Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

L&V

Baagøe skriver:

Min Laura har børneeksem, så jeg bruger kun produkter, der er Svanemærket og deklareret i samarbejde med Astma- og Allergiforbundet. Er rigtig glad for Remas produkter, da de er gode og billige

Er det deres eget mærke eller hva er det?? Vi bruger a- derma eller lokobase tror jeg det hedder også sådan noget grimmer creme når det er helt tosset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

2721

Frk. Himmelblå skriver:

De mest hellige i denne tråd er dem, der indrømmer, at de er så og så "forfærdelige", fordi de gør både det ene (fx coco pops i weeekenden) og det andet (fx skumbad med duft) "skrækkelige"mod deres små børn. 
I ved jo godt, det ikke ER forfærdeligt, det I gør, og derfor tør I udstille jeres til lejligheden nøje afmålte perfekte utilstrækkelighed her på et offentligt forum... I ved jo udmærket, hvad I aldrig ville nævne her, selvom det givetvis ville fyre anderledes hedt op omkring moraldebatten.

Til TS, du spørger om råd. Dem får du faktisk.
Jeg tror, folk lader sig provokere af, at du vælger at handle mod bedre vidende. Der er forskel på blot i dumhed at give sin baby parfume på og så det at spørge i offentligt forum, om det er en god idé at påføre  sin baby parfume, få nej som svar medfølgende saglige begrundelser, hertil selv respondere "det går jeg ikke op i, og det ved jeg ikke noget om" og herefter optræde som uforstående, uskyldigt mobbeoffer for moralens matriarker.
Men folk bider på. Både i den ene og den anden lejr.

For det handler slet ikke om den parfume, gør det vel? Det handler om underholdning, selviscensættelse, søgen efter noget at spejle sig i eller webvelsignelsen til selv at kunne se sig i spejlet.

Jeg er meget godt underholdt, men der skal, indrømmet, heller ikke så meget til.

Diskussionen her er på mange måder interessant. Kulturargumentet, mener jeg, er ubrugeligt i en saglig debat. "Det er min kultur!" ku' vi allesammen råbe, men det ville være nemmere at råbe "helle!" som var vi landet i et moralsk frirum midt i den her gang mødre-tag-fat/så-ta-dog-å-fat-det-mor. Kedeligt ville det være.

Der er uomtvisteligt stor forskel på at gøre noget, fordi man er dum og på at gøre noget, fordi man er ond. Men konsekvenserne af de to..- bliver nu alligevel ofte de samme.

Det her indlæg var ment langt - eller var det?

Flot skrevet!

Anmeld

29. januar 2013

xoxo2130

Baagøe skriver:

Nej, det kan man jo så sige. Men så har du også taget et valg, selvom du er klar over de evt. konsekvenser. Jeg vil ikke kalde dig uansvarlig - dog er jeg uenig og stiller mig meget uforstående overfor dine dispositioner

Det er også okay Jeg er også uenig i mange af de svar jeg har fået i denne tråd, men sådan er det jo bare.

Anmeld

31. januar 2013

Pige2009

Månsson skriver:

Er det deres eget mærke eller hva er det?? Vi bruger a- derma eller lokobase tror jeg det hedder også sådan noget grimmer creme når det er helt tosset

Ja, det er private label og  rigtig godt. Flydende vaskemiddel kan købes på tilbus til kun 15 kr. for 1 liter og shampoo osv. er fast pris på omkring 13 kr. for en flaske

Anmeld

31. januar 2013

Pige2009

xoxo2130 skriver:

Det er også okay Jeg er også uenig i mange af de svar jeg har fået i denne tråd, men sådan er det jo bare.

Ja, vi kan enes om at være uenige

Anmeld

31. januar 2013

L&V

Baagøe skriver:

Ja, det er private label og  rigtig godt. Flydende vaskemiddel kan købes på tilbus til kun 15 kr. for 1 liter og shampoo osv. er fast pris på omkring 13 kr. for en flaske

Arh har jeg ikke hørt om før men det skal da undersøges

Anmeld

1. februar 2013

Valle81

Lady Marion <3 skriver:

Totalt hygge   blev du nu så bange over dine moder evner at du måtte slette dig ?? 

Nej overhovedet ikke:0) Blev bare så monster træt af hellige mødre og at det at lave fis og ballade blev til at vi var endnu mere hellige:0)

Synes, der ved at blive så klamt at folk ikke bare kan svare sobert og enkelt på det der bliver spurgt om

Altså Omo, Ariel og alt muligt andet med det vildeste parfume lever i bedste velgående, så nogle bruger det jo, men åbenbart ingen herinde på baby, og dem der gør, ville da aldrig sige at de gjorde.

Mit svar til ts ville være:

Hej

Nej jeg ville personligt ikke selv vælge at bruge det. Jeg ville sige tusind tak for gaven, og så var det en af de ting, der pænt ville blive stillet på hylden men ikke brugt:0)

Anmeld

1. februar 2013

Lady Marion <3

Valle81 skriver:

Nej overhovedet ikke:0) Blev bare så monster træt af hellige mødre og at det at lave fis og ballade blev til at vi var endnu mere hellige:0)

Synes, der ved at blive så klamt at folk ikke bare kan svare sobert og enkelt på det der bliver spurgt om

Altså Omo, Ariel og alt muligt andet med det vildeste parfume lever i bedste velgående, så nogle bruger det jo, men åbenbart ingen herinde på baby, og dem der gør, ville da aldrig sige at de gjorde.

Mit svar til ts ville være:

Hej

Nej jeg ville personligt ikke selv vælge at bruge det. Jeg ville sige tusind tak for gaven, og så var det en af de ting, der pænt ville blive stillet på hylden men ikke brugt:0)

Du har ret

Kan ikke lade være at grine , syntes nemlig tit jeg oplever at nogle af de meget hellige så på et andet tidspunkt opretter en tråd hvor man tænker ,, what ???    Jeg troede jo du var hellig   Tror du vi havde glemt hvad du havde skrevet i den anden tråd måske   Griner , god weekend ..

Ps:    en sjælden gang i mellem kan jeg også finde på at bruge en bage blanding

Anmeld

1. februar 2013

Valle81

Lady Marion <3 skriver:

Du har ret

Kan ikke lade være at grine , syntes nemlig tit jeg oplever at nogle af de meget hellige så på et andet tidspunkt opretter en tråd hvor man tænker ,, what ???   Jeg troede jo du var hellig   Tror du vi havde glemt hvad du havde skrevet i den anden tråd måske   Griner , god weekend ..

Ps:   en sjælden gang i mellem kan jeg også finde på at bruge en bage blanding

Hi hi:0)

Det gør jeg også, og når jeg har serveret den siger alle, åhh må jeg ikke få opskriften, hvortil jeg svarer, Joh Amo chokolade tærte 26,95 i bilka:0)

Anmeld

1. februar 2013

Lady Marion <3

Valle81 skriver:

Hi hi:0)

Det gør jeg også, og når jeg har serveret den siger alle, åhh må jeg ikke få opskriften, hvortil jeg svarer, Joh Amo chokolade tærte 26,95 i bilka:0)

Ha ha ha præcis !!!

Jeg inviterede en gang gæster på frikadeller , havde brugt Marens frikadelle mix  de var helt vilde med frikadellerne og ville vide hvad jeg havde puttet i dem   Det forblev en hemmelighed ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.