I min verden er parfume og børn ikke noget man bør mixe.. 
Synes faktisk det er ulækkert, og får vildt ondt af børn som lugter af parfume, om det så er duftfrisker, parfume eller skyllemiddel..
Og dømmer desværre moren med det samme for at være både egoistisk og ikke tænker på barnets ve og vel.. ligesom jeg tænker om børn af mødre/fædre der lugter af røg, der tænker jeg også at det er synd barnet ikke selv får lov at vælge om de vil udsættes for det ..
Har faktisk oplevet en mor fik skæld ud på mit barns inst. Fordi at hendes baby lugtede af æble .. Og hun fik en folder med hjem om hvor skadeligt det faktisk er ..
Men ja , det er kultur.. Og her i DK er børn som lugter af parfume ikke rene velduftende børn.. Nej.. Det er børn af forældre som ikke gider vaske deres tøj seperat med ikke parfumerede produkter.. Altså, forældre som har travlt med sig selv ..
Så nej.. Ville aldrig nogensinde, under nogen omstændigheder udsætte min datter for noget som kan undgås, ved at påføre det selv.. Ligesom at rygere ikke må tage hende op, og hun kommer ikke i rygerhjem.. Vil lade hende vælge alt sådan noget selv.. Jeg vil ikke bebrejdes hvis hun en dag får parfume allergi, astma osv.
Det ville hun være i sin fulde ret til hvis jeg havde påført det på hende,
hvad andre gør, det er op til dem.. Men ser jeg bed på dem, ja.. Det må jeg desværre indrømme..
Prøv at læs bag på pakken på det du bruger.. Der burde stå at der er parfume & parabener i ..
Som altså er skadeligt for barnet..
Håber du får undersøgt det lidt inden du træffer valg om det