Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.112 visninger
71 svar
21 synes godt om
3. marts 2013

2013anonym

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

2babygirls

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Håber i kan hjælpe 

Min mor og far er skilt så mine børn har en mormor og så er morfar blevet til bedstefar og bedstemor.
Og så har de en farfar og farmor

Anmeld

3. marts 2013

trunte89

Min datters rigtige farmor hedder farmor og farmors mand hedder farfar ( det er dem hun har. Haft mest med på den side af familien ) hendes rigtige farfar er bedstefar og hans kone bliver kaldt ved navn.

Anmeld

3. marts 2013

roenlund

Her har liam

min mor=bedstemor, det har hun selv valgt

Sin farfar, farmor og bedstefar og morfar og hans kæreste kalder vi ved navn, ved ik hvorfor sådan er det bare blevet...

Anmeld

3. marts 2013

2013anonym

Baby2påvej skriver:

Min mor og far er skilt så mine børn har en mormor og så er morfar blevet til bedstefar og bedstemor.
Og så har de en farfar og farmor

Okay. Så dvs. 

Din far = bedstefar

Hans partner = Bedstemor

Din mor = mormor

Hvad så, hvis din mor får en partner?

Anmeld

3. marts 2013

2013anonym

roenlund skriver:

Her har liam

min mor=bedstemor, det har hun selv valgt

Sin farfar, farmor og bedstefar og morfar og hans kæreste kalder vi ved navn, ved ik hvorfor sådan er det bare blevet...

Bedstefar er det så din mors nye partner?

Anmeld

3. marts 2013

2013anonym

trunte89 skriver:

Min datters rigtige farmor hedder farmor og farmors mand hedder farfar ( det er dem hun har. Haft mest med på den side af familien ) hendes rigtige farfar er bedstefar og hans kone bliver kaldt ved navn.

Okay. Det er lidt svært at sammenligne i forhold til min familie, da jeg har et meget tæt forhold til alle parter. Jeg ved min far ville blive skuffet hvis han blev kaldt bedstefar, og ligeledes ville min mor blive skuffet, hvis hun blev kaldt bedstemor. 

Syntes den er lidt svær 

Anmeld

3. marts 2013

Fenja09

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Håber i kan hjælpe 

Normalvis ville jeg kalde bonusbedsteforældrene for "bedste".

Min datters far har boet sammen med sin mor og hendes mand siden han var 2 år, så de bliver helt automatisk kaldt farmor og farfar. Men efterfølgende har han lært sin biologiske far at kende og han er så bedstefar.

Jeg synes man skal gøre det man føler for. Jeg havde 2 "mor-mødre", både min biologiske mormor og så min morfars kone. Ja, faktisk kaldte jeg også min oldemor for mormor fordi det sagde min mor - det var jo hendes mormor og bedstefar, så det kaldte jeg dem også.

Tror ofte man som voksen kan gøre det meget mere besværligt end det virkelig er - børn lære lynhurtig at sige det der falder dem mest naturligt. Men ellers så spørg både bedsteforældre og bonusbedsteforældre, hvad de selv synes de vil kaldes.

/Fenja

Anmeld

3. marts 2013

LSM

Håber i kan hjælpe 

Vores søn har MANGE bedste forældre ( 8 )

Både min kæreste og jeg er skilmissebørn og alle har fundet ny partner.
Vi kalder bare vores forældres partner ved navn
fx Morfar og Pernille

Det andet ville være for bøvlet synes jeg

Anmeld

3. marts 2013

M (:

Håber i kan hjælpe 

Her er det endnu ikke aktuelt, men tror det ville blive mormor og navn eller morfar og navn. Min kærestes forældre er ikke skilt, så der er det "bare" farmor og farfar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.