Altså, den der SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Mettefpigen

Amanda Stage skriver:

Jeg beklager hvis det tidligere indlæg kunne misforstås!

Men som sagt er der jo forskel på at havne på kontanthjælp fordi... Ja mange ting og så konsekvens at være det fordi man ikke gider noget. Selvfølgelig er det ikke alle, men der er altså en del. Det er sikkert ikke dig eller andre du kender, det ved jeg af gode grunde ikke. Jeg har desværre bare stødt på op til flere. Jeg har sågar mødt en som var på kh på 9. år, fordi hun ikke syntes hun kunne klare en uddannelse (hun havde ikke engang forsøgt) 

Fair nok, hvis det "stod forkert" blev bare rimelig stødt fordi jeg selv har spurgt om nogle ting mht kh herinde..... Men jo selvfølgelig skal dem som misbruger kh bare smides ud i noget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Amanda Stage

Mettefpigen skriver:

Fair nok, hvis det "stod forkert" blev bare rimelig stødt fordi jeg selv har spurgt om nogle ting mht kh herinde..... Men jo selvfølgelig skal dem som misbruger kh bare smides ud i noget....

undskylder mange gange. Du har jo sagt du vil begynde på en anden uddannelse eller hvad det var, så du er jo ikke en af dem der bruger det som livsindkomst. Det er jo kun godt at du kan få hjælp, når du ikke kan finde arbejde med den uddannelse du har! Selvfølgelig er det, det. Det er jo bare ærgerligt at NOGEN skal ødelægge det, så man får mistillid til dem der rent faktisk har brug for det. 

Anmeld

12. februar 2013

pcoramt

LilleLivasMor skriver:

Det kan jo dårligt lade sig gøre så

Sorry, men bliver sku så sur over at det bedre kan hænge sammen for mig hvis jeg går her hjemme og feder den på kontanthjælp, end hvis jeg bidrager med noget til samfundet og får en uddannelse, som vores regering så gerne vil have...

Jeg kunne ikke være mere enig! Tænk af vi skal have "røvfuld" for at tage en uddannelse.. Øv hvor er det bare langt ude! Kontanthjælp er jo den rene luksus i forhold..

Anmeld

12. februar 2013

pcoramt

LilleLivasMor skriver:

Det kan jo dårligt lade sig gøre så

Sorry, men bliver sku så sur over at det bedre kan hænge sammen for mig hvis jeg går her hjemme og feder den på kontanthjælp, end hvis jeg bidrager med noget til samfundet og får en uddannelse, som vores regering så gerne vil have...

Jeg kunne ikke være mere enig! Tænk af vi skal have "røvfuld" for at tage en uddannelse.. Øv hvor er det bare langt ude! Kontanthjælp er jo den rene luksus i forhold..

Anmeld

12. februar 2013

Glad Giraf

xoxotasha skriver:

Nej, det kan du desværre ikke. 

Ej shit... Så bliver det da først presset

Anmeld

12. februar 2013

Glad Giraf

pcoramt skriver:

Ja åbenbart... Havde regnet med at få godt 6000 ubetalt på su med forsørger tillæg og det ville bære presset...
Men nu kam man åbenbart kun få forsørger tillægget hvis både min kæreste og jeg er på su...

Anmeld

12. februar 2013

pcoramt

LilleLivasMor skriver:

Ja åbenbart... Havde regnet med at få godt 6000 ubetalt på su med forsørger tillæg og det ville bære presset...
Men nu kam man åbenbart kun få forsørger tillægget hvis både min kæreste og jeg er på su...

Præcis, det er bare ikke i orden.. Jeg synes det skal være en gulerod at tage en uddannelse, ikke en straf.. Jeg synes godt at det kan presse nogen ud i, at ikke at tage en uddannelse..

Anmeld

12. februar 2013

morethanperfect

Okay jeg fatter intet ...

Kan man ikke få de 5000 + forsørgertillæg hvis det kun er EN forældre der er på su ??? Det er jeg da ret sikker på man kan !! 

Anmeld

12. februar 2013

morethanperfect

xoxotasha skriver:

Hvis din kæreste er på SU kan i begge få et "forsørgertillæg" på ca 2000kr. Altså ca. 6000 hver efter skat. Su lån ligger på maks 4400kr pr. Mand hver måned. Tager i det kan i få 10.000 udbetalt hver især. Er din kæreste ikke på su kan du "kun" få 4400kr efter skat og så 4400 i SU lån hvis du ønsker det.

Gud hvor er det åndsvagt man kun kan få forsørger tillæg hvis den ene er på SU !

Anmeld

12. februar 2013

Lise

Amanda Stage skriver:

Sorry hvis jeg misforstod dig, men det lød fuldstændig som om man var en mavesur brokrøv fordi det er svært at finde arbejde  Jeg ville også, uanset hvor høj kh var, tage en uddannelse. Helt sikkert! Men jeg kan godt følge den person der ikke lige synes det er rimeligt. 

Det er muligt at jeg ikke formulerede mig særlig konstruktivt - var træt da jeg skrev det, og det foregik på min iPhone, som rettede ethvert ord jeg skrev.

Men hvis det er det du har læst, så var det i hvert fald ikke det jeg mente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.