åh, jeg har kun det du har skrevet at forholde mig til, vi kan jo heller ikke vide hvad din eks tænker, jeg prøvede bare st give en syn på det udefra

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Tænkte faktisk også på det med bleerene! Fik det bare ik lige skrevet!  Vh stine

Ja jeg tænker at han måske har kigget på kontrol listen og tja har prøvet lidt frem på sin egen måde og ikke tænkt vigtigheden af hvilke bleer det skulle være, er jo forskel på at have mening om hvad man synes barnet skal bruge og hvad de kan tåle, her er alle bletyper jeg har kunne få i nærmeste radius afprøvet, og de eneste mine unger kan tåle er pambers og libero min søn bliver ild rød efter 1-3 bleer, og min datter kan bruge lidt flere måske 4-10 bleer, men så går der lidt, og står ikke og tæller bleer, så bare bruge en slags, men hvis biofar ikke når at se konsekvensen af en anden bletype kunne det jo godt være en logisk forklaring

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nu ved jeg ikke hvem bs er og ved ikke hvad du mener med ih og åh, jeg har kun det du har skrevet at forholde mig til, vi kan jo heller ikke vide hvad din eks tænker, jeg prøvede bare st give en syn på det udefra

der er heller intet ond mod dig i det jeg skriver, sys bare jeg har fået skrevet ned nogle gange at han lyver og ikke gør ting på mit barns premisser osv :-)

bs er den børnesagkyndige der var over det i starten. 

og ihh og åhh betyder at bio fra start vidste hvor vigtigt alting var og hvad man gjorde i diverse tilfælde osv. som han havde udtrykt sig til de møder der var med bs. men alt hvad han viser er ligegyldighed... desværre.

men det er også derfor spørgsmålet er stillet som, hvornår er nok nok? og hvor meget skal man finde sig i? så kunne der individuelt blive svaret på hvor meget man vil finde sig i.... :-)

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

der er heller intet ond mod dig i det jeg skriver, sys bare jeg har fået skrevet ned nogle gange at han lyver og ikke gør ting på mit barns premisser osv :-)

og ihh og åhh betyder at bio fra start vidste hvor vigtigt alting var og hvad man gjorde i diverse tilfælde osv. som han havde udtrykt sig til de møder der var med bs. men alt hvad han viser er ligegyldighed... desværre.

men det er også derfor spørgsmålet er stillet som, hvornår er nok nok? og hvor meget skal man finde sig i? så kunne der individuelt blive svaret på hvor meget man vil finde sig i.... :-)

Har du snakket med bs omkring at du har fået nok, eller måske din søns sagsbehandler kan komme med en vurdering, så kan der måske tages stilling til om overnatning er det bedste, måske indtil han er ældre.
Men det er også meget på en gang, så kan godt forstå din frustration

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Har du snakket med bs omkring at du har fået nok, eller måske din søns sagsbehandler kan komme med en vurdering, så kan der måske tages stilling til om overnatning er det bedste, måske indtil han er ældre.

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ja jeg tænker at han måske har kigget på kontrol listen og tja har prøvet lidt frem på sin egen måde og ikke tænkt vigtigheden af hvilke bleer det skulle være, er jo forskel på at have mening om hvad man synes barnet skal bruge og hvad de kan tåle, her er alle bletyper jeg har kunne få i nærmeste radius afprøvet, og de eneste mine unger kan tåle er pambers og libero min søn bliver ild rød efter 1-3 bleer, og min datter kan bruge lidt flere måske 4-10 bleer, men så går der lidt, og står ikke og tæller bleer, så bare bruge en slags, men hvis biofar ikke når at se konsekvensen af en anden bletype kunne det jo godt være en logisk forklaring

det med bleer der er skrevet ned, er dem han ikke kan tåle, det var også i råd fra bs. så bio ikke skulle købe disse. 

da samvær startede og var under optrapning til efter middagslur dvs kl 4, fortalte bio mig at han  (kan ikke huske om det var anden eller 3gang efter dette timetal) at min dreng ikke lige havde fået ren ble efter han kom op. skal siges drengen sov til kl 3. så der kunne gives frugt, tør ble osv. jeg kommer hjem og ser han er gennem vædet i den ble jeg havde givet ham på 6.30 om morgenen. den bs mente det var helt okay, vi taler her om 2-3rene bleer han ikke har gidet skifte :-(

jeg sys personligt det er svineri. 

men det er så også sket efterflgn. at han påstår at bleen er skiftet lige inden de kørte hvor han har afleveret. det tar max 5min komme fra ham til mig. hvor jeg kan både se og lugte bleen ikke er skiftet som han lyver om. og ydermere at han er leveret uden at spise som han i denne periode skulle sørge for morgenmad til drengen. dette kan jeg se når det første drengen går efter når han kommer inden for døren at at sige han er sulten og herefter spise store mængder havregryn... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.