Anonym skriver:
kort opsummering. jeg fortæller min historie. og mine "problemstillinger"
1. hvornår er nok nok ang, samvær? hvor meget skal man finde sig i? også for sit barn skyld?
2. jeg er allerede nu klar til nr. 2 barn. min kæreste er ikke, samt jeg gerne hvis muligt der ikke skal være for lang tid mellem dem, men hvordan får jeg ham til at se det fra min side så han vil snakke om det og jeg kan få lukket ud? også uden han skal gå og være muggen? og hvorfor undskylde det med også at vil have hund først så han har noget der er "hans" ligesom jeg har et barn?
*han har selv valg at sige ja til forholdet og vidste hvad han gik ind til.
3. hvordan kommer jeg af med min dårlige samvittighed så jeg kan lave noget sjov/alenetid med kæresten, da det er noget jeg prøver at imødekomme hos ham?
1. Det er svært at sige. Min eks har også nogle problemstillinger ang samværet med vores søn. Men man må acceptere at han har en anden måde at være sammen med sønnike på end Jeg. Der skal naturligvis være end grænse.. men siden samværet er så småt synes jeg du skal forsøge at være large og anerkende at han blot ønsker samværet.
2. Der er vel ikke noget at tale om eftersom har lagt ud, at han ikke er klar endnu. Så må du fortælle ham, at han endelig må sige til når han er klar til at tale om det, og måske lægge en plan. Men hvorfor skulle i tale om det nu så? Han vil med garanti føle det som et pres, hvis du fortæller ham at du har brug for at snakke med ham om, at du synes det er bedst nu, pga dit første barn. Altså sådan er det jo, når man er sammen med en ny kæreste, så må man vente, selvom man har én man gerne vil gøre storebror. Jeg er gravid med min 'nye' kæreste, vi har været sammen 3 og et havlt år og min dreng fra tidligere forhold er 5. Selvom jeg virkelig ønskede mug børn tæt engang så måtte jeg jo bide ønsket i mig.. ville jo heller ikke risiker at have fundet den forkerte mand igen.
3. Tja.. tag dog bare ud og hyg jer lidt. Det tror jeg endda ville være rigtig godt, at nyde hinanden, bare jer, inden i får børn sammen. Herhjemme er vi gode til at lave ting sammen, bare os to. Jeg elsker det. Just do it?
Anmeld