Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2013

Valle81

Jamen her har vi Sebastian, som er delebarn:0)

Han kalder mine forældre for mormor Ann og morfar Per, han kalder min søster for moster Maja.

Han vælger helt selv, men da han jo har tre søskende her, som siger mormor og morfar og moster, så kommer det ganske naturligt, men han kobler så lige deres navne bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Miss-86

Jeg er også skilsmissebarn..
Min Stedfar's forældre har jeg altid kaldt Farmor og Farfar (jeg var omkring 7-8 år, da de kom ind i mit liv)
Min stedfar, kalder jeg dog ved navn, det samme gælder min stedmor.
-MEN når jeg en dag får børn, så må de gerne kalde mine stedforældre for Mormor/Morfar, evt. Morfar Hans & Mormor Lise.
Hvis du forstår

Anmeld

18. marts 2013

Francisca

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Min kæreste og jeg er begge skilsmisse børn. Så her er der mange 

Vi gør sådan her. 

Farfar & farmor Gitte 

Farmor 

Mormor 

Morfar & Gitte 

min fars kone hedder bare Gitte hvor min kærestes papmor bliver kaldt farmor Gitte 

sp har hun 6 oldeforældre og der kalder vi feks min kærestes farmor for olde bedste da ALLE kalder hende for bedste. Men hun jo er olde til vores datter. Også der srlvfølgelig fastere onkler mostre og grandonkel og grandkusine osv

Anmeld

18. marts 2013

FrkZier

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Håber i kan hjælpe 

min mormor og morfar er skilt, jeg har altid sagt mormor og X

tror også mit barn kommer til at sige mormor og X , Morfar og X

Anmeld

18. marts 2013

L&V

Vi har en mormor og A, en Bedstefar og A og en farmor og farfar.. Dem der ikke er "familie" får ikke titler.

Anmeld

18. marts 2013

Lullaby*

Håber i kan hjælpe 

Vi kalder dem ved navn. Eks farfar og "navn"..

Anmeld

18. marts 2013

TbCp

Mine børn har farmor og farfar

og

mormor og bedstefar - bedstefar er min mors mand som har været der siden jeg var 10 år.

Anmeld

18. marts 2013

Maja_4000

Carolines farfars kæreste hedder bare Pia min kæreste kalder hende jo heller ikke mor eller lignende

Anmeld

18. marts 2013

Moar2011

jeg er skilsmisse barn og har været det siden jeg var 1½år ca ..
da jeg ca var 2år blev min mor kærester med min stedfar (de er stadig sammen)

her er det min mor =mormor og min stedfar = morfar.
og min far = morfar (min søn ser ikke min rigtige far ret meget det kan tælles på en hånd hvor meget jeg ser min rigtige far)

så det fald mig naturligt at min stedfar skulle være morfar..

ellers har jeg den hovedregl man kun har den bio bedste forældre, andre må være kaldt med navn ..

var det til at finde ud af ?

Anmeld

18. marts 2013

Den lykkelige

Nu er mine forældre ikke skilt.. men min fætters forældre er og der siger hans børn "bedstefar" istedet for farfar.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.