At holde sit barn fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.443 visninger
70 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

MorDk

Jeg vil bare høre om I har prøvet at holde jeres barn fast? Altså sådan så det ikke kan "gøre noget" eller komme fri...?

Hvis ja... I hvilke situationer? -og hvor længe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

morethanperfect

MorDk skriver:

Jeg vil bare høre om I har prøvet at hoet jeres barn fast? Altså sådan så det ikke kan "gøre noget" eller komme fri...?

Hvis ja... I hvilke situationer? -og hvor længe?

Nej det har jeg ikke ..

Kun under leg ..

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

morethanperfect skriver:

Nej det har jeg ikke ..

Kun under leg ..

Ok...

Anmeld

28. januar 2013

Nemesis

ja min store. Han har adhd og reagerede meget voldsomt til tider også selvskadene så fastholdelse var desværre nødvendigt i visse situationer.

Holdt ham fast indtil han forstod at han skulle slappe af..altså at jeg kunne trænge igennem til ham og snakke med ham.

Det var benhårdt! men bortset fra de første gange, så fandt han hurtigt ud af at falde ned så vi kunne snakke om det i stedet. Tror han var 6 år første gang det var nødvendigt.

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

ja min store. Han har adhd og reagerede meget voldsomt til tider også selvskadene så fastholdelse var desværre nødvendigt i visse situationer.

Holdt ham fast indtil han forstod at han skulle slappe af..altså at jeg kunne trænge igennem til ham og snakke med ham.

Det var benhårdt! men bortset fra de første gange, så fandt han hurtigt ud af at falde ned så vi kunne snakke om det i stedet. Tror han var 6 år første gang det var nødvendigt.

TAK! Lige hvad jeg gerne vil høre...

Har bare fået nogle rigtig ærgelige kommentarer nemlig... så ville lige høre om andre "praksiserede" det.

Vores dreng er kun 2,4 år og han kan få nogle gevaldige "fortvivelses-anfald" og "raseri-anfald" og det eneste der hjælper ham er fastholdelse og en rolig fattet stemme og kram/forståelse. Det er SÅ benhårdt men vi har også måtte bruge det når han skal sove. Han kan blive SÅ hys og sparker og slår... og her hjælper det med fastholdelse. Jeg er ikke OND jeg vil mit barn det aller aller bedste. Og i visse situationer er det det aller bedste jeg kan gøre for ham. Han gør det jo ikke for at være på tværs. Han har det rigtig skidt lige i situationen og hans far og jeg er hans klippe! Ville aldrig sende ham på værelset eller forlade ham når han får et "anfald" -Håber du kan følge mig...

Anmeld

28. januar 2013

Janni.

Ja det har vi også prøvet herhjemme i forbindelse med at han skulle have dryppet øjne. 

Eller i den periode hvor han fik maske. 

Ingen af situationer varer særlig længe, men hold op det er ubehageligt. 

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

Janni. skriver:

Ja det har vi også prøvet herhjemme i forbindelse med at han skulle have dryppet øjne. 

Eller i den periode hvor han fik maske. 

Ingen af situationer varer særlig længe, men hold op det er ubehageligt. 

Ja det er ikke rart! Vi fastholder ham også når han skal have børstet tænder... men han begynder at accepterer det mere og mere og ofte lægger han sig selv ned på gulvet og tager armene ind under vore ben  Skøre unge!

Anmeld

28. januar 2013

Carina:-)

Aldrig!

Har et barn med ADD,og er altid blevet anbefalet fra hans læger at man aldrig bruger magt i forhold til børn.

At vi derimod går i hans højde,og dæmper ned med stemmen.

Det er ikke sundt at skulle kæmpe imod n voksen der arbejder imod ens krops bevægelser (siger de) -og nu snakker vi jo børn som man godt kan kommunikere med,og ikke børnd er f.eks ikke har et sprog / eller forståelse.

Kunne godt forestille mig at det må være enormt frustrende at blive holdt fast/nede imod ens vilje.

Jeg ville som voksen blive splitterravende tosset hvis min mand brugte hans størrelse/overlegne kræfter i at holde mig fast/nede

Så her praktiseres det ikke,vi snakker om tingene og går ikke fra vores børn i situationen,men fastholdelse bruger vi altså ikke . 

Anmeld

28. januar 2013

MorDk

Carina:-) skriver:

Aldrig!

Har et barn med ADD,og er altid blevet anbefalet fra hans læger at man aldrig bruger magt i forhold til børn.

At vi derimod går i hans højde,og dæmper ned med stemmen.

Det er ikke sundt at skulle kæmpe imod n voksen der arbejder imod ens krops bevægelser (siger de) -og nu snakker vi jo børn som man godt kan kommunikere med,og ikke børnd er f.eks ikke har et sprog / eller forståelse.

Kunne godt forestille mig at det må være enormt frustrende at blive holdt fast/nede imod ens vilje.

Jeg ville som voksen blive splitterravende tosset hvis min mand brugte hans størrelse/overlegne kræfter i at holde mig fast/nede

Så her praktiseres det ikke,vi snakker om tingene og går ikke fra vores børn i situationen,men fastholdelse bruger vi altså ikke . 

Det kan jeg godt forstå du skriver... og jeg kan også godt sætte mig ind i din tankegang. Men det er også min pligt som forældre at sørge for han ikke skader sig selv som fx. at banke hovedet ned i gulvet, rive sig selv, bide sig selv eller os osv. Vi kan ikke bare sætte os ned foran og tale roligt... der skal mere til. Børn er forskellige. Og jeg kender mit barn bedst. Det ER den bedste måde vi kan hjælpe ham på.

Anmeld

28. januar 2013

Mettefpigen

Jaa det har jeg... Flere gange når jeg skal skifte ham, eller når jeg skal forklare ham når der er noget han ikk må....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.