Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2013

Kris89

hos mine søstre som er skilsmissebørn hedder det

mormor + navn
morfar + navn

min bror har valgt at han mor er farmor + farfar (hendes mand)

mens hans far hedder bedstefar og bedstemor (hans kone)

men det er jo forvirrende, hvis det så er skilmisse på den anden side af familien også.

selv har vi heldigvis ikke det problem, men havde vi tror jeg også vi valgte mormor + navn og morfar + navn

håber det gav mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

Bb3031

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Her siger vi mormor og bedstefar 

Anmeld

3. marts 2013

Louise H.

Farfar og hans kone er bedstemor og bedstefar. Farmor og hendes mand er farmor og "navn"

Anmeld

3. marts 2013

roenlund

Bedstefar er det så din mors nye partner?

Bedstefar er farmors mand :-)

Anmeld

3. marts 2013

Anonym8827

Jeg er "pap mor" til Aksel på 2 år.
Men jeg hedder bare Maria hos ham.

Vi holder os også til fornavn på den "anden side" af pap siden.
For det kan være svært for ham at kende forskel på far og papfar. Eller mig, og hans mor. Det er nok selve ordene, men slet ikke betydningen.

Han er helt klar over hvem hans forældre er, og hvem er der hans bonusforældre.

Anmeld

3. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi

Farfar og Ims. ( ims er et "kælenavn")

Farmor og Foffi.  ( Foffi er et "kælenavn")

Og mormor. Min far er død, før vi fik børn, men når vi fortæller om ham, siger vi altid morfar. Vh stine

Anmeld

3. marts 2013

Tip!

jeg er også skilsmissebarn..

Så min søn har en mormor og bess (min stedfar, som oprindelig ville hedde bedstefar, men marcus har selv fundet på hans navn)

Min far er morfar og hans kæreste kalder han bare ved navn (pia)

Han ser ikke sin far og derved heller ikke den del af hans "familie".

Anmeld

3. marts 2013

MyLove E

Mine forældre blev skilt da jeg var 1år. Min far havde fundet en anden, hende blev han med og fik 2 piger med. Desværre døde min far for 10år siden. Min papmor har så fundet en ny mand. Vi har snakket om hvad de skal hedde og jeg har sagt at vi vil gerne hvis de hed bedstemor og bedstefar. Men det vil han ikke. Hun vil rigtig gerne kan jeg mærke. Så der er lidt blevet til bedste(navn) og hans navn.
Mine søskende hedder moster og hans søn hedder onkel.

Jeg håber vi kan tage det op igen og at han så gerne vil hedde bedstefar:-):-)

Anmeld

4. marts 2013

dpb

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Her bliver bonuserne kaldt ved navn

Det har vi også selv gjort, så det faldt mest naturligt

dvs.

mormor og navn

morfar (er alene pt.)

farfar og navn

farmor (er alene)

Qnuz

Anmeld

4. marts 2013

Julemusen

Jeg ville ALDRIG turde at bonuserne skulle have en familiær titel. Hvad sker der så hvis det ikke går mellem fx bedstemor og hendes mand/kæreste. Så mister barnet en bedstefar. Det ville være nemmere at mere simpelt an holder sig til navnet.
Nu han dette godt lyde noget pessimistisk men jeg er selv skilsmissebarn og har haft mange papforældre. Det er bare så hårdt når forholdene ikke holder og man skal sige farvel, for mine forældre har ikke ønsket at jeg skulle holde kontakten med deres ekskærester, eksmænd og ekskoner.
Min far er lige gået fra hans kæreste igennem 10 år og min mor har en ny kæreste, som hun har været sammen med i 2 år snart og bor med. Min søn skal ikke kalde nogen for diverse titler som de ikke er biologisk beslægtet med. Min mor meget gerne at hendes kæreste skulle hedde bedstefar og var ikke meget tilfreds da jeg pænt spurgte hende om, hvad hendes næste læres så skal hedde. Hun forstår bare ikke hvor stor et tab det er for et barn hvis forholdet ikke holder. Jeg forsøger at skærmer min søn for samme smerte som jeg far opleve mange gange, selvom jeg ikke kan gøre det 100 procent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.