Altså, den der SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Glad Giraf

Amanda Stage skriver:

Jeg får 5500, men jeg betaler ikke skat pga. mit boliglån. De første 2½ år af vores søns liv, var vi begge på SU og fik forsørgertillæg. Nu har min kæreste fuldtidsarbejde og jeg får ingenting ekstra. Self. er det da lidt hårdt, men vi klarer det da. Vi har købt et hus, som vi lige havde råd til, ikke noget arkitekt fancy-noget inde i storbyen, men vi bor da i en by hvor der er indkøb og direkte togforbindelse til min uddannelsesby, så helt slemt er det da ikke. Man må bare prioritere,  og DET er en ting man bliver rigtig god til på SU

Okay, ja det lyder jo ikke helt umuligt så...

Skal bare have knaldet noget gæld af inden september så, så vi ikke har alle mulige latterlige små regninger der fylder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Lise

LilleLene skriver:

giver stadig ingen mening at man skal lave lektier, passer børn OG arbejde

Jeg har arbejdet fuld tid, læst deltidsstudie (kandidat) OG passet børn, været kæreste, lavet lektier, mad, puttet, handlet...PÅ SAMME TID - det KAN faktisk lade sig gøre  TRO på det!

Helt ærligt, vil i ikke hellere komme igennem et par hårde år på su, for at komme ud i den anden med selvrespekten i behold, med bedre fremtidsudsigter, som bedre rollemodeller for jeres børn, end at dalre rundt derhjemme på kh i en uendelighed?

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

LilleLene skriver:

Suk, jeg har det på samme måde, står i samme situation, skal på skole til september (hvis jeg kommer ind) og vi kan kun liiiiige få det til ta løbe rundt, eftersom jeg bliver nødt til at bruge min børneopsparing på at vi kan leve

for at du kommer ind, og endnu mere for at det kan løbe rundt...

Jeg regner ikke med at leve med restaurent besøg og udenlandsferier, men det ville da være rart at kunne betale regningerne OG få mad på samme tid

Anmeld

11. februar 2013

Amanda Stage

Lise skriver:

Jeg har arbejdet fuld tid, læst deltidsstudie (kandidat) OG passet børn, været kæreste, lavet lektier, mad, puttet, handlet...PÅ SAMME TID - det KAN faktisk lade sig gøre  TRO på det!

Helt ærligt, vil i ikke hellere komme igennem et par hårde år på su, for at komme ud i den anden med selvrespekten i behold, med bedre fremtidsudsigter, som bedre rollemodeller for jeres børn, end at dalre rundt derhjemme på kh i en uendelighed?

Det kan godt være det KAN lade sig gøre for nogen, men jeg vil stadig give ts ret, det er sgu urimeligt man får mere på KH, for jeg kan da se rigtig mange bla. herinde på baby.dk som er på kontanthjælp, og hver gang spørger jeg mig selv... HVORFOR? Jeg tvivler stærkt på at de er for syge til et job eller en uddannelse. Jeg er heldigvis en af dem der tænker langsigtet og jeg vil gerne være en god rollemodel osv. men synes stadigvæk ikke det er FAIR! 

Desuden synes jeg det er ENORMT svært at finde et fritidsarbejde hvis man er over 18 år, jeg har i hvert fald forgæves forsøgt i 2 år nu. suk... Så kan det jo være ret ligemeget at man godt kan arbejde ved siden af. 

Anmeld

11. februar 2013

Lise

Amanda Stage skriver:

Det kan godt være det KAN lade sig gøre for nogen, men jeg vil stadig give ts ret, det er sgu urimeligt man får mere på KH, for jeg kan da se rigtig mange bla. herinde på baby.dk som er på kontanthjælp, og hver gang spørger jeg mig selv... HVORFOR? Jeg tvivler stærkt på at de er for syge til et job eller en uddannelse. Jeg er heldigvis en af dem der tænker langsigtet og jeg vil gerne være en god rollemodel osv. men synes stadigvæk ikke det er FAIR! 

Desuden synes jeg det er ENORMT svært at finde et fritidsarbejde hvis man er over 18 år, jeg har i hvert fald forgæves forsøgt i 2 år nu. suk... Så kan det jo være ret ligemeget at man godt kan arbejde ved siden af. 

jeg har aldrig haft svært ved at finde job ved siden af studiet. Men måske det hænger sammen med at jeg nærmest ikke har været uden job siden jeg var 12 år gammel og begyndte at gå med reklamer... 

Jeg synes mange herinde har ekstremt mange undskyldninger for hvorfor det ikke kan lade sig gøre. det er sikkert nok svært at få Jobs mv, men jeg synes sgu også at holdningen er for lad, og man har generelt for travlt med at synes at det er andres skyld, i stedet for selv at tage ansvar for sit liv.

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

Lise skriver:

Nu er jeg ikke på kontanthjælp mere, så nej... Prøver bare at sammenligne det økonomisk...

Hadede tiden på kontanthjælp, men nu var det ikke et valg jeg selv tog!!!

Desuden har jeg en uddannelse, bruger den dog ikke til andet end hobby da jeg fik en elendig start på det og ikke skal tilbage til det fag, så har skam selvrespekten i hold!

Nu er det blot et ønske at studere igen, emn det skal ikke være hvis min datter ikk kan få nyt tøj ind i mellem og ordentligt mad...

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

Lise skriver:

jeg har aldrig haft svært ved at finde job ved siden af studiet. Men måske det hænger sammen med at jeg nærmest ikke har været uden job siden jeg var 12 år gammel og begyndte at gå med reklamer... 

Jeg synes mange herinde har ekstremt mange undskyldninger for hvorfor det ikke kan lade sig gøre. det er sikkert nok svært at få Jobs mv, men jeg synes sgu også at holdningen er for lad, og man har generelt for travlt med at synes at det er andres skyld, i stedet for selv at tage ansvar for sit liv.

Okay, rolig nu, denne debat handlede overhovedet ikke om at tage ansvar for sit liv og give skylden videre!

Jeg ville blot høre hvor meget man får udbetalt i SU for at se om tingene kan hænge sammen for MIG og MIN familie...
Jeg ved godt at man kan arbejde ved siden af osv og det er jeg skam også villig til, men jeg prioterer også tid sammen med min datter

Anmeld

11. februar 2013

Lise

LilleLivasMor skriver:

Nu er jeg ikke på kontanthjælp mere, så nej... Prøver bare at sammenligne det økonomisk...

Hadede tiden på kontanthjælp, men nu var det ikke et valg jeg selv tog!!!

Desuden har jeg en uddannelse, bruger den dog ikke til andet end hobby da jeg fik en elendig start på det og ikke skal tilbage til det fag, så har skam selvrespekten i hold!

Nu er det blot et ønske at studere igen, emn det skal ikke være hvis min datter ikk kan få nyt tøj ind i mellem og ordentligt mad...

Det var ikke dig jeg citerede da jeg skrev dette. Ej, måske fik jeg også lige taget hul noget her. SOrry, det kom i din tråd. 

Anmeld

11. februar 2013

Mettefpigen

Amanda Stage skriver:

Nu behøver man jo ikk dovne den af fordi man er på kh!.... Jaa det kan være svært at finde arb ved siden af men det kan lade sig gøre....

Anmeld

11. februar 2013

Mettefpigen

Lise skriver:

Det er svært at finde et job, det er IKKE alle der vil være på kh!...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.