Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

Malene76

Mine forældre er skilt og min mor hedder mormor, min far og hans kone hedder morfar og bedstemor og så er der farmor og farfar som stadig er gift.  Dog vil jeg sige at personligt så synes jeg det er vildt bøvlet hjemme hos min far når alle børnene er hjemme. På sigt når de sidste børnebørn bliver lidt ældre så vil min far blive kaldt morfar, farfar og bedstefar(af hans kones børnebørn) og hans kone vil blive kaldt mormor, farmor og bedstemor. De siger også selv at det nok trods alt havde været noget nemmere hvis de bare havde kaldt sig selv bedstefar og bedstemor fra alle fra starten af.  Men det vender børnene sig jo hurtigt til at de bliver kaldt noget forskelligt. Snak med jeres forældre om hvad de havde forestillet sig.

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

serinasmor

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Jeg ville altid kalde bonusbedsteforældre ved deres fornavne ..

Vi er ikke skilt .. mine forældre er ikke skilt .. men min morfar døde da jeg var 2 år .. her har det altid heddet mormor og *navn* ... navnet er så skiftet ud efterhånden ... der har været 3-4 forskellige .. men jeg er jo altså også 30 år idag ... vi blev kun som børnebørn introduceret til de lange bekendtskaber

Anmeld

5. marts 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg tænker bare ombonusforældrene måske kan føle sig lidt uden for, når man kalder dem bedstemor og bedstefar 

Min far er "kun" bedstefar til mine niecer, men han er lige så meget morfar til dem som deres rigtige morfar.

Anmeld

5. marts 2013

Asta&Alfred

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Håber i kan hjælpe 

Hos min kæreste forældre kalder de på den ene side bedsteforældrene til hans nevø for mormor og bedstefar og på den anden side morfar og hans kones navn, da hun selv har en søn og børnebørn.

Anmeld

5. marts 2013

O&L

vi kalder bare bonusbedsterne for deres navn

feks så er det mormor og henning of farmor og hans og det er alle tilfredse med

Anmeld

5. marts 2013

LilleMie

Håber i kan hjælpe 

Her er vi begge skilsmissebørn (kæresten er dog først blevet det for 1,5 år siden). Vores fik selv lov at vælge titler.

Kærestens forældre blev farmor og farfar og deres kærester (som vi først har mødt efter vores datter blev født) hedder bare deres eget navn.

Mine forældre har begge været sammen med deres kærester i 17 år og min mor er gift igen, så de er lidt mere integrerede i familien  

Her hedder min mor mormor og hendes mand morfar (han ville i starten bare hedde sit eget navn, men da ingen havde gjort krav på titlen morfar, spurgte han om det var ok, at han tog den og det var det selvfølgelig)

Min far er bedstefar og hans kæreste bedstemor.

Anmeld

5. marts 2013

GUSO

Håber i kan hjælpe 

Hej.. Her har vi en farmor og Henrik, og en farfar og bedstemor kombi

Anmeld

5. marts 2013

miig1989

Her regner vi med at lade dem selv bestemme ..
Mine forældre er ikke skilt, så de bliver formentlig mormor og morfar, medmindre de vil være "bedste'r"
Kærestens forældre er skilt, svigermor vil være farmor og "bonus"svigerfar vil vist være farfar.
Hvis svigerfar også vil kaldes farfar, bliver bonussvigerfar formentlig "farfar *navn*", så den rigtige farfar bliver kaldt farfar :p
Ved så ikke lige med svigerfars kæreste, tror bare hun vil kaldes ved navn, og det håber jeg også lidt på :p

Anmeld

5. marts 2013

Mettefpigen

Deres navne.... De har jo heller ikk en tittel...

Anmeld

5. marts 2013

millesofie

Håber i kan hjælpe 

er også skilsmisse barn

her er det mormor og - Navn
og morfar og - Navn

jeg har det nu svære med et dilemma som lige er kommet op

hvad skal min datter kalde min kærestes far og mor ( som også er skilt ha ha)

hun kalder nemlig min kæreste for Kajfar (hun er donor barn og har ingen far selv)

så er lidt ha ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.