At holde sit barn fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

christina92

MorDk skriver:

TAK! Lige hvad jeg gerne vil høre...

Har bare fået nogle rigtig ærgelige kommentarer nemlig... så ville lige høre om andre "praksiserede" det.

Vores dreng er kun 2,4 år og han kan få nogle gevaldige "fortvivelses-anfald" og "raseri-anfald" og det eneste der hjælper ham er fastholdelse og en rolig fattet stemme og kram/forståelse. Det er SÅ benhårdt men vi har også måtte bruge det når han skal sove. Han kan blive SÅ hys og sparker og slår... og her hjælper det med fastholdelse. Jeg er ikke OND jeg vil mit barn det aller aller bedste. Og i visse situationer er det det aller bedste jeg kan gøre for ham. Han gør det jo ikke for at være på tværs. Han har det rigtig skidt lige i situationen og hans far og jeg er hans klippe! Ville aldrig sende ham på værelset eller forlade ham når han får et "anfald" -Håber du kan følge mig...

Du er en god mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

MorDk

christina92 skriver:

Du er en god mor

Mange tak!!

Anmeld

28. januar 2013

Levi&LilysMor

MorDk skriver:

Jeg vil bare høre om I har prøvet at holde jeres barn fast? Altså sådan så det ikke kan "gøre noget" eller komme fri...?

Hvis ja... I hvilke situationer? -og hvor længe?

Ja under f.eks skiftning eller tandbørstning, men det er ikke hver gang heldigvis... 

Men der er visse ting som skal gøres, det hjælper ikke noget at lade barnet sidde med lorte ble eller at munden er uhygiejnisk...

ville også gøre det samme som dig, hvis jeg var i din situation og så skal man bare nogle gange lukke øjne og øre for dumme kommentarer rundt omkring...  for er sikker på du ved hvad du gør 

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

LevisMor skriver:

Ja under f.eks skiftning eller tandbørstning, men det er ikke hver gang heldigvis... 

Men der er visse ting som skal gøres, det hjælper ikke noget at lade barnet sidde med lorte ble eller at munden er uhygiejnisk...

ville også gøre det samme som dig, hvis jeg var i din situation og så skal man bare nogle gange lukke øjne og øre for dumme kommentarer rundt omkring...  for er sikker på du ved hvad du gør 

Anmeld

28. januar 2013

Malene76

MorDk skriver:

Jeg vil bare høre om I har prøvet at holde jeres barn fast? Altså sådan så det ikke kan "gøre noget" eller komme fri...?

Hvis ja... I hvilke situationer? -og hvor længe?

Jeg har bare lige brug for at skrive at det er nemt at være modstander af metoden, hvis man har børn som ikke har det vilde temperement og som ikke har brug for den store hjælp til at falde ned. Så tag folks fordømmelse, med et gran salt. Vi bruger det ikke herhjemme, men vi er alle forskellige og man kan ikke vide hvad der virker, før man står i samme situation.

KH Malene

Anmeld

28. januar 2013

blomst84

Ja når hun skal have gennemskyllet sine øre... Eller når ørelægen skal undersøge hende  En enkelt gang har eg holdt hendes ben fast ford. Hun blev med at rulle rundt på puslebordet med lort over ALT 

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

Malene76 skriver:

Jeg har bare lige brug for at skrive at det er nemt at være modstander af metoden, hvis man har børn som ikke har det vilde temperement og som ikke har brug for den store hjælp til at falde ned. Så tag folks fordømmelse, med et gran salt. Vi bruger det ikke herhjemme, men vi er alle forskellige og man kan ikke vide hvad der virker, før man står i samme situation.

KH Malene

Det har du ret i... men det berør mig da når jeg får af vide jeg mishandler mit barn og jeg giver ham traumer for livet osv.

Anmeld

28. januar 2013

Janni.

MorDk skriver:

Ja det er ikke rart! Vi fastholder ham også når han skal have børstet tænder... men han begynder at accepterer det mere og mere og ofte lægger han sig selv ned på gulvet og tager armene ind under vore ben  Skøre unge!

Det har vi så sjældent problemer med, men har da gjort det i en periode. 

Anmeld

28. januar 2013

MyLove E

Vi har også en vildbasse. Vi holder ham fast når vi skal børste tænder. Og lige fortiden er ved at tjekke om det er rigtig at mor er ked af det nem at slå ud. JA det er hun.
Så ble skift og tøj af og på er også en KAMP. Der jeg også nød til at fast holde ham. Jeg er bare ikke så god til det. Det gør for ondt..

Men ja du er en god mor, i gør det der er det rigtig for jeres barn

Anmeld

28. januar 2013

Rsa

Aldrig!

Har et barn med ADD,og er altid blevet anbefalet fra hans læger at man aldrig bruger magt i forhold til børn.

At vi derimod går i hans højde,og dæmper ned med stemmen.

Det er ikke sundt at skulle kæmpe imod n voksen der arbejder imod ens krops bevægelser (siger de) -og nu snakker vi jo børn som man godt kan kommunikere med,og ikke børnd er f.eks ikke har et sprog / eller forståelse.

Kunne godt forestille mig at det må være enormt frustrende at blive holdt fast/nede imod ens vilje.

Jeg ville som voksen blive splitterravende tosset hvis min mand brugte hans størrelse/overlegne kræfter i at holde mig fast/nede

Så her praktiseres det ikke,vi snakker om tingene og går ikke fra vores børn i situationen,men fastholdelse bruger vi altså ikke . 

Nu er der også forskel på ekstrovert og introvert adfærd...

ADD og ADHD er absolut ikke det samme!

De er netop beskrevet i den første linje - indadvendt Ig udadvendt i henhold til reaktioner!

Jeg har selv en dreng med ADHD, jeg har i tilfælder, da han var mindre, måtte holde ham med magt - ikke fordi jegsynes det var fedt, men for at tage fysiske konflikter i forkøbet og spare ham fra, at have gjort ondt på et andet barn fordi han i sine følelsers vold, ikke kan kontrollere sin adfærd.

Der er forskel på fysisk magt og fysisk beskyttelse - det hjælper på nogle børn, at blive fysisk afgrænset/lukket af for at 'komme tilbage til virkeligheden'.

Så synes ikke man kan skære alt over en kam og sige, at det vil man aldrig gøre. Man 'fastholder' vel også med magt sine små børn, når man konstant tager dem væk fra en ting, som de ikke må pille ved. Lykkedes det ikke at henlede deres opmærksomhed på andet, er man nødstil at holde dem fysisk væk fra en genstand.

Synes man skal pass. På med at bruge ordet magt... Alle voksne har magt og udover magt i henhold til deres børn. Det gør de når der skal sættes grænser, nær der sættes dagsorden osv. 

Men tilbage til emnet. Så har jeg været nød til fysisk at afgrænse/tilbageholde min dreng da han var mindre. Det har jeg fordi, han har ADHD og har handlet irrationelt og uhensigtsmæssigt i nogle situationer hvor der har været andre børn involveret.

Kan lige tilføje at jeg også har en datter på 2 år, hun har aldrig været gode venner med tandbøraten, så det foregik med tvang/fysisk fastholdelse i næsten et halvt år. Vil hun ikke gå med eller stopper midt ude på vejen i et lyskryds, tager jeg hende med - ergo holder jeg hende fast i mine arme mens hun skriger, vrider sig, slår mig osv. Igen fysisk magt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.