Sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Chili

Karina84 skriver:

Præcis 

Nu er vi saa spændt paa hvordan det kommer til at gaa naar han skal over i en juniorseng, og selv kan gaa ud af sengen 

Lillesøster kommer til verden til april, saa medmindre han begynder selv at kravle ud af tremmesengen inden, saa skal hun jo overtage den ogsaa naar hun bliver samme alder som han var, regner vi med.

En fra min mødregruppe flyttede deres over da han var 3 mdr. og vi har begge kun haft gode erfaringer med det 

Dejligt

Tror også bare det er det vi må gøre
Så må jeg op den ene eller to gange om natten og give ham hans sut

Og held og lykke med junior sengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Karina84

Chili skriver:

Dejligt

Tror også bare det er det vi må gøre
Så må jeg op den ene eller to gange om natten og give ham hans sut

Og held og lykke med junior sengen

Nu var vi saa ikke saa heldige at vores sov igennem paa det tidspunkt, saa jeg var oppe og gi flaske, sut, vand i et stykke tid efter. Men vi havde ogsaa alarm derinde, og det ligger lige ved siden af, saa det synes jeg var okay 

Tak og i lige maade 

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Karina84 skriver:

Nu var vi saa ikke saa heldige at vores sov igennem paa det tidspunkt, saa jeg var oppe og gi flaske, sut, vand i et stykke tid efter. Men vi havde ogsaa alarm derinde, og det ligger lige ved siden af, saa det synes jeg var okay 

Tak og i lige maade 

Jeg stiller også babyalarmen lige ved siden af hovedpuden så jeg kan høre ham hele tiden!

Hehe, tak

Anmeld

27. januar 2013

Thalia

Chili skriver:

Helt enig i forhold til rygningen og den sunde varieret kost!
Og ude i alt for meget frost når de er så små også.

Men jeg forstår ikke hvad forskellen er, når de ligger i deres egen seng, om de ligger i dit soveværelse eller deres eget? Du er tættere på, ja. Men jeg har babyalarm på ham, hvor jeg kan høre han trækker vejret.
Eller ligger dine børn helt oppe hos dig?

Forskellen er at forskning har vist at hvis babyerne sover i forældrenes soveværelse frem for deres eget, så falder risikoen for vuggedød betydeligt.

SST skrev allerede i 2006 at:

"Flere undersøgelser peger på en mindsket risiko for vuggedød, hvis spædbarnet sover i samme rum, men ikke i samme seng, som den ene eller begge forældre (2,12,13). Tre større case-control undersøgelser har vist, at når barnet sover i egen seng i samme rum som den vigtigste omsorgsperson, reduceres risikoen for vuggedød med 20-
50%"

Teorierne går på at lydene fra forældrene minder babyen om at det skal trække vejret, og selvom du kan høre din baby via babyalarmen, kan din baby jo ikke høre dig

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Thalia skriver:

Forskellen er at forskning har vist at hvis babyerne sover i forældrenes soveværelse frem for deres eget, så falder risikoen for vuggedød betydeligt.

SST skrev allerede i 2006 at:

"Flere undersøgelser peger på en mindsket risiko for vuggedød, hvis spædbarnet sover i samme rum, men ikke i samme seng, som den ene eller begge forældre (2,12,13). Tre større case-control undersøgelser har vist, at når barnet sover i egen seng i samme rum som den vigtigste omsorgsperson, reduceres risikoen for vuggedød med 20-
50%"

Teorierne går på at lydene fra forældrene minder babyen om at det skal trække vejret, og selvom du kan høre din baby via babyalarmen, kan din baby jo ikke høre dig

Nej, det kan han jo selvfølgelig ikke

Men når han også nogle gange vågner eller ligger uroligt, pga. af os, er det jo heller ikke så smart

Anmeld

27. januar 2013

Thalia

Chili skriver:

Nej, det kan han jo selvfølgelig ikke

Men når han også nogle gange vågner eller ligger uroligt, pga. af os, er det jo heller ikke så smart

Og det er så der at jeg vurderer at min baby hellere må sove uroligt i perioder, end dø af vuggedød

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Thalia skriver:

Og det er så der at jeg vurderer at min baby hellere må sove uroligt i perioder, end dø af vuggedød

Selvfølgelig

Men stadig, jeg tror han kommer ind på sit eget værelse

Anmeld

27. januar 2013

LinLin

Den ældste var 4 mdr mener jeg. Der sov han igennem...
Den lille sove igennem ved den tid også, men da vi ikke havde et værelse til ham, blev han i vores indtil vi flyttede i noget større da han var 10 mdr.

Anmeld

27. januar 2013

Chili

DAs mor skriver:

Den ældste var 4 mdr mener jeg. Der sov han igennem...
Den lille sove igennem ved den tid også, men da vi ikke havde et værelse til ham, blev han i vores indtil vi flyttede i noget større da han var 10 mdr.

Okay, tak for svar

Anmeld

27. januar 2013

Fenja09

Chili skriver:

Hvornår begyndte jeres baby/babyer det ?

Vores lille dreng er lige blevet 3 måneder Og har sover indtil videre i liften i sengen ved siden af mig, men han er snart for stor til den! Så, vi overvejer at lægge ham på eget værelse nu.. Er det for tidligt? Han sover igennem, bortset fra en sut 1-2 gange

Og der er ikke plads på vores værelse til hans tremmeseng, så det er ikke en mulighed, desværre ..

Der er mange babyer der kommer på eget værelse som 3 måneder gammel, så det synes jeg da bare at i skal forsøge  - går det så ikke helt som forventet så må i finde på en anden løsning.

Vores datter er 17 måneder og sover i tremmeseng inde hos os.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.