Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

DitteFisk

Hold da op en tråd!

Det er jo ganske faktum at parfume er skadeligt og frarådes derfor til børn af Sundhedsstyrelsen.

Netop derfor er det da klart at trådstarter bliver mødt med fraråd om dette, jeg troede også selv der var tale om en joke i starten. Det er jo almen viden. 

Der vil naturligvis være folk der, trods fraråd, alligevel vælger parfumeret skyllemiddel og shampoo til deres børn. Jeg vil ikke kalde det for svigt, men det grænser sig da bestemt til uansvarlighed for barnets helbred, når det nu frarådes så eftertrykkeligt. Men det er trods alt folks eget valg. Trykstarter vælger bare at spørge på et forum og må derfor så også forvente at blive oplyst.

Og det kan da aldrig blive hysteri eller fanatisme at følge almene sundhedsråd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Camilla..

MorDk skriver:

Hmm hvorfor så?

Jeg bruger ikke skyllemiddel og vores tøj er altså ikke stift... og det lugter heller ikke grimt?

Jeg tror bare tøjet bliver bløder af det andet

jeg synes heller ikke det lugter, men - jeg personligt, føler ikke tøjet er rent hvis det ikke dufter..

Anmeld

27. januar 2013

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Jeg køber uparfumeret vaskepulver og det dufter ikke men tøjet er rent. Rent tøj lugter ikke grimt?

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

Camilla.. skriver:

jeg synes heller ikke det lugter, men - jeg personligt, føler ikke tøjet er rent hvis det ikke dufter..

Nej men det er noget psykisk så...

og det er en hel anden snak

Anmeld

27. januar 2013

raca

Baagøe skriver:

Kunne rigtig godt tænke mig at få et link til fakta om, at husdyr er en større allergirisiko end parfume. Ikke fordi jeg har husdyr selv, men ren interesse

det er de ikke... at man udvikler alergi er der mange grunde til..

eks for rene hjem og at kroppen ikke bliver udsat for de baktusser husdyr har med sig..

men når kroppen først har overreageret får man alergi..

parafume er et kemisk stof. man ikke kender følge virkeningerne af.. så for mig er der stor forskel på et naturligt husdyr der kan styrke mit barns imunforsvar og at oversøse barnet med kemi...

der er INTET der har bevist at børn der er vokset op med dyr har større riciko, snarre tværtimod..

men alle afarter af kemi er der beviser for er skadelige..

Anmeld

27. januar 2013

Nadia&Daniel

Camilla.. skriver:

http://samvirke.dk/forbrug/artikler/skyllemiddel-haardt-miljoeet.html

Har selv været en "god" bruger af skyllemiddel

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

Gigl skriver:

Hold da op en tråd!

Det er jo ganske faktum at parfume er skadeligt og frarådes derfor til børn af Sundhedsstyrelsen.

Netop derfor er det da klart at trådstarter bliver mødt med fraråd om dette, jeg troede også selv der var tale om en joke i starten. Det er jo almen viden. 

Der vil naturligvis være folk der, trods fraråd, alligevel vælger parfumeret skyllemiddel og shampoo til deres børn. Jeg vil ikke kalde det for svigt, men det grænser sig da bestemt til uansvarlighed for barnets helbred, når det nu frarådes så eftertrykkeligt. Men det er trods alt folks eget valg. Trykstarter vælger bare at spørge på et forum og må derfor så også forvente at blive oplyst.

Og det kan da aldrig blive hysteri eller fanatisme at følge almene sundhedsråd..

ENIG!

Jeg følger da heller ikke alle anbefalingerne fra sundhedsstyrelsen...

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

http://samvirke.dk/forbrug/artikler/skyllemiddel-haardt-miljoeet.html

Har selv været en "god" bruger af skyllemiddel

Et godt link!

"Et af argumenterne for at bruge skyllemiddel er, at tøjet bliver blødere og dermed rarere at have på. Men hvis tøjet skal være blødt, er det mindst lige så nødvendigt at dosere vaskemidlet rigtigt, da vaskemiddel indeholder kalkbindere, der forhindrer kalken i at sætte sig i tøjet og gøre det stift"

Og jo det kan være kalken.... så havde jeg jo ret

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

Baagøe skriver:

I dette tilfælde kan man vel ikke rigtig bruge empiri som bevis?

Det synes jeg godt? Empiri er da en væsentlig faktor når man skal tage beslutninger om sine børns sundhed. 

Anmeld

27. januar 2013

AMM00

INGEN af OS herinde er perfekte... Om der bliver brugt parfume eller duftene skyllemiddel er end egen sag.. Men det betyder ikk at dem som ikk bruger skyllemiddel eller parfume til deres børn er bedre mødre end dem som gør!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.