Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2013

Isabella_mor

Vi har et sæt reservebedsteforældre til villads.. Det er faktisk vores naboer/venners, den ene af dem, hans forældre...

så de hedder BedsteLone og BedsteJohnny...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

trunte89

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Okay. Det er lidt svært at sammenligne i forhold til min familie, da jeg har et meget tæt forhold til alle parter. Jeg ved min far ville blive skuffet hvis han blev kaldt bedstefar, og ligeledes ville min mor blive skuffet, hvis hun blev kaldt bedstemor. 

Syntes den er lidt svær 

Her passede det fint da han der nu bliver kaldt bedstefar, var bedstefar til sin kones barnebarn.
Men ellers så tror jeg, at jeg vil kalde de 'rigtige' de rigtige ting. Altså din mor for mormor, din far morfar osv. Og så må påhæng være bedste eller ved navn. Prøv evt at tal med dem, om hvad de selv har af forslag.

Anmeld

3. marts 2013

Morgensol

Nu er hverken min mand eller jeg skilsmissebarn, men min svigerfar er død og min svigermor har så fundet en ny mand.

Hos os hedder det farmor og Den nye mands navn. Selvom min svigerfar døde før vores ældste datter blev født, har det aldrig været på tale at farmors nye mand skulle kaldes for farfar! Det er meget vigtigt for både min mand og jeg at vores børn lærer deres rigtige farfar at kende så godt som de nu kan! De skal vide at han var der osv..

Da Bella blev født, spurgte min svigermor og hendes nye mand om han så måtte blive kaldt bedstefar, men det var vi bare heller ik særlig vilde med.. Hvis Bella og alberte vil kalde ham bedstefar når de blir ældre, så gør de selvfølgelig det, men som det er nu, så er han farmors mand.

Anmeld

3. marts 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Her er det,

Farmor og bedstefar
Bedstemor og bedstefar xx
Morfar og bedstemor xx

Anmeld

3. marts 2013

camilladyhr

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Håber i kan hjælpe 

Hos os er begge vores forældre skilt og har alle nye partnere så det her bliver noget værre rod at finde rundt i. min kærestes forældre hedder bedstemor og bedstefar og deres partnere kaldes ved navn. Min mor og hendes mand bliver også bedstemor og bedstefar da de er det ved min søsters børn. Min far og hand kone bliver så til mormor og morfar. 

Anmeld

3. marts 2013

MomInTheMaking

Håber i kan hjælpe 

I vores familie er de alle sammen bedstemor/bedstefar/farfar/farmor/mormor/morfar. Hvis de forskellige gerne vil det, for os handler disse titler ikke om blod, men om man er der og er DET for barnet. 

hvis du forstår .

Anmeld

3. marts 2013

emsaroto

Her var det så enkelt.. mine forældre er skilt, de vil ikke hedde det samme, så da min mor var den oplagte mormor (da hun kun har piger) blev hun mormor .. og min far og hans kone blev bedstemor og bedstefar  

Anmeld

3. marts 2013

Mette og co

Her har vi:

Mormor og morfar (mine forældre som stadig er gift)

Farmor og bedstefar (Min kærestes mor og hendes kæreste, der altid er der for os)

Farfar og Lis (min kærestes far og hans kone, som min søn og jeg kun har mødt én gang selvom min kæreste og jeg har været sammen i næsten 5 år)

Man behøver ikke nødvendigvis være genetisk forbundet for at gøre sig fortjent til at være bedsteforældre, det handler om kærlighed, vilje og engagement

Anmeld

3. marts 2013

StudPsyk

Håber i kan hjælpe 

her er det mormor og bedstefar
og grandad og Nana (ikke navnet Nana, men betegnelsen). sidstnævnte falder dog selvfølgelig udenfor kategori, med det er fordi min far er engelsk..

Anmeld

3. marts 2013

MorDk

Her er det Morfar og Bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.