Altså, den der SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Lise

LilleLivasMor skriver:

Okay, rolig nu, denne debat handlede overhovedet ikke om at tage ansvar for sit liv og give skylden videre!

Jeg ville blot høre hvor meget man får udbetalt i SU for at se om tingene kan hænge sammen for MIG og MIN familie...
Jeg ved godt at man kan arbejde ved siden af osv og det er jeg skam også villig til, men jeg prioterer også tid sammen med min datter

Jeg er fuldstændig rolig, tak 

Jeg er ked af at jeg kom til at kaste min galde op i din tråd, men det var lige nogle ting jeg har tænkt ufatteligt mange gange når jeg har læst på siden her gennem årene. 

det var jo slet ikke dig jeg citerede nogle af gangene heller. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Glad Giraf

Lise skriver:

Det var ikke dig jeg citerede da jeg skrev dette. Ej, måske fik jeg også lige taget hul noget her. SOrry, det kom i din tråd. 

Nej, men du fik skåret alle KH-modtagere over en kam, og dette indebar mig (for ikke længe siden) og min kæreste så ja jeg bliver sku stødt...

Enig, nogen nyder bare at gå hjemme på statens regning, men absolut ikke alle... Hvad er det statestikkerne siger? 6 ledige pr job? Noget i den stil ihvertfald så det er sku ikke pga dovenskab man ikke har noget job...

Anmeld

12. februar 2013

LilleLene

LilleLivasMor skriver:

Min børneopsparing er for læææængst brugt

Så skulle vi tage SU lån, men det vil jeg bare virkeligt gerne undgå

sådan har jeg det også, derfor jeg vil bruge min opsparing for ikke at få gæld

Anmeld

12. februar 2013

LilleLene

Lise skriver:

Jeg har arbejdet fuld tid, læst deltidsstudie (kandidat) OG passet børn, været kæreste, lavet lektier, mad, puttet, handlet...PÅ SAMME TID - det KAN faktisk lade sig gøre  TRO på det!

Helt ærligt, vil i ikke hellere komme igennem et par hårde år på su, for at komme ud i den anden med selvrespekten i behold, med bedre fremtidsudsigter, som bedre rollemodeller for jeres børn, end at dalre rundt derhjemme på kh i en uendelighed?

Nej det siger jeg sq heller ikke men det kune da være rart at beholde de 10000 udbetalt i stedet for 5000

Anmeld

12. februar 2013

louisevl

LilleLivasMor skriver:

Nu er jeg måske streng at spørge, men hvor meget har du SU lån på?

Og følte/føler du at du har tid nok til barn, når du studerer og derefter arbejder? ved godt det nok ikke er hver dag, men alligevel

Su lån ligger på ca. 4000.- Det er også meget, men jeg fik først Jakob da jeg manglede et år. Og har lige været i praktik et halvt år og der får man jo ikke su. Så det er heldigvis kun 5 mdr. hvor det ligger så højt for mit vedkommende.

Ja jeg føler stadig væk jeg har massere af tid til ham og tit har vi også haft mulighed for at holde en fridag herhjemme, hvor vi så bare kunne hygge. Det er en af fordelene ved at være studerende, der er mulighed for flere hygge dage hjemme, selvom man har et vikarjob

Anmeld

12. februar 2013

Lunae

Herhjemme har vi 12688 kr udbetalt om måneden. Vi er begge på su og har en datter på 2,5 år.

Vi har faste udgifter for 7000 kr om måneden og vores madbudget ligger på ca 3500 kr. Derudover skal vi have buskort, betale telefonregninger, købe kattemad og medicin (bruger ca 300-400 kr om mdr på medicin)

Det kører rundt! Vi spiser ofte hos mine forældre - vi køber primært nyt tøj og halløj når der kommer børnepenge og vi holder ferier med vores forældre for at spare penge! Det er stramt, men vi klarer os og der er da også plads til lidt udskejelser i ny og næ!

Derudover er jeg helt enig i, at der er noget der ikke harmonerer i forholdet mellem kontanthjælp og su. Det burde aldrig kunne betale sig ikke at tage en uddannelse. Samtidig synes jeg at vi er meget forkælet i Danmark og på trods af at det er stramt at leve på su, så sikre vi os forhåbentlig også en bedre indtægt/fremtid, når vi har fået uddannelsen. Kontanthjælp er jo ikke til som en permanent løsning!

Anmeld

12. februar 2013

Lunae

Herhjemme har vi 12688 kr udbetalt om måneden. Vi er begge på su og har en datter på 2,5 år.

Vi har faste udgifter for 7000 kr om måneden og vores madbudget ligger på ca 3500 kr. Derudover skal vi have buskort, betale telefonregninger, købe kattemad og medicin (bruger ca 300-400 kr om mdr på medicin)

Det kører rundt! Vi spiser ofte hos mine forældre - vi køber primært nyt tøj og halløj når der kommer børnepenge og vi holder ferier med vores forældre for at spare penge! Det er stramt, men vi klarer os og der er da også plads til lidt udskejelser i ny og næ!

Derudover er jeg helt enig i, at der er noget der ikke harmonerer i forholdet mellem kontanthjælp og su. Det burde aldrig kunne betale sig ikke at tage en uddannelse. Samtidig synes jeg at vi er meget forkælet i Danmark og på trods af at det er stramt at leve på su, så sikre vi os forhåbentlig også en bedre indtægt/fremtid, når vi har fået uddannelsen. Kontanthjælp er jo ikke til som en permanent løsning!

Anmeld

12. februar 2013

raca

at tage en uddanelse er jo ens eget ansvar og ens fremtidssikring.  hvor kh.. jo bare er pause og sump der ikke føre til noget... særligt ikke hvis ikke man har en uddanelse..

hvis man vil kan man få det til at løbe rund på su..

dog er der den finde ved pædstudiet at de har 2 lønnede praktikker.. disse praktikker giver ca 10000 før skat og der er ikke muglighed for at søge nogen form for tillæg, ej heller arbejde ved siden af.. da det er 32.5 time pr uge+ letier..

men hvis du vælger med børn at læse til pæd og kan mht til selv deciplin så prøv og vælg en net uddannelse, for så har du faktisk rimlig muglighed for at være tilkaldevikar ved siden af. og få lidt ved siden af der.. istedet for lån.. og samtidigt se familien.

hvis du tager lån kan du få  alm lån og forsøger lån.. men så skal du regne med at gå et par 1000 ned i løn når du starter i praktik.

Anmeld

12. februar 2013

raca

LilleLivasMor skriver:

Okay, rolig nu, denne debat handlede overhovedet ikke om at tage ansvar for sit liv og give skylden videre!

Jeg ville blot høre hvor meget man får udbetalt i SU for at se om tingene kan hænge sammen for MIG og MIN familie...
Jeg ved godt at man kan arbejde ved siden af osv og det er jeg skam også villig til, men jeg prioterer også tid sammen med min datter

jammen har du råd til at lade være med at uddanne dig på lang sigt.. '

hvad er dine mugligheder for at komme i et job? så du står nu.. både på kort og lang sigt?

Anmeld

12. februar 2013

Glad Giraf

louisevl skriver:

Su lån ligger på ca. 4000.- Det er også meget, men jeg fik først Jakob da jeg manglede et år. Og har lige været i praktik et halvt år og der får man jo ikke su. Så det er heldigvis kun 5 mdr. hvor det ligger så højt for mit vedkommende.

Ja jeg føler stadig væk jeg har massere af tid til ham og tit har vi også haft mulighed for at holde en fridag herhjemme, hvor vi så bare kunne hygge. Det er en af fordelene ved at være studerende, der er mulighed for flere hygge dage hjemme, selvom man har et vikarjob

Ja det er godt nok en sjat... Men godt det ikke er nødvendigt så længe...

Har idag haft ringet rundt så jeg kommer til at "spare" 2000 i udgifter på su, så mangler jeg bare at finde 2000 mere så går det op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.