Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Frk. Himmelblå

Amanda Stage skriver:

Kender du ordet ironi? Det tror jeg ikke! Ellers ville du jo nok vide at ingen af os synes vi gør noget forkert!

Mener du, om jeg kender betydningen af ordet ironi? 

Eller blot om jeg kender til ordet?

Det er nu også ligemeget, - for svaret er ja.

Kender du til citationstegn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Tvillingemor80

Frk. Himmelblå skriver:

De mest hellige i denne tråd er dem, der indrømmer, at de er så og så "forfærdelige", fordi de gør både det ene (fx coco pops i weeekenden) og det andet (fx skumbad med duft) "skrækkelige"mod deres små børn. 
I ved jo godt, det ikke ER forfærdeligt, det I gør, og derfor tør I udstille jeres til lejligheden nøje afmålte perfekte utilstrækkelighed her på et offentligt forum... I ved jo udmærket, hvad I aldrig ville nævne her, selvom det givetvis ville fyre anderledes hedt op omkring moraldebatten.

Til TS, du spørger om råd. Dem får du faktisk.
Jeg tror, folk lader sig provokere af, at du vælger at handle mod bedre vidende. Der er forskel på blot i dumhed at give sin baby parfume på og så det at spørge i offentligt forum, om det er en god idé at påføre  sin baby parfume, få nej som svar medfølgende saglige begrundelser, hertil selv respondere "det går jeg ikke op i, og det ved jeg ikke noget om" og herefter optræde som uforstående, uskyldigt mobbeoffer for moralens matriarker.
Men folk bider på. Både i den ene og den anden lejr.

For det handler slet ikke om den parfume, gør det vel? Det handler om underholdning, selviscensættelse, søgen efter noget at spejle sig i eller webvelsignelsen til selv at kunne se sig i spejlet.

Jeg er meget godt underholdt, men der skal, indrømmet, heller ikke så meget til.

Diskussionen her er på mange måder interessant. Kulturargumentet, mener jeg, er ubrugeligt i en saglig debat. "Det er min kultur!" ku' vi allesammen råbe, men det ville være nemmere at råbe "helle!" som var vi landet i et moralsk frirum midt i den her gang mødre-tag-fat/så-ta-dog-å-fat-det-mor. Kedeligt ville det være.

Der er uomtvisteligt stor forskel på at gøre noget, fordi man er dum og på at gøre noget, fordi man er ond. Men konsekvenserne af de to..- bliver nu alligevel ofte de samme.

Det her indlæg var ment langt - eller var det?

GENIALT skrevet ER enig i alt og synes det er en tendens vi ser mere og mere i det her forum ..

Plejer aldrig at svare i de her debatter, men er bare SÅ enig og synes det er pisse godt formuleret!

Anmeld

27. januar 2013

Benjamins'mor

Nej. Ville jeg ikke.

Anmeld

27. januar 2013

Laulund87

Frk. Himmelblå skriver:

De mest hellige i denne tråd er dem, der indrømmer, at de er så og så "forfærdelige", fordi de gør både det ene (fx coco pops i weeekenden) og det andet (fx skumbad med duft) "skrækkelige"mod deres små børn. 
I ved jo godt, det ikke ER forfærdeligt, det I gør, og derfor tør I udstille jeres til lejligheden nøje afmålte perfekte utilstrækkelighed her på et offentligt forum... I ved jo udmærket, hvad I aldrig ville nævne her, selvom det givetvis ville fyre anderledes hedt op omkring moraldebatten.

Jeg tror, folk lader sig provokere af, at du vælger at handle mod bedre vidende. Der er forskel på blot i dumhed at give sin baby parfume på og så det at spørge i offentligt forum, om det er en god idé at påføre  sin baby parfume, få nej som svar medfølgende saglige begrundelser, hertil selv respondere "det går jeg ikke op i, og det ved jeg ikke noget om" og herefter optræde som uforstående, uskyldigt mobbeoffer for moralens matriarker.

For det handler slet ikke om den parfume, gør det vel? Det handler om underholdning, selviscensættelse, søgen efter noget at spejle sig i eller webvelsignelsen til selv at kunne se sig i spejlet.

Jeg er meget godt underholdt, men der skal, indrømmet, heller ikke så meget til.

Diskussionen her er på mange måder interessant. Kulturargumentet, mener jeg, er ubrugeligt i en saglig debat. "Det er min kultur!" ku' vi allesammen råbe, men det ville være nemmere at råbe "helle!" som var vi landet i et moralsk frirum midt i den her gang mødre-tag-fat/så-ta-dog-å-fat-det-mor. Kedeligt ville det være.

Der er uomtvisteligt stor forskel på at gøre noget, fordi man er dum og på at gøre noget, fordi man er ond. Men konsekvenserne af de to..- bliver nu alligevel ofte de samme.

Er faktisk blevet overbevist om at du har evigt ret!

Ja jeg skrev uansvarlig og jeg lod mig nok rive med (jeg mener det stadig, men ved også at det ikke fører noget godt med sig at skrive det), men jeg kan ikke forstå hvorfor man skal "mobbe" os der skrev det ved at komme med platte eksempler på uperfekthed. Hvordan kan man sammenligne brug af parfume direkte på babys hud med økologi, is osv? Så jeg synes BESTEMT ikke jeg har gjort noget mere forfærdeligt med at skrive uansvarlig end ovennævnte.

Anmeld

27. januar 2013

isabellasmor

xoxo2130 skriver:

Jeg vil da også tage svarene til mig?! I har givet mig meget at tænke over. Jeg ved bare ikke særlig meget om allergi.

synes det er ærgerligt at du er så uviden omkring noget , i min verden, så vigtigt.. Især når man har børn.. Tænker lidt..  Det er sq da lidt vildt alligevel, hvis du bor i dk, at du ikke ved særlig meget om allergi? Man hører da om det altid, og i mange reklamer.   Selv hvis man ikke interressere sig for det, kan det ikke undgås man alligevel bliver tvunget til at hører/se om det på tv, og plakater og reklamer osv... 

Synes klart du skal sætte dig ned og Google lidt om det.. Tænk over, debatten her som nu er på 18 sider, har ikke handlet om at jorde dig som dårlig mor, tilhgengæld ser jeg en masse svar og råd til dig fordi man gerne vil hjælpe dig og dit barn .. Ikke for at trampe på dig... Og det er jo ikke for sjov folk bruger deres tid på at lave så lang en debat.. Det må jo vise dig, at dette "allergi" altså er temmelig vigtigt hos mange mennesker (at undgå vel og mærke) og dét synes jeg du skal tage med dig i din genovervejelse. 

Anmeld

27. januar 2013

Muhmi

Frk. Himmelblå skriver:

I love you! 

Men det ved du vist egentlig godt i forvejen!! 

Anmeld

27. januar 2013

Muhmi

Miss Kat skriver:

Det er nu alligevel lidt sjovt at følge med i, hvordan en tråd som denne går fra den ene gruppe rygklappere til den anden... Den ene ekstrem til den anden, hvor folk nærmest bliver høje af at give hinanden ret og falder i svime over egen selvfedme, korrekthed eller fandenivoldskhed...

Mon ikke, ligesom med så meget andet, at sandheden findes et sted inde imellem...?

Desuden er jeg ikke fuldstændig overbevist om at TS ikke bare er en troll med det deciderede formål at skabe røre i andedammen og evt. studere mødres syn på emnet.

Ja jeg sad også og undrede mig... Hehehehehe

Anmeld

27. januar 2013

xoxo2130

Frk. Himmelblå skriver:

Og hvis du læser tråden ordentligt ville du opdage at jeg faktisk skriver at jeg vil sætte mig ind i tingene og læse de links som mange brugere er kommet med.  Og ja jeg er bare ærlig at indrømme at jeg ikke ved særlig meget om allergi, så for mig er det da naturligt at svare sådan.

Og jeg forsår ikke hvad du mnerer med at det ikke handler om parfume??? Så der kan ikke lige svare dig...

Anmeld

27. januar 2013

xoxo2130

isabellasmor skriver:

synes det er ærgerligt at du er så uviden omkring noget , i min verden, så vigtigt.. Især når man har børn.. Tænker lidt..  Det er sq da lidt vildt alligevel, hvis du bor i dk, at du ikke ved særlig meget om allergi? Man hører da om det altid, og i mange reklamer.   Selv hvis man ikke interressere sig for det, kan det ikke undgås man alligevel bliver tvunget til at hører/se om det på tv, og plakater og reklamer osv... 

Synes klart du skal sætte dig ned og Google lidt om det.. Tænk over, debatten her som nu er på 18 sider, har ikke handlet om at jorde dig som dårlig mor, tilhgengæld ser jeg en masse svar og råd til dig fordi man gerne vil hjælpe dig og dit barn .. Ikke for at trampe på dig... Og det er jo ikke for sjov folk bruger deres tid på at lave så lang en debat.. Det må jo vise dig, at dette "allergi" altså er temmelig vigtigt hos mange mennesker (at undgå vel og mærke) og dét synes jeg du skal tage med dig i din genovervejelse. 

Jamen der er da sikkert meget jeg ikke ved noget om? Hvis det ikke interessere mig gider jeg ikke sætte mig ind i det..eller læse om det. Det tror jeg er meget normalt.

Men efter denne tråd har jeg da bestemt tænkt mig at læse mere om ement.

Anmeld

27. januar 2013

isabellasmor

xoxo2130 skriver:

Jamen der er da sikkert meget jeg ikke ved noget om? Hvis det ikke interessere mig gider jeg ikke sætte mig ind i det..eller læse om det. Det tror jeg er meget normalt.

Men efter denne tråd har jeg da bestemt tænkt mig at læse mere om ement.

Det lyder fornuftigt. Håber du træffer det rigtige valg for dit barn, ellers vent til dit barn selv kan bestemme hvad det evt vil udsættes for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.