Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Sara.

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Mine forældre er sammen og hedder mormor og Gran dad (min far er fra England)

Min mands forældre er skilt.
Hans far er alene og han ville hedde bedstefar.
Hans mor ville hedde farmor, og mors nye mand er Bo.

Så mine børn har en mormor, gran dad, bedstefar, farmor og Bo.

De valgte selv hvad de ville kaldes, og der har ingen problemer været. Jeg har heller aldrig set ordet "bedstefar" som mindre værd end farfar....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

2013anonym

serinasmor skriver:

Jeg ville altid kalde bonusbedsteforældre ved deres fornavne ..

Vi er ikke skilt .. mine forældre er ikke skilt .. men min morfar døde da jeg var 2 år .. her har det altid heddet mormor og *navn* ... navnet er så skiftet ud efterhånden ... der har været 3-4 forskellige .. men jeg er jo altså også 30 år idag ... vi blev kun som børnebørn introduceret til de lange bekendtskaber

Okay. Men ja. Syntes stadig den er svær. Heeh. 

Anmeld

6. marts 2013

2013anonym

Asta&Alfred skriver:

Hos min kæreste forældre kalder de på den ene side bedsteforældrene til hans nevø for mormor og bedstefar og på den anden side morfar og hans kones navn, da hun selv har en søn og børnebørn.

Okay. Men tænker bare om barnet ikke kan blive forvirret over det?!

Som sagt er det heldigvis ikke noget jeg skal tage stilling til endnu. Men når/hvis det sker, så tror jeg at jeg vil forhøre mig om hvad bonusforældrene gerne vil hedde. 

Anmeld

6. marts 2013

2013anonym

LilleMie skriver:

Her er vi begge skilsmissebørn (kæresten er dog først blevet det for 1,5 år siden). Vores fik selv lov at vælge titler.

Kærestens forældre blev farmor og farfar og deres kærester (som vi først har mødt efter vores datter blev født) hedder bare deres eget navn.

Mine forældre har begge været sammen med deres kærester i 17 år og min mor er gift igen, så de er lidt mere integrerede i familien  

Her hedder min mor mormor og hendes mand morfar (han ville i starten bare hedde sit eget navn, men da ingen havde gjort krav på titlen morfar, spurgte han om det var ok, at han tog den og det var det selvfølgelig)

Min far er bedstefar og hans kæreste bedstemor.

Okay. Det er jo selvfølgelig også en mulighed

Anmeld

6. marts 2013

2013anonym

millesofie skriver:

er også skilsmisse barn

her er det mormor og - Navn
og morfar og - Navn

jeg har det nu svære med et dilemma som lige er kommet op

hvad skal min datter kalde min kærestes far og mor ( som også er skilt ha ha)

hun kalder nemlig min kæreste for Kajfar (hun er donor barn og har ingen far selv)

så er lidt ha ha ha

Ja puha. Det godt nok svært med alle de titler 

Det var nemmere i gamle dage. Der var der ikke så mange der blev skilt eller gik fra hinanden. Det var en mor, en far, en mormor, en morfar, en farmor og en farfar. 

Men i dag er der jo langt flere skilsmisser osv. Puha...

Godt jeg ikke står i det endnu (selvom det selvfølgelig ville være dejligt) 

Anmeld

6. marts 2013

LilleLene

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Håber i kan hjælpe 

her er det farmor og farfar, mormor og bedste, og morfar

Jeg havde selv en mormor pg morfar, farmor og arne, og farfar og randi

Anmeld

6. marts 2013

Asta&Alfred

Okay. Men tænker bare om barnet ikke kan blive forvirret over det?!

Som sagt er det heldigvis ikke noget jeg skal tage stilling til endnu. Men når/hvis det sker, så tror jeg at jeg vil forhøre mig om hvad bonusforældrene gerne vil hedde. 

Det lyder som en god plan. Det var vist også det de gjorde dengang det blev aktuelt. Jeg tror ikke barnet vil blive forvirret, da det jo adoptere det forældrene kalder personerne omkring dem. Måske når det bliver noget større kan det være at de kan finde på at spørge forfor de hedder som de gør, eller også vil det bare altid være naturligt at de hedder som de gør:-)

Anmeld

6. marts 2013

Mother-love

Her er det.

Min far: bedstefar
Min fars kone: bedstemor
Min mor: mormor
Min kærestes mor: farmor
Hendes kæreste : farfar
Selvom det ikke er min kærestes far, men da hans far døde da han var 2 så er det bare sådan det er blevet. Selvom han aldrig har haft et far/ søn forhold til ham.

Men de ting finder man ud af.
Min kærestes mors kæreste hed i starten bare sit navn, da han gerne ville have været bedstefar men da min far gerne ville hedde bedstefar så var det ham der havde førsteret da det er rigtig familie. Men efter vi er begyndt at kalde ham farfar er han så stolt. Han har ikke selv børn nemlig.

Anmeld

6. marts 2013

ano14316

Håber i kan hjælpe 

de biologiske hedder mormor, morfar, farmor, farfar, og de andre hedder bedstefar, bedstemor.

Anmeld

6. marts 2013

LRJ

min mor er mormor, min mors mand er morfar, min far er morfar, hans kone er bedste, alle oldeforældrene er oldemor og oldefar ( og hun kan kende forskel på dem )
hendes fars forældre er farmor og opa ( hendes fars far er tysker)

min kærestes forældre er navnet / bedste og navnet på min kærestes far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.