Anonym skriver:
det gav lidt at tænke over, men uden min søn havde jeg nok ikke haft mere end et meget usselt liv den dag i dag hvis jeg havde haft et. siden jeg blev gravid har jeg bygget mit liv op og dog kun omkring det at skulle være mor.
Så kan jeg godt forstå at du har svært ved at forlade din søn, da du måske føler at du forlader en del af din identitet. Denne følelse tror jeg de fleste mødre får når barnet starter i vuggestue, men den følelse skal jo helst gå over igen. Det er vigtigt for dig at få defineret dig selv som kvinde, og ikke kun mor, og det er måske det din kæreste efterspørger når han vil have alene tid med dig. Han vil se hvilken kvinde du er ikke bare hvilken mor du er. Men du skal ikke have dårlig samvitighed for dit barns skyld, han har kun godt af at prøve at være sammen med andre voksne (og børn). Han skal jo udforske verden og de mennesker der er i den, og det kan jo godt være svært hvis mor har brug for at være tæt knyttet hele tiden. Han skal jo lære at selvom i ikke er sammen, så er mor i hans hjerte, og bare tanken om mor kan gøre ham tryg. Dette kan du måske også bruge, at selvom du ikke er sammen med din søn, så er han i dit hjerte, og bare tanken om at du har en dejlig søn du elsker kan måske gøre dig lidt mere tryg til at udforske hvordan du er som kvinde.
Håber ikke det blev alt for pludret, og at du kan relatere til det på en eller anden måde.
Du skal være velkommen til at skrive privat til mig 
Anmeld