samvær? vente med barn? hund først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Måske har du formuleret så han forstod det som et pres. Jeg tænker detvrt vigtigt at du fortæller at du har accepteret at der går tre år men at du har det lidt svært med det. Men jeg mener ikke du kan blive ved med at fortælle ham hvor hårdt du synes det er hele tiden i 3 år. Det vil jo give ham dårlig samvittighed. Jeg ville her bruge mine veninder i stedet for 

ja du har nok ret. men vil bare gerne kunne snakke med ham om det også...

men sys ikke det nemt. de veninder der er mig nærmest er endten igang, gravid eller næsten lige født! derfor jeg holder til under skruk. går rundt i en lille kuple i mit hoved der siger gid pillerne svigter og jeg kan komme ud og kigge vogn, seng og alt det andet. bare at skulle ud og handle nær en ønskebørn, babysam eller andet baby jeg farer ind og kigger alt igennem kan ikke bare gå forbi... og nogle gange blir jeg næsten helt idiot når jeg tænker på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

ja du har nok ret. men vil bare gerne kunne snakke med ham om det også...

men sys ikke det nemt. de veninder der er mig nærmest er endten igang, gravid eller næsten lige født! derfor jeg holder til under skruk. går rundt i en lille kuple i mit hoved der siger gid pillerne svigter og jeg kan komme ud og kigge vogn, seng og alt det andet. bare at skulle ud og handle nær en ønskebørn, babysam eller andet baby jeg farer ind og kigger alt igennem kan ikke bare gå forbi... og nogle gange blir jeg næsten helt idiot når jeg tænker på det.

Jeg kan godt forstå du synes det er svært, men tænker at du må benytte dig af de her dejlige hjemmesider for at komme ud med din frustration. Og ellers fokusere på den dreng du har så du ikke tænker så meget på det

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Syntes faktisk at du selv svare på dine spørgsmål ..

nej

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er svært, men tænker at du må benytte dig af de her dejlige hjemmesider for at komme ud med din frustration. Og ellers fokusere på den dreng du har så du ikke tænker så meget på det

du har en pointe hihi. men det er sku svært at bruge sådanne sider når folk kommer med nedladende kommentarer man ikke just lige har brug for.... men der er jo folk der ikke vil læse det jeg skriver og spør om. men bare vil snage! desværre, men tak forr din respons, du virker til at forsøge :-)

Anmeld

13. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror faktisk godt jeg forstår hva det er du forsøger at sige!

Du har en " ny" kærste som du gerne på et tidspunkt vil ha et barn sammen med. Du forventer at han ka tage stilling til om det er noget han også ønsker for jeres forhold. PÅ ET TIDSUNKT. Det ka jeg endlig godt forstå, og syntes også at han har givet dig et ærligt svar, når han siger, han ik er klar. Spørgsmålet er jo så bare om du ka vente, på at han bliver klar!

Med hensyn til din ex, så syntes jeg helt sikkert at det er vigtigt at han lære sin far at kende. At han så måske har brug for lidt hjælp til sammenvær, er han/ i nød til at samarbejde om! Vh stine

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du har en " ny" kærste som du gerne på et tidspunkt vil ha et barn sammen med. Du forventer at han ka tage stilling til om det er noget han også ønsker for jeres forhold. PÅ ET TIDSUNKT. Det ka jeg endlig godt forstå, og syntes også at han har givet dig et ærligt svar, når han siger, han ik er klar. Spørgsmålet er jo så bare om du ka vente, på at han bliver klar!

Med hensyn til din ex, så syntes jeg helt sikkert at det er vigtigt at han lære sin far at kende. At han så måske har brug for lidt hjælp til sammenvær, er han/ i nød til at samarbejde om! Vh stine

igen positivt svar ;-)

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

men ja, kan godt vennte på ham, ønsker sku bare så brændende at kunne tale frit med ham om emnet, uden han skal blive muggen osv fordi emet kommer op, og at han ville kunne lære at se det fra mit perspektiv og bare i det mindste kunne snakke om det. jeg har virkelig den følelse at jo, jeg kan vente de år der er brug for til han føler sig klar, og nej skjuler intet for ham, endda hvis jeg skulle glemme en enkelt pille en aften får han det at vide også selvom der går flere dage efter før vi igen ser hinanden. så er bestemt ikke i tvivl der :-)

men bare den at jeg kan snakke mit babykulder ud af hovedet og med ham om det , ville være så dejligt! 

men den med respekt er at jeg ikke fylder ham med mit fordi jeg ved han blir muggen...

og også derfor jeg søger råd mht min dårlig samvittighed ang min dreng... for at jeg kan gøre noget han gerne vil.

og den med samvær vil jeg ikke længere lægge mig 100% i. jeg har forsøgt, har gjort hvad den børnes. bad om, men problemet som jeg også nævner er at bio er ligeglad, han tænker ikke på barnets tarv men sine egne ønsker. der er somt sagt lavet seddel over hvordan min drengs hverdag fungerer og ifølge bs. skal bio følge denne. der er endda skrevet ned til punkt og prikke med eks bleskift, hvad han kan og ikke tåle osv. men der er gentagne gange blevet ignoreret min drengs basale behov, hvilket jeg snart er alt for træt af samt han lyver hvilket ikke gør sagen bedre også derforjeg spr til hvornår nok er nok? hvor meget skal man finde sig i? også for mit barns bedste, hvor meget lort skal man acceptere at ligge øre og sind til før man skal sige stop? :-)

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

vil gerne høre dig nu du blandt de 2med positiv svar. 

hvad med det med hund? 

han vil jo have hund så der er noget der er "hans" som han siger det, fordi jeg har et barn. 

jeg tænker bare lidt, han har selv valgt os! jeg har på ingen måde tvunget ham!

havde han en hund inden os ville jeg mene den skulle være der lige som mit barn, men han bygger grundaget til han vil have en hund først, med at jeg har et barn så vi ville stå "lige" så at sige...

Anmeld

13. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

vil gerne høre dig nu du blandt de 2med positiv svar. 

hvad med det med hund? 

han vil jo have hund så der er noget der er "hans" som han siger det, fordi jeg har et barn. 

jeg tænker bare lidt, han har selv valgt os! jeg har på ingen måde tvunget ham!

havde han en hund inden os ville jeg mene den skulle være der lige som mit barn, men han bygger grundaget til han vil have en hund først, med at jeg har et barn så vi ville stå "lige" så at sige...

Jeg ville helt sikkert sige at man min sku havde boet sammen et halvt til et helt år, før man anskaffer sig en hund. Så har man haft tid til at vænde sig til en hverdag sammen. Man har et bedre overblik over om man overhovedet har tid og økonomi osv til at ha en hund. Har man tid til at går 2x 30 min tur med den hver dag, har man 2 timer en gang om ugen, til at gå til træning med, når man også har et barn og arbejde der ska passe ind i de planer!

En hund og et barn ka ik sammenlignes, og vil give dig ret i at det var noget helt andet, hvis han havde haft hunden da i mødte hinanden! Vh stine

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ville helt sikkert sige at man min sku havde boet sammen et halvt til et helt år, før man anskaffer sig en hund. Så har man haft tid til at vænde sig til en hverdag sammen. Man har et bedre overblik over om man overhovedet har tid og økonomi osv til at ha en hund. Har man tid til at går 2x 30 min tur med den hver dag, har man 2 timer en gang om ugen, til at gå til træning med, når man også har et barn og arbejde der ska passe ind i de planer!

En hund og et barn ka ik sammenlignes, og vil give dig ret i at det var noget helt andet, hvis han havde haft hunden da i mødte hinanden! Vh stine

endelig en der forstår mig hihi

om det havde været en ko, kat, hamster, firben, ged eller elefant for den sags skyld er jo ligemeget :-) det er princippet i hvorfor han vil have dyret først..

pointerer lige dette så de andre der har kommenteret denne del måske kan indse det ikke er en hund i sig selv det omhandler... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.