raca skriver:
empiri bygger jo på egne og familiens erfaring.. men denne kan jo realt ikke bruges til så meget i forholdt til et breder undersøgelses grundlag.
hvis jeg skulle bruge empiri ville jeg jo bare påstå at rygning ikke var skadeligt.. da alle dem jeg kender der røg over 20 cigaretter om dagen blev over 78 år.. alstå skade det dem ikke.. ergo er det ikke usundt..
min mor og bedste mor lærste at hvis man ikke kunne amme var komælk tilsat sukker og vand godt nok.. det havde de jo lært af ders mødre.. iøvrigt var gulerodssaft fra 2 uger anbefales værdigt..
nå men det korte er.. Empiri er svært at bruge som fagligt agument da man oftes kun ser på nære familie og venner, da det ikke giver et representativt billede men bygger på traditioner.. i ens omgangskreds.
Jeg kender så op til flere som har mistet flere fostre pga. rygning, ja jeg kender sågar én som mistede et lille barn på 4 måneder, så min erfaring er så at rygning og børn er et no-go!
mht. dyreallergi, så har jeg det selv og mine søskende, og er vokset op med kæledyr. Min svoger og hans brødre har allergi, har også haft kæledyr. Min veninde og hendes brødre er allergikere og har også haft kæledyr. Det er heller ikke en sjov allergi at have skulle jeg lige sige! Jeg kan aldrig overnatte ved nogen der har kæledyr og mange, især hundeejere, kan slet ikke forstå at nogen kan være allergisk!
Selvfølgelig har jeg ikke kæledyr fordi jeg selv er allergisk, men hvis ikke jeg var, ville jeg stadigvæk ikke udsætte mine børn for det, da jeg også har set hvad gener det har givet dem jeg kender.
Anmeld