Hvad kalder i bonusbedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

lucas<3

Min mor og hendes kæreste hedder mormor og morfar Peter.

mim far og hans kæreste hedder morfar og tina.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Frk.S

Min datter er velsignet med hele 4 sæt bedsteforældre - hvoraf de 3 sæt er på hendes fars side.
Dette er pga. min kærestes forældre er skilt, og derefter fandt svigermor en ny mand, som min kæreste betragter som sin 2. far. De er dog siden også blevet skilt, og alle har nu nye partnere. Min kærestes biologiske far ville gerne kaldes bedstefar, så det gjorde det lidt nemmere, og hans stedfar bliver derfor kaldt farfar. Nye partnere bliver bare kaldt ved navn.

Dvs. Freja har: 

Bedstefar og *navn*
Farfar og *navn*
Farmor og *navn*
Mormor og morfar (mine forældre, som stadig er sammen)

Anmeld

4. marts 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Mine halvsøstre sagde bedstemor og bedstefar til min farmor og farfar.
mine niecer siger mormor & bedstefar til mine forældre og morfar & ~~~ til mine søstres far og hans kone

Min eks er også skilsmissebarn, men fordi han ikke har kontakt med sin biologiske så hedder hans stedfar bare farfar.
Nu da jeg har fået en ny kæreste får min søn også et ekstra sæt bedsteforældre, men da han er 5 får han selv lov at bestemme hvad han vil kalde dem...

Anmeld

4. marts 2013

2013anonym

Der kommer lige et fælles svar til alle. 

Tak for alle jeres tilbagemeldinger  

Jeg har besluttet mig for, at hvis vi kan få børn, så vil jeg når jeg er gravid nok tage en snak med bonusbedsteforældren. Mest for at se, hvad ønske de selv har. 

Endnu en gang tak for alle de gode muligheder i er kommet med. 

Anmeld

4. marts 2013

Miss Church

Hej i dejlige babybrugere (primært skilsmissebørn)

Jeg har gået og undret mig lidt over, hvad i gør i forhold til bonusbedsteforældre. 

Jeg står i den situation, at jeg er skilsmissebarn. Snakker ofte med både min mor og min far. De har så begge fået nye partnere. 

Nu har jeg så i noget tid spekuleret over, hvad dælen man kan kalde de nye partnere i forhold til, hvis man får børn. 

Så ville høre om nogen af jer står i samme situation. Hvis ja, hvad kalder i så bonusbedsteforældrene? 

Mormor og ... / farmor og ...

Morfar og ... / farfar og ... 

Håber i kan hjælpe 

Mine forældre er skilt, så her hos os bliver det: 

mormor og bedstefar

morfar og bedste-helle (min far hedder bedste-lars til Helles børnebørn) 

Min kærestes forældre er sammen, så det er så nemt farmor og farfar 

Anmeld

4. marts 2013

2013anonym

Miss Church skriver:

Mine forældre er skilt, så her hos os bliver det: 

mormor og bedstefar

morfar og bedste-helle (min far hedder bedste-lars til Helles børnebørn) 

Min kærestes forældre er sammen, så det er så nemt farmor og farfar 

Jeg tænker bare ombonusforældrene måske kan føle sig lidt uden for, når man kalder dem bedstemor og bedstefar 

Anmeld

4. marts 2013

2babygirls

Okay. Så dvs. 

Din far = bedstefar

Hans partner = Bedstemor

Din mor = mormor

Hvad så, hvis din mor får en partner?

Jeg har kendt min stedmor stort set hele mit liv, så derfor er hun bedstemor til mine børn.
Fik min mor en kæreste ville jeg bruge hans navn, da jeg ingen relation har til ham.

Anmeld

4. marts 2013

Miss Church

Jeg tænker bare ombonusforældrene måske kan føle sig lidt uden for, når man kalder dem bedstemor og bedstefar 

Mine forældre (herunder mine bonus) har selv fået lov at bestemme hvad de gerne vil hedde Så de føler sig hvert fald ikke uden for. Men kan godt følge dig!

Anmeld

4. marts 2013

2013anonym

Miss Church skriver:

Mine forældre (herunder mine bonus) har selv fået lov at bestemme hvad de gerne vil hedde Så de føler sig hvert fald ikke uden for. Men kan godt følge dig!

Har samme tankegang som dig. Nemlig at spørge dem, hvad de selv ønsker. 

Anmeld

4. marts 2013

LinLin

Nu er det lige et led længere ude, men mine drenge kalder bare min bedstemors (min "mormor")/deres Oldes kæreste for Tom. (De er ikke skilt, mine bedsteforældre - min bedstefar er død)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.