Hjælp til barnevogn valget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

Sahara82

Pernille Bundgaard skriver:

Hej tøser. Jeg ved godt det er tideligt men vil gerne finde ud af hvilken vogn vi skal have så der kan blive sparet op til det. Jeg står mellem Odder og Emmaljunga. Odder ved jeg er kvalitet men godt nok også dyre!! Og synes farverne er lidt kedelige.... SORRY. Synes også Odder er tung og køre rundt med, men kan sagtens se den er smart. Emmaljunga der imod synes jeg farverne er lidt federe, og kvaliteten er nok heller ikke dårlig. Måske ikke helt som odderen men den er også nået dyre- er den de flere penge værd tror i?? Synes emmaljungaen er skønneste og køre rundt med. Men vil ikke have Brio. Det har vi haft og synes simpelhen at da Oliver han blev lidt større eller man have en kurv til og stå den ene ende når man handlede så vippede den nemt og stod med skrå da den var meget blød. Dette skulle en Odder jo ikke være. Hvad ville i vælge og hvorfor?? Hvilken model og farve??

Vi har netop valgt emmaljunga big star uniq. Den er sporty og smart og opfylder alle vores behov. Den er noget mere stabil end tidligere emmaljunga vogne, mend et tror jeg efterhånden de fleste er. Dog skal man være opmærksom på at man ikke må sætte et søskendesæde eller en tung indkøbskurv på barnevognen, da det kan tynge den en smule. For selve barnevognen(vi valgte i tillæg alo stel, så det ikke ruster så let og bliver grimt) lift og tilhørende pusletaske kom vi af med lidt over ti tusinde, så det er ikke meget anderledes end en odder. Tror vi regnede ud at forskellen var max 1000 kr på de nye modeller vi havde set på fra odder.

Men klart valgte vi emmaljunga, da vi deler holdning om at odder er lidt klodset og emmaljunga en smule mere sporty. Desuden kan den pakkes sammen, så den næsten ikke fylder noget.

Det var så den salgstale Hehe der vil altid være for og imod. Vælg den der passer til jeres behov!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

helle85

Hej tøser. Jeg ved godt det er tideligt men vil gerne finde ud af hvilken vogn vi skal have så der kan blive sparet op til det. Jeg står mellem Odder og Emmaljunga. Odder ved jeg er kvalitet men godt nok også dyre!! Og synes farverne er lidt kedelige.... SORRY. Synes også Odder er tung og køre rundt med, men kan sagtens se den er smart. Emmaljunga der imod synes jeg farverne er lidt federe, og kvaliteten er nok heller ikke dårlig. Måske ikke helt som odderen men den er også nået dyre- er den de flere penge værd tror i?? Synes emmaljungaen er skønneste og køre rundt med. Men vil ikke have Brio. Det har vi haft og synes simpelhen at da Oliver han blev lidt større eller man have en kurv til og stå den ene ende når man handlede så vippede den nemt og stod med skrå da den var meget blød. Dette skulle en Odder jo ikke være. Hvad ville i vælge og hvorfor?? Hvilken model og farve??

jeg ville vælge odder, da vi har haft en emmaljunga til mine børn, jeg syntes ikke at der skal så meget til at de hælder

hvis jeg nogensinde skal have et barn til så vil jeg have en odder hvis pengene er der.

og vis jeg ikke har råd til det så vil jeg heller købe en af de billiger end at købe en emmaljunga

Anmeld

23. januar 2013

Pernille Bundgaard

For mig er det også vigtig hvor stor varekurven er. Hvilken en tror i har den største? Emmaljunga eller Odder???

Anmeld

23. januar 2013

dukke

Freyjasmor skriver:

Præcis den vi har købt Lækker vogn til billige penge!

Den er nemlig super billig og hvis man passer lidt på den så kan man bruge den til 2 børn

Anmeld

23. januar 2013

Benjamins'mor

Hvis vi engang skal have barn mere, vil jeg vildt gerne have en Odder zipp på xdream stel. Den er så lækker. Pæn og nem at køre med.

Anmeld

23. januar 2013

Pernille Bundgaard

Synes godt nok det er svært og vælge mellem Odder zip og emmaljunga big star supreme...

Anmeld

23. januar 2013

Dorthe1986

Kongmulle skriver:

Den har vi også bestilt, FED vogn og jeg syntes den er så flot

Vi har bestilt med turkis stel, det blir bare fedt at få den hjem

Vi overvejede også turkis stel, men besluttede mig for det "sølv-farvede"

Men ja den er så fed, med den lille farvedetalje Har mødt mange ældre damer, der har rost vognen noget så kraftigt og synes det var så fint, at den ikke bare var helt sort

Anmeld

23. januar 2013

Dorthe1986

For mig er det også vigtig hvor stor varekurven er. Hvilken en tror i har den største? Emmaljunga eller Odder???

Den det er på min odder er i sådan noget stof... lidt dårligt formuleret, men det er ikke sådan en i metal. Men den er faktisk ret stor. Vi præsterede her den anden dag, at have en sportstaske fyldt med tøj, en rygsæk fyldt til randen, samt en pose med arbejdstøj liggende Vi har ikke bil, så her var varekurven også vigtig, og den er rigelig stor

Og en anden ting, så er odder-vognene fuldt understøttet, og det gør den ekstra stabil. Emmaljunga er ikke fuldt understøttet og det er det, der gør at den kan ende med at hænge som mange oplever.

Men nu har vi haft vores odder siden juli 2011 og den kører stadig som en drøm. Den knirker ikke det mindste eller noget... Intet fejler den og der i december hvor vi havde meget sne, var den kanongod til at køre i det

Ja jeg holder på Odder, for der er bare barnevogn i mange mange år. Min mor har forresten en rigtig gammel odder stående - en sølvpil og den bruger Emil til at sove i når vi er hjemme hos dem Og selvom den nok har en 20-30 år på bagen, så fungerer den bare endnu Det er sådan en her som på billedet:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. januar 2013

Mom2

Kongmulle skriver:

Emmaljunga er ikke pengene værd. De kommer til at hænge, de er ikke fuldt understøttede og er derfor ikke så stabile som Odder er. Men de er da pæne at se på, i hvertfald nogen af dem.

Odder er klart bedst kvalitet og er også fuldt understøttet.

MEN hvis du har bestemt dig, er vores mening jo ligegyldig

Du skal købe den du falder for, man skal jo bruge den længe

Emmaljunga er lige så stabile som Odder vognene selvom de ikke er fuldt understøttede...

Anmeld

23. januar 2013

Kongmulle

Christina9870 skriver:

Emmaljunga er lige så stabile som Odder vognene selvom de ikke er fuldt understøttede...

Nej det er de så ikke. Har arbejdet med begge slags i ret mange år nu og Odder er 100% vinder på det område. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.