Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

Koen.

Valle81 skriver:

Asta og jeg har en mega varm sommermorgen spist isbåde til morgenmad bare fordi det var død hyggeligt og smagte godt

Åh så vil Lærke og jeg godt spise morgenmad med jer en dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Amanda Stage

Tanja. skriver:

Troede faktisk jeg var den eneste i verden der brugte frysepizza som nødløsning i ny og næ

hehe det troede jeg også jeg var, fordi alle andre snakker altid om deres evige laven mad fra bunden 

Anmeld

27. januar 2013

Koen.

Amanda Stage skriver:

hehe det troede jeg også jeg var, fordi alle andre snakker altid om deres evige laven mad fra bunden 

Præcis! Jeg er ofte alene med begge unger 10 dage af gange pga farmands arbejde og når vi når 9. Dagen så er energien altså ved at være lidt væk og så skal der altså nem mad til

Anmeld

27. januar 2013

Savannah

Hold da op for en tone. Lad mig være med.

Vi er allesammen egoistiske, uasvarlige, tophellige mødre og fædre. Vi føder børn - fordi vi har lyst. Vi giver dem liv og lader dem leve på en ødelagt planet hvor deres kroppe skades hver gang de trækker vejret. Hvad med at flytte fokus lidt.. parfume, hvor herre bevares.. en tur i bil, forarbejdet skodmad, giftigt tøj, uren luft, forurent jord... vi er egoisiske allesammen.

Og alt i mens vores børns uskyldige kroppe skades så lærer vi denne form for kommunikation.. intet under, at tingene er som de er.

Godnat fra lortemor til lortemødre

Anmeld

27. januar 2013

grinny

Sally-Slingshot skriver:

Vi er allesammen egoistiske, uasvarlige, tophellige mødre og fædre. Vi føder børn - fordi vi har lyst. Vi giver dem liv og lader dem leve på en ødelagt planet hvor deres kroppe skades hver gang de trækker vejret. Hvad med at flytte fokus lidt.. parfume, hvor herre bevares.. en tur i bil, forarbejdet skodmad, giftigt tøj, uren luft, forurent jord... vi er egoisiske allesammen.

Og alt i mens vores børns uskyldige kroppe skades så lærer vi denne form for kommunikation.. intet under, at tingene er som de er.

Haha 

Jeg er bare ikke en lortemor  for jeg er slet ikke mor  

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

Sally-Slingshot skriver:

hehehe, det var lige et godt grin til mig der 

Anmeld

27. januar 2013

Sabsy

Den her debat for mig til tænke på debatten "Hønsegården" med de såkaldte hellige mødre..
Min søn er ikke et neutralt barn dvs parfume i vaskemiddel, duft i sæben og sukkerfyldte Danon yoghurter ELSKER vi i weekenden

Og han har det fantastisk!..

TS: Jeg mener ikke du er en dårlig mor, du står jo ikke og sprøjter 10 gange Chanel No. 5 ud over barnet

Anmeld

27. januar 2013

Miss Kat

Det er nu alligevel lidt sjovt at følge med i, hvordan en tråd som denne går fra den ene gruppe rygklappere til den anden... Den ene ekstrem til den anden, hvor folk nærmest bliver høje af at give hinanden ret og falder i svime over egen selvfedme, korrekthed eller fandenivoldskhed...

Mon ikke, ligesom med så meget andet, at sandheden findes et sted inde imellem...?

Desuden er jeg ikke fuldstændig overbevist om at TS ikke bare er en troll med det deciderede formål at skabe røre i andedammen og evt. studere mødres syn på emnet.

Anmeld

27. januar 2013

Frk. Himmelblå

De mest hellige i denne tråd er dem, der indrømmer, at de er så og så "forfærdelige", fordi de gør både det ene (fx coco pops i weeekenden) og det andet (fx skumbad med duft) "skrækkelige"mod deres små børn. 
I ved jo godt, det ikke ER forfærdeligt, det I gør, og derfor tør I udstille jeres til lejligheden nøje afmålte perfekte utilstrækkelighed her på et offentligt forum... I ved jo udmærket, hvad I aldrig ville nævne her, selvom det givetvis ville fyre anderledes hedt op omkring moraldebatten.

Til TS, du spørger om råd. Dem får du faktisk.
Jeg tror, folk lader sig provokere af, at du vælger at handle mod bedre vidende. Der er forskel på blot i dumhed at give sin baby parfume på og så det at spørge i offentligt forum, om det er en god idé at påføre  sin baby parfume, få nej som svar medfølgende saglige begrundelser, hertil selv respondere "det går jeg ikke op i, og det ved jeg ikke noget om" og herefter optræde som uforstående, uskyldigt mobbeoffer for moralens matriarker.
Men folk bider på. Både i den ene og den anden lejr.

For det handler slet ikke om den parfume, gør det vel? Det handler om underholdning, selviscensættelse, søgen efter noget at spejle sig i eller webvelsignelsen til selv at kunne se sig i spejlet.

Jeg er meget godt underholdt, men der skal, indrømmet, heller ikke så meget til.

Diskussionen her er på mange måder interessant. Kulturargumentet, mener jeg, er ubrugeligt i en saglig debat. "Det er min kultur!" ku' vi allesammen råbe, men det ville være nemmere at råbe "helle!" som var vi landet i et moralsk frirum midt i den her gang mødre-tag-fat/så-ta-dog-å-fat-det-mor. Kedeligt ville det være.

Der er uomtvisteligt stor forskel på at gøre noget, fordi man er dum og på at gøre noget, fordi man er ond. Men konsekvenserne af de to..- bliver nu alligevel ofte de samme.

Det her indlæg var ment langt - eller var det?

Anmeld

27. januar 2013

Amanda Stage

Frk. Himmelblå skriver:

De mest hellige i denne tråd er dem, der indrømmer, at de er så og så "forfærdelige", fordi de gør både det ene (fx coco pops i weeekenden) og det andet (fx skumbad med duft) "skrækkelige"mod deres små børn. 
I ved jo godt, det ikke ER forfærdeligt, det I gør, og derfor tør I udstille jeres til lejligheden nøje afmålte perfekte utilstrækkelighed her på et offentligt forum... I ved jo udmærket, hvad I aldrig ville nævne her, selvom det givetvis ville fyre anderledes hedt op omkring moraldebatten.

Til TS, du spørger om råd. Dem får du faktisk.
Jeg tror, folk lader sig provokere af, at du vælger at handle mod bedre vidende. Der er forskel på blot i dumhed at give sin baby parfume på og så det at spørge i offentligt forum, om det er en god idé at påføre  sin baby parfume, få nej som svar medfølgende saglige begrundelser, hertil selv respondere "det går jeg ikke op i, og det ved jeg ikke noget om" og herefter optræde som uforstående, uskyldigt mobbeoffer for moralens matriarker.
Men folk bider på. Både i den ene og den anden lejr.

For det handler slet ikke om den parfume, gør det vel? Det handler om underholdning, selviscensættelse, søgen efter noget at spejle sig i eller webvelsignelsen til selv at kunne se sig i spejlet.

Jeg er meget godt underholdt, men der skal, indrømmet, heller ikke så meget til.

Diskussionen her er på mange måder interessant. Kulturargumentet, mener jeg, er ubrugeligt i en saglig debat. "Det er min kultur!" ku' vi allesammen råbe, men det ville være nemmere at råbe "helle!" som var vi landet i et moralsk frirum midt i den her gang mødre-tag-fat/så-ta-dog-å-fat-det-mor. Kedeligt ville det være.

Der er uomtvisteligt stor forskel på at gøre noget, fordi man er dum og på at gøre noget, fordi man er ond. Men konsekvenserne af de to..- bliver nu alligevel ofte de samme.

Det her indlæg var ment langt - eller var det?

Kender du ordet ironi? Det tror jeg ikke! Ellers ville du jo nok vide at ingen af os synes vi gør noget forkert!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.