Altså, den der SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Glad Giraf

xoxotasha skriver:

Hvis din kæreste er på SU kan i begge få et "forsørgertillæg" på ca 2000kr. Altså ca. 6000 hver efter skat. Su lån ligger på maks 4400kr pr. Mand hver måned. Tager i det kan i få 10.000 udbetalt hver især. Er din kæreste ikke på su kan du "kun" få 4400kr efter skat og så 4400 i SU lån hvis du ønsker det.

Men kan man ikke få forsørger tillægget hvis han er på KH eller forhåbentligt snart i job?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Mettefpigen

Amanda Stage skriver:

H

Nej, der er da mange kh-modtagere jeg kender som ikke dovner den! De afleverer deres unger i børnehave fra de åbner til de lukker. Derefter tager de ud for at shoppe, tage i fitness osv. Det er rigtigt, de keder sig ikke! 

hold da op.... Sjovt at dem du kender kan det når vi andre blir sendt ud i praktik 35 timer om ugen og udover det skal søge job.... Men synes virkelig du er næsvis når du slår alle på kh over en hånd! Wauw!!

Anmeld

12. februar 2013

Amanda Stage

wamse skriver:

Jeg tror på, at havde vi alle de samme ressourcer, så havde vi alle et perfekt liv, men sådan er livet bare ikke bygget op, og heldigvis for det, for så er vi nogle gange så heldige, at vi møder nogle mennesker, som giver os mulighed for, at opnå en forståelse for, at vi alle gør det bedste vi kan, ud fra der, hvor vi hver især er i livet

Så jeg er der i livet, hvor jeg tænker, at jeg er taknemmelig over de ressourcer jeg har, men er klar over, at ikke alle har de samme, og derfor kan have svært ved nogle ting, som for mig virker let.

Nej det skam en smuk tankegang, men kommunisme er jo desværre utopi. Jeg så nu også helst at alle havde lige, men vores velfærdssystem kan desværre ikke bære det. 

Anmeld

12. februar 2013

Amanda Stage

Lise skriver:

Undskyld- har jeg anklaget dig for noget som helst?

Det lyder da alle tiders at du passer dine studier, at du synes ufaglært arbejde ikke er vejen frem, og at du synes kh er for høj. Det synes jeg da er fint.

Det jeg mener med den lade holdning er bare at mange herinde har uendelig mange undskyldninger. Jeg synes det er ladt, og jeg synes "man" skal tage sig sammen og tage ansvar for sit eget liv, i stedet for at være et offer. Mange herinde er gode til at være ofre. Det synes jeg er ladt. Man er vel den nærmeste til at sørge for at ens egen fremtid ser lys ud.

Jeg ved ikke om kontanthjælpen er for høj. Men jeg ved at om den så var på en million, så ville jeg stadig vælge de satans år på su, for at få noget mening i mit liv.

Og hvad det det jeg har haft muligheden for? Arbejde??? Hvis ja, så ja - det er da rigtig fint

Sorry hvis jeg misforstod dig, men det lød fuldstændig som om man var en mavesur brokrøv fordi det er svært at finde arbejde  Jeg ville også, uanset hvor høj kh var, tage en uddannelse. Helt sikkert! Men jeg kan godt følge den person der ikke lige synes det er rimeligt. 

Anmeld

12. februar 2013

fif

LilleLivasMor skriver:

Nu sidder jeg her og vil rigtig gerne læse til pædagog, og regner på livet løs...
Men kan sku ikke finde ud af det...

Så nu hører jeg jer

Jeg bor sammen med min kæreste og vi har et barn... Nogen der er i noget lign? Hvis ja, hvad får i ca udbetalt?

Jeg får 4800kr

Anmeld

12. februar 2013

Amanda Stage

Mettefpigen skriver:

hold da op.... Sjovt at dem du kender kan det når vi andre blir sendt ud i praktik 35 timer om ugen og udover det skal søge job.... Men synes virkelig du er næsvis når du slår alle på kh over en hånd! Wauw!!

Er jeg næsvis, når jeg kender 3 tilfældige?  Jeg bliver bare harm når jeg ser det! Ja de har undskyldninger i hoved og r.. for ikke at komme i aktivering. Gør kommunerne noget ved det? Nixen! Den ene skulle i aktivering i en dagligvarerforretning og så havde hun akut ondt i hoften og det blev aflyst. Samme aften var hun lige en tur til linedance  

Det kan da godt være det ikke gælder dig, men det gælder altså ret mange, se bare på dovne Robert osv. 

Anmeld

12. februar 2013

Glad Giraf

fif skriver:

Jeg får 4800kr

Men får du det der forsørger tillæg på omkring 2200?
Eller får din kæreste det?

Har ikke rigtig fattet reglen omkring det tillæg

Anmeld

12. februar 2013

Mettefpigen

Amanda Stage skriver:

Er jeg næsvis, når jeg kender 3 tilfældige?  Jeg bliver bare harm når jeg ser det! Ja de har undskyldninger i hoved og r.. for ikke at komme i aktivering. Gør kommunerne noget ved det? Nixen! Den ene skulle i aktivering i en dagligvarerforretning og så havde hun akut ondt i hoften og det blev aflyst. Samme aften var hun lige en tur til linedance  

Det kan da godt være det ikke gælder dig, men det gælder altså ret mange, se bare på dovne Robert osv. 

Jaa jeg synes du er næsvis når du slår alle over en kamp!! Jaa der er nogle som gerne vil være på kh men det er altså ikk størstedelen...

Anmeld

12. februar 2013

wamse

Amanda Stage skriver:

Nej det skam en smuk tankegang, men kommunisme er jo desværre utopi. Jeg så nu også helst at alle havde lige, men vores velfærdssystem kan desværre ikke bære det. 

Jeg ser ikke helst at alle er lige, men jeg anerkender at vi ikke har samme udgangspunkt, og derfra ikke kan dømme andre ud fra det udgangspunkt vi selv har

Anmeld

12. februar 2013

Amanda Stage

Mettefpigen skriver:

Jaa jeg synes du er næsvis når du slår alle over en kamp!! Jaa der er nogle som gerne vil være på kh men det er altså ikk størstedelen...

Det ved jeg da godt, men derfor er det stadig forkert med dem der vil! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.