Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

raca

Amanda Stage skriver:

Haha, ja hvor er jeg dog misundelig! Hvis jeg gad, så kunne jeg da sagtens være hysterisk, men med mit studie og utallige bøger om hysteri og at pakke sine børn ind, så nej tak! ALT med måde! 

Fanatisme er ALDRIG godt for noget! 

Jeg farer kun op fordi jeg synes det er latterligt at kalde andre for uansvarlige! Nu har jeg kun skrevet det 4 gange, men ok jeg skriver det gerne igen:

Det er IKKE ok, at skrive andre er uansvarlige! 

der er vi eninge..

og jeg er nu heller ikke fanatisk..

her i huset findes både pålægchokolade og slik.. og husdyr.. og intet joha eller molo..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

MorDk

raca skriver:

jeg ville aldrig kalde nogle uansvarlige med mindre det handlede om et barns sundhed..

men for mig går parafume og manglede korekte autosle sådan lige på grænsen.. men ja nej jeg kaldte ingen uansvarlige..

hvorfor stejler i, lever vi det liv som i ser som et ideal som i ikke har opnået... eller kan i bare ikke rumme at nogle gør ting anderledes end dig..

jeg kan ikke tåle mange ting.. dette skyldtes helt klart det milijø jeg er vokset op i. for at beskytte mine børn har jeg fravalgt mange ting.. ikke for at være hellig, men for de måske skal havde et realt erhvevsvalg, osv...

jeg vil gerne kunne give jorden vidre med rimlig god samvittighed til børnebørn og oldebørn.. så derfor forsøger vi at miske forbrug og forurening.. godtnok bare herhjemme.. men der er lang vej at gå.. når det bliver set som hysteri.. og skabekrukke agtigt..

hermed ikke sagt at de får sovepiller. for det GØR INGEN HER;; hvor er jeg harm over din beskyldning om  unødig medicinbrug til dem jeg kender der er mest besviste om hvad de giver ders børn..

de undvære ikke usundeting, og de vasker hænder i det sæbe der er når vi er i byen.. jeg har mit eget med... for vi lever faktisk et helt normalt liv.. udfra de valg vi har taget..

du har taget et valg om at være ligeglad..

Jeg ser også er der flere gange bliver skrevet at nogle sys "DET" er uansvarligt og ikke at TS er uasnvarlig. Altså.... TS bliver harm over at en kalder hende uansvarlig... men faktisk er det ikke det der bliver skrevet. Det der er uansvarligt at valget hun tager... det er derfor der bliver brugt ordet "det" i en sætning... (ok det blev lidt rodet)

Men hvad... nogle gange ville det være herligt hvis folk gad læse hvad der står skrevet istedet for at opdigte eller vende og dreje det skrevne...

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

raca skriver:

dit verdensbillede er vist så skævt at du slet ikke har føling med virkeligheden...

og sikke en hånlig tilgang du har til mødre der tænker på deres børns sundhed...

hilsen en næsten spelt mor, der har ammet hele natten.. og aldrig ALDRIG givet mit barn sove pille... ej heller puttet dem i joha eller molo... 

håbede du var ironisk.. for du skær godt nok alle over en kam der.. 

virkelig mange mennesker der ikke i dæres vildeste fantasi kunne putte en sovepille i deres barn... 

JA tak... enig!

Anmeld

27. januar 2013

Pige2009

xoxo2130 skriver:

Ok. Jeg er vist bare ikke så hysterisk med sådan noget

Problemet er jo også de hormonforstyrrende stoffer, som gør, at piger kommer tidligt i puberteten og risiko for, at de måske senere kan have nedsat fertilitet. Alt dette er jo videnskabelig bevist, så jeg ville bestemt ikke bruge noget som helst med duft i, især fordi det er spansk!

Anmeld

27. januar 2013

HeidiØ

Prinsesse2ben skriver:

Nej Jeg tænker at der her på debatten kun opholder sig super mødre, der aldrig nogensinde har givet mad fra glas, honning, mariekiks eller hvad der nu ellers i tidernes morgen har gjort kvinder til "dårlige mødre" 

Jeg vasker nu også kun min datters tøj i neutral. Men derfor har jeg ikke et behov for at nedgøre andre. 

I love you! sidder og læser debatten igennem og det var seriøst det første ordentlig svar jeg fandt

Anmeld

27. januar 2013

raca

MorDk skriver:

Jeg ser også er der flere gange bliver skrevet at nogle sys "DET" er uansvarligt og ikke at TS er uasnvarlig. Altså.... TS bliver harm over at en kalder hende uansvarlig... men faktisk er det ikke det der bliver skrevet. Det der er uansvarligt at valget hun tager... det er derfor der bliver brugt ordet "det" i en sætning... (ok det blev lidt rodet)

Men hvad... nogle gange ville det være herligt hvis folk gad læse hvad der står skrevet istedet for at opdigte eller vende og dreje det skrevne...

ja for valget bliver for mig først uansvarligt når man har sat sig ind i tingende og fundet ud af at det ikke er smart..

nogle sidder deres forkert i autostolen.. ikke forde de vil skade barnet men forde de ikke ved bedre.. og forde man som mor ikke kan sidde sig ind i ALT..

parafume er i så utroligt meget og har været en del af hverdagen i mange hjem så man bare ikke sidder ?? tegn ved det..

ligesom  de østrogen ligende stoffer i legetøjet.. dem fik vi jo heller ikke forde vores forældre ville os ondt.. men forde de handlede af uvidenhed..

idag ville min børn aldrig få blødt plast og parafume.. forde jeg har valgt at sidde mig ind i det.. mest af nød..

men når man ved havd parafume kan gøre kan man træffe et valg.. når man så vælger at se bort fra de faglige svar og gøre som familien gør.. jammen så er det jo også et valg.. omend et valg jeg ikke selv ville træffe da jeg ser det som et tvivlsomt valg.

Anmeld

27. januar 2013

HeidiØ

Sally-Slingshot skriver:

Hold da op for en tone. Lad mig være med.

Vi er allesammen egoistiske, uasvarlige, tophellige mødre og fædre. Vi føder børn - fordi vi har lyst. Vi giver dem liv og lader dem leve på en ødelagt planet hvor deres kroppe skades hver gang de trækker vejret. Hvad med at flytte fokus lidt.. parfume, hvor herre bevares.. en tur i bil, forarbejdet skodmad, giftigt tøj, uren luft, forurent jord... vi er egoisiske allesammen.

Og alt i mens vores børns uskyldige kroppe skades så lærer vi denne form for kommunikation.. intet under, at tingene er som de er.

Godnat fra lortemor til lortemødre

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

HeidiØ skriver:

I love you! sidder og læser debatten igennem og det var seriøst det første ordentlig svar jeg fandt

Så du mener også at der her i debatten kun opholder sig sådan mødre?  Hvad med dig selv? Eller noget? Tror måske ikke engang jeg fatter det du har citeret... er nok også træt!

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

raca skriver:

der er vi eninge..

og jeg er nu heller ikke fanatisk..

her i huset findes både pålægchokolade og slik.. og husdyr.. og intet joha eller molo..

og jeg er så heller ikke ligeglad! Her er ingen husdyr, rygning og parfume er der ikke i kropssæben. Det meste er neutralt, fordi jeg er gravid. Med fostre og spædbørn vil jeg personligt selv passe på, men ikke de lidt større. Jeg kan dog aldrig blive harm over hvad andre gør, hvis de føler det er det rigtige! én ting er hvad man selv vælger, noget andet er hvad man mener andre burde gøre. Det var DET der gjorde mig vred, så beklager hvis jeg strøg alle over én kam, men hormonerne raser. 

Jeg bliver kun harm når det kommer til livsfarlig livstil eller omssorgsvigt. 

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

raca skriver:

ja for valget bliver for mig først uansvarligt når man har sat sig ind i tingende og fundet ud af at det ikke er smart..

nogle sidder deres forkert i autostolen.. ikke forde de vil skade barnet men forde de ikke ved bedre.. og forde man som mor ikke kan sidde sig ind i ALT..

parafume er i så utroligt meget og har været en del af hverdagen i mange hjem så man bare ikke sidder ?? tegn ved det..

ligesom  de østrogen ligende stoffer i legetøjet.. dem fik vi jo heller ikke forde vores forældre ville os ondt.. men forde de handlede af uvidenhed..

idag ville min børn aldrig få blødt plast og parafume.. forde jeg har valgt at sidde mig ind i det.. mest af nød..

men når man ved havd parafume kan gøre kan man træffe et valg.. når man så vælger at se bort fra de faglige svar og gøre som familien gør.. jammen så er det jo også et valg.. omend et valg jeg ikke selv ville træffe da jeg ser det som et tvivlsomt valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.