Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Amanda Stage

raca skriver:

hvorfor er det ok at håne andres livstile.. og gøre når af andre..

parafume er beviseligt skadeligt.. dette er faktum..

men hvorfor skal man kaldes hellig, få skyld for at give børne sovepiller forde men undgår sukker og ikke giver parfumerede bade..

hvorfor skal man havde skyld for at ens børn ikke hygger..

hvorfor skal man havde skyld for at være perfekt..

jeg har taget nogle beviste valgt på mine børns vejne.

og jeg antager at i andre også har taget beviste valg..forde i tror på det er bedst for jeres barn...

også er den ikke længre..

men jeg vil ikke havde skudt i skoen at jeg er hellig.. forde mit hjem er parafumefrit...

Det svarer ikke på hvor grænsen går? Husdyr er som sagt også allergifremkaldende. 

Jeg synes bare det er tåbeligt at sige andre er uansvarlige! INGEN er perfekte, og det er der den halter for mig! 

Nu kendte jeg tilfældigvis op til flere som har givet/giver deres børn sovepiller, samtidig med at de skal rakke ned på andres valg!  

Jeg kunne ikke selv bevidst finde på at give mine børn parfume på, men jeg kunne godt nok heller ikke finde på at at kalde andre uansvarlige, fordi de har en anden tilgang til det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

xoxo2130

Amanda Stage skriver:

Det kan godt være jeg er hånlig, og jeg passer skam også på mit barn bare fordi jeg ikke er hysterisk! 

Jeg bliver ret småsur når jeg ser alle dem der skriver at TS er uansvarlig. Helt ærligt hvad bilder de sig egentlig ind? Jeg kan ikke se det er værre det jeg har skrevet. 

Jeg synes virkelig ikke man kan tillade sig at skrive at nogen er uansvarlige, medmindre der er tale om omsorgssvigt og DET vil jeg nu nok mene at parfume IKKE er! Hvor går grænsen så? Hvad med folk der bor i en storby med masser af forurening fra bilos? Folk med husdyr? Det er en større allergifaktor end parfume! 

Anmeld

27. januar 2013

Camilla..

xoxo2130 skriver:

Det er jo heller ikke hver eneste dag hun skal have det på! Så rolig nu

Og ja, jeg bruger let parfumeret skyllemidel. Jeg gider ikke tøj der ikke dufter.

Det gør vi også

Anmeld

27. januar 2013

xoxo2130

Camilla.. skriver:

Det gør vi også

Dejligt man ikke er den eneste

Anmeld

27. januar 2013

raca

Amanda Stage skriver:

Det kan godt være jeg er hånlig, og jeg passer skam også på mit barn bare fordi jeg ikke er hysterisk! 

Jeg bliver ret småsur når jeg ser alle dem der skriver at TS er uansvarlig. Helt ærligt hvad bilder de sig egentlig ind? Jeg kan ikke se det er værre det jeg har skrevet. 

Jeg synes virkelig ikke man kan tillade sig at skrive at nogen er uansvarlige, medmindre der er tale om omsorgssvigt og DET vil jeg nu nok mene at parfume IKKE er! Hvor går grænsen så? Hvad med folk der bor i en storby med masser af forurening fra bilos? Folk med husdyr? Det er en større allergifaktor end parfume! 

jeg ville aldrig kalde nogle uansvarlige med mindre det handlede om et barns sundhed..

men for mig går parafume og manglede korekte autosle sådan lige på grænsen.. men ja nej jeg kaldte ingen uansvarlige..

hvorfor stejler i, lever vi det liv som i ser som et ideal som i ikke har opnået... eller kan i bare ikke rumme at nogle gør ting anderledes end dig..

jeg kan ikke tåle mange ting.. dette skyldtes helt klart det milijø jeg er vokset op i. for at beskytte mine børn har jeg fravalgt mange ting.. ikke for at være hellig, men for de måske skal havde et realt erhvevsvalg, osv...

jeg vil gerne kunne give jorden vidre med rimlig god samvittighed til børnebørn og oldebørn.. så derfor forsøger vi at miske forbrug og forurening.. godtnok bare herhjemme.. men der er lang vej at gå.. når det bliver set som hysteri.. og skabekrukke agtigt..

hermed ikke sagt at de får sovepiller. for det GØR INGEN HER;; hvor er jeg harm over din beskyldning om  unødig medicinbrug til dem jeg kender der er mest besviste om hvad de giver ders børn..

de undvære ikke usundeting, og de vasker hænder i det sæbe der er når vi er i byen.. jeg har mit eget med... for vi lever faktisk et helt normalt liv.. udfra de valg vi har taget..

du har taget et valg om at være ligeglad..

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

Månsson skriver:

Tak tak tak, du har nemlig fat i den lange ende.. Det var præcis der kæden hoppede af før mig.. Man må da forestille sig at folk begrunder sit svar og når man bruger saglig argumentation og der mere eller mindre bliver sagt det tror jeg ikke på og jeg er ligeglad jamen hvorfor så spørge.

Og ja ingen er perfekt vi har bare forskellig tolerance over før diverse ting. Også når det gælder hvad vi syntes er ok før børn

Enig!

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

Dejligt man ikke er den eneste

Og hvis du var den eneste var det vel også ligegyldigt ikk? For du gør jo hvad du har lyst til og mener er det bedste for dig og dit barn. Sådan er mødre jo generelt.

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

raca skriver:

jeg ville aldrig kalde nogle uansvarlige med mindre det handlede om et barns sundhed..

men for mig går parafume og manglede korekte autosle sådan lige på grænsen.. men ja nej jeg kaldte ingen uansvarlige..

hvorfor stejler i, lever vi det liv som i ser som et ideal som i ikke har opnået... eller kan i bare ikke rumme at nogle gør ting anderledes end dig..

jeg kan ikke tåle mange ting.. dette skyldtes helt klart det milijø jeg er vokset op i. for at beskytte mine børn har jeg fravalgt mange ting.. ikke for at være hellig, men for de måske skal havde et realt erhvevsvalg, osv...

jeg vil gerne kunne give jorden vidre med rimlig god samvittighed til børnebørn og oldebørn.. så derfor forsøger vi at miske forbrug og forurening.. godtnok bare herhjemme.. men der er lang vej at gå.. når det bliver set som hysteri.. og skabekrukke agtigt..

hermed ikke sagt at de får sovepiller. for det GØR INGEN HER;; hvor er jeg harm over din beskyldning om  unødig medicinbrug til dem jeg kender der er mest besviste om hvad de giver ders børn..

de undvære ikke usundeting, og de vasker hænder i det sæbe der er når vi er i byen.. jeg har mit eget med... for vi lever faktisk et helt normalt liv.. udfra de valg vi har taget..

du har taget et valg om at være ligeglad..

Haha, ja hvor er jeg dog misundelig! Hvis jeg gad, så kunne jeg da sagtens være hysterisk, men med mit studie og utallige bøger om hysteri og at pakke sine børn ind, så nej tak! ALT med måde! 

Fanatisme er ALDRIG godt for noget! 

Jeg farer kun op fordi jeg synes det er latterligt at kalde andre for uansvarlige! Nu har jeg kun skrevet det 4 gange, men ok jeg skriver det gerne igen:

Det er IKKE ok, at skrive andre er uansvarlige! 

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

og NEJ jeg er ikke ligeglad bare fordi jeg ikke er fanatisk! 

Anmeld

27. januar 2013

Pige2009

xoxo2130 skriver:

Hej

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål men here it goes Kunne du finde på at bruge parfume til din baby?? Er selv lidt i tvivl...

Min mor har nemlig købt en flaske baby-parfume med hjem til min datter på 4 mdr. Hun bor i Spanien hvor det er helt almindeligt at bruge sådan noget til små børn. Den er med lavendel og dufter faktisk ret godt!Der står også at den er specielt fremstillet til babyer(hvad det så end betyder)

No, Way! Ville aldrig bruge parfume til min datter. Hun er 3 år nu og bruger stadig kun shampoo, creme og sæbe der er Svanemærket og deklareret i samarbejde med astma- og Allergiforbundet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.