At holde sit barn fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Malene76

MorDk skriver:

Det er skam IRL jeg har fået disse kommentarer. Jeg har ikke fået "hug" her men opbakning  Hvilket jeg er taknemlig for. Jeg sys jo netop ikke jeg er en ringe mor fordi jeg "fastholder" mit barn i visse situationer.

Det er godt du bliver støttet her.  Jeg troede måske denne debat ville udvikle sig i en anden retning end den gjorde, men kan jo godt læse at du får positive tilbagemeldinger. Det er jo dejligt. Synes dog det er træls med den negative ting du må høre IRL. Det er jo desværre altid nemt at dømme andre, når man ikke står i samme situation. Det kender de fleste af os vist til. Desværre. Men igen. Dejligt med den støtte du får her.

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Laulund87

Malene76 skriver:

Jeg skriver ingen steder at hun her får grimme kommentarer, jeg skrev jeg ikke håbede hun fik dem her, men at det er en debatside og at det jo forekommer. Jeg vil absolut ingen hænge ud.. Bare sende en støttende tanke.. Er det misforstået, så beklager jeg..

KH Malene

Du skriver da ikke håber nogle steder, men det er også ligemeget. Jeg så det ikke som at hænge nogen ud, jeg læste det bare som om at du misforstod

Anmeld

28. januar 2013

Malene76

Laulund87 skriver:

Du skriver da ikke håber nogle steder, men det er også ligemeget. Jeg så det ikke som at hænge nogen ud, jeg læste det bare som om at du misforstod

Ok..

KH Malene

Anmeld

28. januar 2013

-Sigrid-

Ja, når hun skal i autostolen, have børstet tænder og generelt ting hun "skal" for hendes eget helbred. Hun forstår jo ikke "hvorfor" endnu, men hvis hun gør det det når hun bliver større, så tror jeg også jeg gør det der. I min bog er der en stor forskel på at slå og holde et barn

Anmeld

28. januar 2013

L&V

MorDk skriver:

Jeg vil bare høre om I har prøvet at holde jeres barn fast? Altså sådan så det ikke kan "gøre noget" eller komme fri...?

Hvis ja... I hvilke situationer? -og hvor længe?

Nej magt anvendelse er en af de ting jeg ikke tolerere og ku derfor aldrig finde på at holde Laura mod hendes vilje, jeg ser det ikke som en nødvendighed og det ville være voldsomt grænseoverskridende for mig at sku gøre

Anmeld

28. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Han har nogen gange behov for at holdes lidt fast når han skal sove om aftenen fordi han er så stresset at han ikke rigtig kan finde ro...

har overvejet om jeg skulle sætte en barnevognssele i tremmesengen for at hjælpe ham fremfor at jeg skal sidde med ham men vil hellere sidde med ham så han kan mærke jeg er der for ham...

Med at holdes fast mener jeg at jeg ligger ham op ad min mave og brystkasse og ligger en arm rundt om ham så han ikke kan rejse sig op i siddende stilling.. han får stadig lov at ligge sig om på siden f.eks. men bare ikke hele vejen rundt til maven da han så begynder at hoppe rundt istedet for... der er ingen kamp men blot en hjælp til at finde ro...

Der er jo forskel på decideret at have en kamp med alle ens kræfter og så få hjælp til at finde ro...

Anmeld

28. januar 2013

LR85

MorDk skriver:

Jeg vil bare høre om I har prøvet at holde jeres barn fast? Altså sådan så det ikke kan "gøre noget" eller komme fri...?

Hvis ja... I hvilke situationer? -og hvor længe?

Ja, fx ved medicingivning, øjendråber fx. 

Og tildels ja hvis han ikke har villet have overtøj på, men vil ikke kalde det 'holde fast' i den forstand, jeg giver ham det bare på. 

Ved tandbørstning har jeg også holdt lidt fast, men han kunne jo gost sprælle rundt. Holdt nok fast i 30-60 sekunder. 

Anmeld

28. januar 2013

Dixen89

Leonora er kun ved at være 13 måneder men hun er umulig at skifte, børste tænder på og få maske og tøj på. Så vi bliver nødt til at holde hende fast. Oftest er det i perioder.

Som barn 1-12 år var jeg meget voldsom og ødelagde ting osv og blev fastholdt af pædagoger og jeg har kun positive ting at sige om det. Det hjalp mig og ville jeg opleve min datter , i sådan en situation ville jeg gøre på samme måde. Det der med at blive holdt fast, talt roligt til og faktisk også holdt om og krammet hjælper en hel del. Bagefter kan an tale roligt om hvorfor det gik sådan.
Jeg kan stadig reagerer kraftig og jeg ved at jeg allermest har brug for at bliveholdt om gfor at falde til ro.

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

Wampires skriver:

Han har nogen gange behov for at holdes lidt fast når han skal sove om aftenen fordi han er så stresset at han ikke rigtig kan finde ro...

har overvejet om jeg skulle sætte en barnevognssele i tremmesengen for at hjælpe ham fremfor at jeg skal sidde med ham men vil hellere sidde med ham så han kan mærke jeg er der for ham...

Med at holdes fast mener jeg at jeg ligger ham op ad min mave og brystkasse og ligger en arm rundt om ham så han ikke kan rejse sig op i siddende stilling.. han får stadig lov at ligge sig om på siden f.eks. men bare ikke hele vejen rundt til maven da han så begynder at hoppe rundt istedet for... der er ingen kamp men blot en hjælp til at finde ro...

Der er jo forskel på decideret at have en kamp med alle ens kræfter og så få hjælp til at finde ro...

Anmeld

28. januar 2013

Rsa

Månsson skriver:

Nej magt anvendelse er en af de ting jeg ikke tolerere og ku derfor aldrig finde på at holde Laura mod hendes vilje, jeg ser det ikke som en nødvendighed og det ville være voldsomt grænseoverskridende for mig at sku gøre

Det er enormt grænseoverskridende, men kan være nødvendigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.