Sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Chili

Ciss skriver:

Vores har været ca 8 mndr.

På den tid begyndte den første at sove helt igennem (ca 19-07), så jeg havde ikke længere det samme behov for at der skulle være kort vej til hendes seng, så det var nemmest mulig med natteroderiet.

Da vi fik nr to var børneværelset ikke stort nok til to stk, men da han var ca 8 mndr flyttede vi, og da fik børnene et større fælles rum.  

Okay, så begge omkring de 8 mdr. Og det er også det jeg høre rigtig meget. Og også derfor vi lidt i tvivl om han er for lille. Men så meget lægger han vel ikke mærke til det
Selvfølgelig kan han ikke høre sin far snorke mere og min hånd er jo også god hvis han er urolig. Men han skal jo lære det før eller siden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Benjamins'mor

5 mdr. Udelukkende fordi han vågnede hver gang vi kom ind og tog tøj af eller drejede os i sengen.

Anmeld

27. januar 2013

Ciss

Chili skriver:

Okay, så begge omkring de 8 mdr. Og det er også det jeg høre rigtig meget. Og også derfor vi lidt i tvivl om han er for lille. Men så meget lægger han vel ikke mærke til det
Selvfølgelig kan han ikke høre sin far snorke mere og min hånd er jo også god hvis han er urolig. Men han skal jo lære det før eller siden ?

Den største grund til at vi ventede var, at jeg ikke følte, at det var nødvendigt at skulle flintre ned igennem gangen til børneværelset X antal gange om natten, når de vågnede. Det var ret og slet enklere for mig, at de var tæt på. Jeg tror ikke, det egentlig gjorde den store forskel for de små. Det som var vigtigt for dem var jo ikke, at jeg sov lige ved siden af, men at jeg reagerede umiddelbart, når de vågnede og havde brug for mig.

Anmeld

27. januar 2013

morethanperfect

Oscar var 5 mdr.

Noel er nu 4 mdr. og vi flytter ham snart op på Oscars værelse ..
Vi skal nemlig lige ha gjort Noels værelse færdig før han kan få det

Anmeld

27. januar 2013

Thalia

Mine børn kommer på ingen måde på eget værelse om natten før de er omkring 1 år gamle.

Det har stor indflydelse på risikoen for vuggedød om børnene sover i samme rum som deres forældre, og jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg mistede mit barn og der rent faktisk var noget jeg kunne have gjort for at forebygge det.

Anmeld

27. januar 2013

modesty

Hvornår begyndte jeres baby/babyer det ?

Vores lille dreng er lige blevet 3 måneder Og har sover indtil videre i liften i sengen ved siden af mig, men han er snart for stor til den! Så, vi overvejer at lægge ham på eget værelse nu.. Er det for tidligt? Han sover igennem, bortset fra en sut 1-2 gange

Og der er ikke plads på vores værelse til hans tremmeseng, så det er ikke en mulighed, desværre ..

Min søn kom på eget værelse da han var 6 uger MEN hans far fulgte med, så han var ikke alene. Da han var 4 mdr. rykkede faren ud. "De kloge" siger at 4 mdr. er absolut minimum for hvornår baby skal sove alene.

"Han skal lære det før eller siden" er ikke et argument hvis det er bedre siden end før. Man må jo se på hvad der er bedst for barnet.

Jeg ville sådan ønske at vi kunne have sovet sammen i længere tid, men min søn sov meget uroligt og larmede ekstremt meget i søvne da han var lille. Så jeg fik stort set ingen søvn de første 6 uger, og til sidst kunne jeg ikke holde til det længere.

Hvis jeg var jer, ville jeg finde en løsning så han kunne ligge hos jer lidt endnu.

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Benjamins'mor skriver:

5 mdr. Udelukkende fordi han vågnede hver gang vi kom ind og tog tøj af eller drejede os i sengen.

Oliver sover heldigvis nogenlunde igennem det, dog kan han godt give et lille spjæt hvis vi vender os i sengen nogle gange

Hvornår kunne du ellers have tænkt dig at han kom på eget værelse ?

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Ciss skriver:

Den største grund til at vi ventede var, at jeg ikke følte, at det var nødvendigt at skulle flintre ned igennem gangen til børneværelset X antal gange om natten, når de vågnede. Det var ret og slet enklere for mig, at de var tæt på. Jeg tror ikke, det egentlig gjorde den store forskel for de små. Det som var vigtigt for dem var jo ikke, at jeg sov lige ved siden af, men at jeg reagerede umiddelbart, når de vågnede og havde brug for mig.

Ja selvfølgelig

Og ja, det med at man faktisk skal ud af sengen, og det skal gå rimelig stærkt, så han kan få sin sut og sove videre
Men tror vi prøver, så må vi se hvordan det går

Anmeld

27. januar 2013

Chili

modesty skriver:

Min søn kom på eget værelse da han var 6 uger MEN hans far fulgte med, så han var ikke alene. Da han var 4 mdr. rykkede faren ud. "De kloge" siger at 4 mdr. er absolut minimum for hvornår baby skal sove alene.

"Han skal lære det før eller siden" er ikke et argument hvis det er bedre siden end før. Man må jo se på hvad der er bedst for barnet.

Jeg ville sådan ønske at vi kunne have sovet sammen i længere tid, men min søn sov meget uroligt og larmede ekstremt meget i søvne da han var lille. Så jeg fik stort set ingen søvn de første 6 uger, og til sidst kunne jeg ikke holde til det længere.

Hvis jeg var jer, ville jeg finde en løsning så han kunne ligge hos jer lidt endnu.

Altså han kan også godt ligge i liften lidt endnu, men han ligger og slår og sparker til siderne i søvne, og det vækker ham jo også lidt

Det ville ikke gøre mig noget hvis han lå inde hos os lidt endnu, men sengen kan bare ikke stå der.

Men vi må se, måske om en uge eller to

Anmeld

27. januar 2013

Chili

morethanperfect skriver:

Oscar var 5 mdr.

Noel er nu 4 mdr. og vi flytter ham snart op på Oscars værelse ..
Vi skal nemlig lige ha gjort Noels værelse færdig før han kan få det

Kan de godt sove sammen uden at vække hinanden ?

Det har min svigerinde haft problemer med, den store, (2½ år) ville gerne at hans lillesøster skulle ligge inde på hans værelse og sove om natten, det prøvede de, men han blev ved at kravle ned fra hans egen seng og gå hen og nusse osv. Hehe, sødt selvfølgelig, men ikke optimalt når de begge jo skal sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.