Sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

morethanperfect

Chili skriver:

Kan de godt sove sammen uden at vække hinanden ?

Det har min svigerinde haft problemer med, den store, (2½ år) ville gerne at hans lillesøster skulle ligge inde på hans værelse og sove om natten, det prøvede de, men han blev ved at kravle ned fra hans egen seng og gå hen og nusse osv. Hehe, sødt selvfølgelig, men ikke optimalt når de begge jo skal sove

Ja det tror jeg ikke ville være noget problem

Nu har Oscar heldigvis stadig tremmeseng som han ikke kan komme ud af ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Chili

Thalia skriver:

Mine børn kommer på ingen måde på eget værelse om natten før de er omkring 1 år gamle.

Det har stor indflydelse på risikoen for vuggedød om børnene sover i samme rum som deres forældre, og jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg mistede mit barn og der rent faktisk var noget jeg kunne have gjort for at forebygge det.

Ja okay, synes bare det ville være længe hvis han skal ligge hos os til han er 1 år.

Måske er jeg naiv, men jeg tænker ikke så meget over vuggedød, for så ville jeg blive sindsyg.
Jeg ønsker ikke der sker noget med mit barn, selvfølgelig !
Men jeg vælger at tro der ikke sker min lille familie noget

Der har været nok dårligt i mit liv, og alt for mange der er døde, fx min storebror, for snart 10 år siden, så hvis jeg skulle tænke på mit barn ville dø, puha...

Men fair du har det sådan

Anmeld

27. januar 2013

Chili

morethanperfect skriver:

Ja det tror jeg ikke ville være noget problem

Nu har Oscar heldigvis stadig tremmeseng som han ikke kan komme ud af ..

Ja okay

Hendes søn har en køjeseng, så han blev ved at kravle ned, haha

Men har det bare sådan, at når han allerede sover så godt, kan han jo godt ligge derinde ?

Anmeld

27. januar 2013

morethanperfect

Chili skriver:

Ja okay

Hendes søn har en køjeseng, så han blev ved at kravle ned, haha

Men har det bare sådan, at når han allerede sover så godt, kan han jo godt ligge derinde ?

Ja det ville jeg gøre

Anmeld

27. januar 2013

Chili

morethanperfect skriver:

Ja det ville jeg gøre

Anmeld

27. januar 2013

Thalia

Chili skriver:

Ja okay, synes bare det ville være længe hvis han skal ligge hos os til han er 1 år.

Måske er jeg naiv, men jeg tænker ikke så meget over vuggedød, for så ville jeg blive sindsyg.
Jeg ønsker ikke der sker noget med mit barn, selvfølgelig !
Men jeg vælger at tro der ikke sker min lille familie noget

Der har været nok dårligt i mit liv, og alt for mange der er døde, fx min storebror, for snart 10 år siden, så hvis jeg skulle tænke på mit barn ville dø, puha...

Men fair du har det sådan

Man skal absolut gøre det man selv har det bedst med.

I min familie har der bare også været rigtigt mange dødsfald, blandt andet har jeg mistet begge mine forældre og min ældste søn.

Så jeg har lidt den holdning at der er SÅ forfærdiligt mange ting her i livet som vi ikke er herre over og som vi ikke kan påvirke - og så bliver det dobbelt så vigtigt for mig faktisk at tage det seriøst når der så er nogle enkelte ting jeg kan gøre for at sikre mine børns liv og helbred.

Så mine børn sover hos mig mindst det første år, jeg undgår at de udsættes for passiv rygning, og jeg sørger generelt for at vi spiser sundt, varieret og helst økologisk

Anmeld

27. januar 2013

Karina84

Vores var ogsaa de der 4mdr. ca. Det passede med at han var ved at være for stor til vuggen synes vi, saa vi startede med at ha vuggen derinde en kort tid og saa kom han ellers over i tremmesengen.

Det gik bare saa fint, og der har aldrig været problemer med at putte ham  (i mit stille sind, har jeg lidt overbevist mig selv om at der er fordi at han kom ind saa tidligt, men ved selvfølgelig godt at der er flere der vil sige at det ikke har noget med det at gøre). 

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Thalia skriver:

Man skal absolut gøre det man selv har det bedst med.

I min familie har der bare også været rigtigt mange dødsfald, blandt andet har jeg mistet begge mine forældre og min ældste søn.

Så jeg har lidt den holdning at der er SÅ forfærdiligt mange ting her i livet som vi ikke er herre over og som vi ikke kan påvirke - og så bliver det dobbelt så vigtigt for mig faktisk at tage det seriøst når der så er nogle enkelte ting jeg kan gøre for at sikre mine børns liv og helbred.

Så mine børn sover hos mig mindst det første år, jeg undgår at de udsættes for passiv rygning, og jeg sørger generelt for at vi spiser sundt, varieret og helst økologisk

Helt enig i forhold til rygningen og den sunde varieret kost!
Og ude i alt for meget frost når de er så små også.

Men jeg forstår ikke hvad forskellen er, når de ligger i deres egen seng, om de ligger i dit soveværelse eller deres eget? Du er tættere på, ja. Men jeg har babyalarm på ham, hvor jeg kan høre han trækker vejret.
Eller ligger dine børn helt oppe hos dig?

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Karina84 skriver:

Vores var ogsaa de der 4mdr. ca. Det passede med at han var ved at være for stor til vuggen synes vi, saa vi startede med at ha vuggen derinde en kort tid og saa kom han ellers over i tremmesengen.

Det gik bare saa fint, og der har aldrig været problemer med at putte ham  (i mit stille sind, har jeg lidt overbevist mig selv om at der er fordi at han kom ind saa tidligt, men ved selvfølgelig godt at der er flere der vil sige at det ikke har noget med det at gøre). 

Jeg tænker lidt det samme som dig, at hvis han kommer ind på eget værelse når han stadig er lille, vil det bare blive en vane, inden han egentlig forstår det. Også når han begynder at forstå det, så er det jo helt fint for ham, for sådan har det altid været

I stedet for at han er for stor, også bliver ked osv. fordi man ikke kan sove hos mor og far mere.

Anmeld

27. januar 2013

Karina84

Chili skriver:

Jeg tænker lidt det samme som dig, at hvis han kommer ind på eget værelse når han stadig er lille, vil det bare blive en vane, inden han egentlig forstår det. Også når han begynder at forstå det, så er det jo helt fint for ham, for sådan har det altid været

I stedet for at han er for stor, også bliver ked osv. fordi man ikke kan sove hos mor og far mere.

Præcis 

Nu er vi saa spændt paa hvordan det kommer til at gaa naar han skal over i en juniorseng, og selv kan gaa ud af sengen 

Lillesøster kommer til verden til april, saa medmindre han begynder selv at kravle ud af tremmesengen inden, saa skal hun jo overtage den ogsaa naar hun bliver samme alder som han var, regner vi med.

En fra min mødregruppe flyttede deres over da han var 3 mdr. og vi har begge kun haft gode erfaringer med det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.