samvær? vente med barn? hund først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

men ja, kan godt vennte på ham, ønsker sku bare så brændende at kunne tale frit med ham om emnet, uden han skal blive muggen osv fordi emet kommer op, og at han ville kunne lære at se det fra mit perspektiv og bare i det mindste kunne snakke om det. jeg har virkelig den følelse at jo, jeg kan vente de år der er brug for til han føler sig klar, og nej skjuler intet for ham, endda hvis jeg skulle glemme en enkelt pille en aften får han det at vide også selvom der går flere dage efter før vi igen ser hinanden. så er bestemt ikke i tvivl der :-)

men bare den at jeg kan snakke mit babykulder ud af hovedet og med ham om det , ville være så dejligt! 

men den med respekt er at jeg ikke fylder ham med mit fordi jeg ved han blir muggen...

og også derfor jeg søger råd mht min dårlig samvittighed ang min dreng... for at jeg kan gøre noget han gerne vil.

og den med samvær vil jeg ikke længere lægge mig 100% i. jeg har forsøgt, har gjort hvad den børnes. bad om, men problemet som jeg også nævner er at bio er ligeglad, han tænker ikke på barnets tarv men sine egne ønsker. der er somt sagt lavet seddel over hvordan min drengs hverdag fungerer og ifølge bs. skal bio følge denne. der er endda skrevet ned til punkt og prikke med eks bleskift, hvad han kan og ikke tåle osv. men der er gentagne gange blevet ignoreret min drengs basale behov, hvilket jeg snart er alt for træt af samt han lyver hvilket ikke gør sagen bedre også derforjeg spr til hvornår nok er nok? hvor meget skal man finde sig i? også for mit barns bedste, hvor meget lort skal man acceptere at ligge øre og sind til før man skal sige stop? :-)

Er generelt enig med stine

Kunne det tænkes ang bio at han afviger en smule fra de mange krav på en liste fordi han vil finde ud af hvad der funker hos dem, selvfølgelig passe ca hvad der står, men at der måske også kan gives lidt snor fra din side, at han måske ikke strengt nødvendigt behøver badet lige den dag han er ved sin biofar, at han også finder sin måde at gøre tingene på efter hvad han synes, måske det kan være overvældende når han skal have samværd samtidig også bæive dunket i hovedet med det der ikke lige var rigtigt osv. Ang ble, kunne det tænkes han selv har købt nogle andre bleer din søn ikke kan tåle, eller at der er en logisk forklaring på nogle af tingene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja84 skriver:

Kunne det tænkes ang bio at han afviger en smule fra de mange krav på en liste fordi han vil finde ud af hvad der funker hos dem, selvfølgelig passe ca hvad der står, men at der måske også kan gives lidt snor fra din side, at han måske ikke strengt nødvendigt behøver badet lige den dag han er ved sin biofar, at han også finder sin måde at gøre tingene på efter hvad han synes, måske det kan være overvældende når han skal have samværd samtidig også bæive dunket i hovedet med det der ikke lige var rigtigt osv. Ang ble, kunne det tænkes han selv har købt nogle andre bleer din søn ikke kan tåle, eller at der er en logisk forklaring på nogle af tingene

Tænkte faktisk også på det med bleerene! Fik det bare ik lige skrevet!  Vh stine

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

nej det vil jeg ikke mene. når bs har sagt og han fortalt ihh og åhh...

men nej det har intet med bleerne at gøre. for det er også skrevet ned hvilke han ikke må bruge.

ang bad. min dreng kommer i bad hver 2dag, så vil ikke stramme den til 3dag pga samvær. så må han vælge om han vil tage ansvar for sine handlinger. det ikke mig der kommer rendende. jeg har det fulde ansvar til daglig.

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

men jeg kan virkelig bare ikke se hvor problemet er i at skal sætte en dag om ugen af til et barn man selv har søgt om samvær med. han kan købe ind og gøre alt mulig hvad der rager ham ind til den dag, helt uden at skulle bryde sin hjerne om at der er et lille barn der har brug for hverken det ene eller andet. det er ikke ham der ligger flere dage eller nætter i træk uden søvn hvis en halsbetændelse, influenza eller andet påvirker drengen. har har den forpligtelse at passe på og sørge for ham den ene dag! han har misset 2aftaler allerede. den ene gav jeg mig og han fik ham med til trods for han kom lallende ca 1/2time efter aftalen. den anden dukkede han hverken op eller gav besked hvor mig og min søn sad og ventede på bio kom så den lille dreng kunne komme på samvær. 

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

14. marts 2013

Kief31

Anonym skriver:

Hej allesammen som læser: den blir lang... det er en blanding af mange ting her...

jeg og min kæreste har været sammen i lige over et år snart halvandet. Jeg har et lille barn han er nu snart 3år, som min kæreste kommer ind til i forholdet. vi er pakkeløsning hihi, som mig og min kæreste finder sammen vil bio til min dreng pludselig have samvær, min dreng er her ca halvandet år. kan godt se det er meget svært at komme ind til men han vælger det alligevel.

nr1 alt det her samvær tærrer mig meget mentalt pga bio, lyver meget ang min dreng og gør ikke hvad min dreng har krav på som barn når der er samvær. jeg er indehaver af forældremyndigheden men hvornår er nok nok og jeg kan tillade mig at sige stop på mit barns vejne? også så statsamtet vil give mig medhold? der er ikke tale om fysisk vold, men at han gang på gang ikke eks, giver medicin, rene bleer, er også sket han ikke bader ham, børster tænder osv... som jeg ser det har barnet krav på disse ting da et barn ikke selv kan vælge, der er samvær 1gang ugentlig i 1dag uden overnatning.

nr 2.  jeg er meget i tankerne om nr 2 snart skal på banen dvs min kærestes 1ste... jeg er 25 han blir 24 senere i år, han har arbejde og jeg går pt sygemeldt, men er ved at få lov at kunne komme i praktik et sted, har foruden dette en hf så jeg har noget at kunne bygge på..

vi har snakket og vendt den når jeg kommer det på bane men prøver at holde det på minimum trods det svært. han mener han er klar om ca 3år... men jeg ønsker heller ikke så stor mellemrum mellem nr 1og2... hvordan får man ham til at indse dette uden det vil presse for hårdt på? han mener ikke han er klar til ansvaret endnu, hvilket jeg respekterer alt hvad jeg kan... 

men efterfølgende er han begyndt med han vil nu først have hund og bo sammen i vis periode og mm.. (vi flytter sammen til sommer) hvorfor? en hund er også et stort ansvar hehe  det med hunden undskyler han med at jeg har et barn så han vil også have noget som han kan sige er "hans"...

altså kan godt se den med at bo sammen, men har det også som nævnt svært med min dreng på samvær og jeg føler meget den der med man ikke er god nok fordi man ikke kan give sit barn alt. han har en bio der i mine øjne ikke tager sig rigtigt af ham og en en bonus som er min kæreste. min kæreste vil gerne passe ham et par op til timer af gangen hvis jeg gerne vil noget når han er på besøg hos mig.

Men her kommer så min 3udfordring, jeg sidder i den sit hvor jeg vedsiden af alt dette har knyttet mig så hårdt til min dreng at jeg føler kun jeg kan ham det bedste... dvs at hvis jeg vil til koncert, have aleneaften med kæresten eller andet så får jeg dårlig samvittighed over at skulle få ham passet fordi han ikke kan komme med, så ud uden den bette sker sjældent. han kan dog godt blive passet hvis han selv spør til dem han blir passet af... men så kommer jeg ikke ud alligevel. jeg har valgt at gå 100% ind til at skulle have barn alene. men hvordan gør jeg mere plads til min kæreste uden jeg skal sidde med dårlig samvittighed over at tage ud alene med ham og spise el. andet??? har virkelig brug for gode råd!

ps negative kommentarer er ikke velkomne!

Hvis det er en dag, uden overnatning, skal han vel ikke tage ham i bad, børste tænder osv?

Anmeld

14. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

om der er stor forskel på hund og barn er sku da ligegyldigt. har udpenslet at det er det at han vil have hund før barn fordi jeg har barn, det at han vil have en hund så han kan sige det er hans nu jeg har et barn.

han har jo selv valgt at gå ind til os.

men ydermere vil jeg da sige når først hunden så er i hus så kunne barnet komme senere, men så ville det våre endnu hårdere at skulle have barn mere nu der også er en hund der vil kræve meget tid og træning ihht det han vil bruge den til.

Jeg vil egentlig give dig ret. Jeg synes begrundelsen for at han skal gave hund et hul i hovedet. Det havde været noget andet hvis han bare kunne tænke sig en hund. Og så har I jo tre år til at få hverdagen til at hænge sammen med hund, så skal det nok gå med baby også. 

Men det er en latterlig begrundelse.

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Hvis det er en dag, uden overnatning, skal han vel ikke tage ham i bad, børste tænder osv?

jo han skal. for som nævnt i tidl. kommentarer blev dette aftalt med henblik på han kunne have længst mulig tid. ellers skulle han meget tidl, hjem. han har min dreng til han skal direkte hjem og puttes...

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg vil egentlig give dig ret. Jeg synes begrundelsen for at han skal gave hund et hul i hovedet. Det havde været noget andet hvis han bare kunne tænke sig en hund. Og så har I jo tre år til at få hverdagen til at hænge sammen med hund, så skal det nok gå med baby også. 

Men det er en latterlig begrundelse.

forståelse fremmer alt ;-)

men nej, jeg forstår det heller ikke...

hunden kan man altid købe. selv efter et barn hvis det skulle være, så skal man heller ikke venne hunden til der skal komme en mere

Anmeld

14. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

forståelse fremmer alt ;-)

men nej, jeg forstår det heller ikke...

hunden kan man altid købe. selv efter et barn hvis det skulle være, så skal man heller ikke venne hunden til der skal komme en mere

Jeg synes ikke der er noget galt i at anskaffe sig hund før baby. Det synes jeg er fint nok. Jeg bryder mig bare ikke om "jamen du har noget der er dit så nu skal jeg have noget der er mit". 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.