Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
xoxo2130 skriver:

Hej

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål men here it goes Kunne du finde på at bruge parfume til din baby?? Er selv lidt i tvivl...

Min mor har nemlig købt en flaske baby-parfume med hjem til min datter på 4 mdr. Hun bor i Spanien hvor det er helt almindeligt at bruge sådan noget til små børn. Den er med lavendel og dufter faktisk ret godt!Der står også at den er specielt fremstillet til babyer(hvad det så end betyder)

Nej det kunne jeg ikke finde på at gøre. Jeg ville personligt aflevere den tilbage eller smide den ud, små børn har slet ikke godt af at komme i nærheden af parfume. 

Elsker duften af baby.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

morethanperfect

Syns det ville være synd at give en baby parafume på ?

Troede seriøst de var en joke da jeg så overskriften ...... 

Og ja , jeg er også en af "dem" Der syns det er rigtig egoistisk at sprøjte sådan noget fis på en lille baby .. Og JO , så længe det dufter , vil der altid være noget i , som ikke er sundt for babys sarte hud ..

JEG ville ikke gøre det , men gør du det da bare , det kan jeg jo være ligeglad med

Anmeld

27. januar 2013

Frk.Nissen

Jeg er fuldstændig enig med dig her! De får det virkelig til at lyde som om hun vil dræbe sit barn! Det er parfume ikke nervemedicin! 

Som TS selv skriver er det normalt der hvor hun kommer fra, så hun har jo self. et andet syn på det! Det var også ret normalt herhjemme for år tilbage. Jeg er ikke særlig gammel, men jeg er sgu blevet påduttet parfume helt fra spæd, og jeg har ingen allergi overhovedet og det har min to søskende heller ikke! Dem jeg kender med parfumeallergi er sjovt nok dem som aldrig bliver udsat for det!

At kalde TS for uansvarlig, synes jeg simpelthen er langt ude, der er sikkert rygere herinde og det vil jeg mene er LANGT LANGT værre! 

TS spurgte ikke om hun var uansvarlig, hun spurgte om vi ville bruge det. Her kommer MIN konstruktive mening

Jeg ville ikke selv bruge parfume til et barn, men det er bare sådan noget princip. Jeg brugte vådservietter da min dreng var spæd, fordi vi rejste rigtig tit og så var skumklude altså meget besværlige! Jeg fandt da først ud af, senere hen at mange af vådservietterne indholdte parfume, så der havde jeg faktisk udsat ham for det! Da jeg fandt ud af det, så bed jeg lige i det sure æble og købte dem fra neutral som er dobbelt så dyre! Jeg brugte uparfumeret vaskepulver da han var baby. Nu er han 4 år, og nu bruger jeg parfumeret, fordi hans tøj simpelthen stinker af jord hvis ikke jeg bruger lidt duft i. Det synes jeg godt jeg kan tillade mig nu hvor han ikke har babyhud mere. Hvis du TS har lyst til at bruge det fordi det er normalt der hvor du kommer fra, så synes jeg det skal stå dig frit for 

Svanemærket er ikke noget MUST hvis du vil undgå parfume. Mange produkter som ikke er dansk produceret har IKKE svanemærket! Svanemærket er dansk, og derfor kan produkter godt være neutrale selvom det ikke er der på. (fx aldi og lidls bleer som ER miljø/astmavenlige, de har bare fået et tysk stempel for det.) 

Rigtigt godt skrevet. Kunne ikke gøre det bedre selv

Anmeld

27. januar 2013

L&V

Frk. Himmelblå skriver:

De mest hellige i denne tråd er dem, der indrømmer, at de er så og så "forfærdelige", fordi de gør både det ene (fx coco pops i weeekenden) og det andet (fx skumbad med duft) "skrækkelige"mod deres små børn. 
I ved jo godt, det ikke ER forfærdeligt, det I gør, og derfor tør I udstille jeres til lejligheden nøje afmålte perfekte utilstrækkelighed her på et offentligt forum... I ved jo udmærket, hvad I aldrig ville nævne her, selvom det givetvis ville fyre anderledes hedt op omkring moraldebatten.

Til TS, du spørger om råd. Dem får du faktisk.
Jeg tror, folk lader sig provokere af, at du vælger at handle mod bedre vidende. Der er forskel på blot i dumhed at give sin baby parfume på og så det at spørge i offentligt forum, om det er en god idé at påføre  sin baby parfume, få nej som svar medfølgende saglige begrundelser, hertil selv respondere "det går jeg ikke op i, og det ved jeg ikke noget om" og herefter optræde som uforstående, uskyldigt mobbeoffer for moralens matriarker.
Men folk bider på. Både i den ene og den anden lejr.

For det handler slet ikke om den parfume, gør det vel? Det handler om underholdning, selviscensættelse, søgen efter noget at spejle sig i eller webvelsignelsen til selv at kunne se sig i spejlet.

Jeg er meget godt underholdt, men der skal, indrømmet, heller ikke så meget til.

Diskussionen her er på mange måder interessant. Kulturargumentet, mener jeg, er ubrugeligt i en saglig debat. "Det er min kultur!" ku' vi allesammen råbe, men det ville være nemmere at råbe "helle!" som var vi landet i et moralsk frirum midt i den her gang mødre-tag-fat/så-ta-dog-å-fat-det-mor. Kedeligt ville det være.

Der er uomtvisteligt stor forskel på at gøre noget, fordi man er dum og på at gøre noget, fordi man er ond. Men konsekvenserne af de to..- bliver nu alligevel ofte de samme.

Det her indlæg var ment langt - eller var det?

Tak tak tak, du har nemlig fat i den lange ende.. Det var præcis der kæden hoppede af før mig.. Man må da forestille sig at folk begrunder sit svar og når man bruger saglig argumentation og der mere eller mindre bliver sagt det tror jeg ikke på og jeg er ligeglad jamen hvorfor så spørge.

Og ja ingen er perfekt vi har bare forskellig tolerance over før diverse ting. Også når det gælder hvad vi syntes er ok før børn

Anmeld

27. januar 2013

Miss Kat

Jeg så hende først! Hihihi

Og er meget enig... 

Og dermed blev jeg selv en af de rygklappere, jeg spydigt kommenterede i mit indlæg i går.   Det er nemt at blive revet med.

Anmeld

27. januar 2013

Muhmi

Miss Kat skriver:

Og dermed blev jeg selv en af de rygklappere, jeg spydigt kommenterede i mit svar i går.   Det er nemt at blive revet med.

Anmeld

27. januar 2013

raca

Amanda Stage skriver:

JA de mødre som ikke kunne drømme om at give deres børn andet kage end broccolikage eller andet mel end spelt! Ja sågar dem der mener at mad der ikke er økologisk er omsorgssvigt!!

Jeg kender op til flere af eksemplerne, for deres børn forstyrrer jo deres nattesøvn, så de ikke kan tjene en masse penge på arbejdet så de kan købe MOLO og JOHA fordi tøj fra Bilka og H&M DET er der jo også mange børn der er døde af! 

dit verdensbillede er vist så skævt at du slet ikke har føling med virkeligheden...

og sikke en hånlig tilgang du har til mødre der tænker på deres børns sundhed...

hilsen en næsten spelt mor, der har ammet hele natten.. og aldrig ALDRIG givet mit barn sove pille... ej heller puttet dem i joha eller molo... 

håbede du var ironisk.. for du skær godt nok alle over en kam der.. 

virkelig mange mennesker der ikke i dæres vildeste fantasi kunne putte en sovepille i deres barn... 

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

raca skriver:

dit verdensbillede er vist så skævt at du slet ikke har føling med virkeligheden...

og sikke en hånlig tilgang du har til mødre der tænker på deres børns sundhed...

hilsen en næsten spelt mor, der har ammet hele natten.. og aldrig ALDRIG givet mit barn sove pille... ej heller puttet dem i joha eller molo... 

virkelig mange mennesker der ikke i dæres vildeste fantasi kunne putte en sovepille i deres barn... 

Det kan godt være jeg er hånlig, og jeg passer skam også på mit barn bare fordi jeg ikke er hysterisk! 

Jeg bliver ret småsur når jeg ser alle dem der skriver at TS er uansvarlig. Helt ærligt hvad bilder de sig egentlig ind? Jeg kan ikke se det er værre det jeg har skrevet. 

Jeg synes virkelig ikke man kan tillade sig at skrive at nogen er uansvarlige, medmindre der er tale om omsorgssvigt og DET vil jeg nu nok mene at parfume IKKE er! Hvor går grænsen så? Hvad med folk der bor i en storby med masser af forurening fra bilos? Folk med husdyr? Det er en større allergifaktor end parfume! 

Anmeld

27. januar 2013

Laulund87

raca skriver:

Anmeld

27. januar 2013

raca

hvorfor er det ok at håne andres livstile.. og gøre når af andre..

parafume er beviseligt skadeligt.. dette er faktum..

men hvorfor skal man kaldes hellig, få skyld for at give børne sovepiller forde men undgår sukker og ikke giver parfumerede bade..

hvorfor skal man havde skyld for at ens børn ikke hygger..

hvorfor skal man havde skyld for at være perfekt..

jeg har taget nogle beviste valgt på mine børns vejne.

og jeg antager at i andre også har taget beviste valg..forde i tror på det er bedst for jeres barn...

også er den ikke længre..

men jeg vil ikke havde skudt i skoen at jeg er hellig.. forde mit hjem er parafumefrit...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.