Er det bare mig eller har han ret? (LANG)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

modesty

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Mor: Amme BH, amme indlæg.

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv).
Vippestol (ind til stuen)
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
  ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT).
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
  ''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

Jeg havde også en lang liste og var meget velforberedt, men min (baby)liste var måske halvt så lang som din. De andre lavede jeg slet ikke. 

De her ting synes jeg som MINIMUM at du skal droppe. Ting som jeg selv enten aldrig har købt, eller har købt og ikke fik brug for:

Pyjamas (man bruger heldragter om natten til de små)

trøjer (er vildt irriterende til de små, da de skiller på maven. Brug heldragter og body/bukser)

babyolie, ørerens, shampoo - har jeg aldrig brugt. Det er bedst at bruge så lidt som muligt af produkter til babys hud, så den ikke tørrer ud. Det er slet ikke nødvendigt.

himmelstang, himmelstof, hjul til sengen

Vugge seng til væg (jeg købte en vugge, brugte den aldrig. Hvis du insisterer på at købe en vugge, så vent med tremmesengen - baby har jo ikke brug for to senge)

Højstol (du kommer først til at bruge den når baby er tidligst 6 mdr. Hvis du køber en vippestol kan du bare bruge den indtil da)

solskærm,

spejl (til at se baby)

legetøj til bagsæde

sæde til badekar (har vi aldrig haft og aldrig savnet)

badeslag (går ud fra at det er håndklæde? Jeg har aldrig set pointe i at købe særskilt håndklæde til baby - vores har bare brugt dem vi bruger)

pumpe til hjul 

Pusletaske (jeg har bare brugt min almindelige taske - synes personligt at en pusletaske er overflødig)

Speciel pude til hoved (vent og se om det bliver nødvendigt - din baby får jo ikke skævt hoved fra den ene dag til den anden)

Baby alarm, med webcam (jeg elsker min babyalarm, men ville aldrig bruge en webcam funktion til noget - mener at det er spild at penge at købe sådan en model)

Næsepumpe

Det her var babylisten. Dine andre lister har jeg slet ikke læst - dem er der altså ingen grund til at bruge tid på nu, for de kommer til at ændre sig meget.

Og tillykke med graviditeten. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

modesty

PS:Nu har jeg lige læst babysams liste og den synes jeg også er helt overdrevet (det er jo ligesom deres job at få os til at købe en masse af deres ting). Mange af tingene på den liste har jeg aldrig haft og aldrig haft brug for.

Anmeld

24. januar 2013

DitteMarie

Tillykke med maven

jeg synes ikke jeg kan finde dyne/ voksipose på listen, det ville måske være en god ide Med voksipose kan du droppe lift, flyverdragt og varmt tæppe. Den der hjertepude fraråder min SP, baby skal om på maven - lige fra starten, det er den bedste forbyggelse mod skævt kranie. Vores børn har lagt på spisebordet på maven når vi spiste, det fungerede fint. Til pusling får du nok bare brug for bleer, olie, stofbleer og skumklude. Sæbe, næsesuger, ørerens osv tror jeg ikke du får brug for. Legetøj, bøger og tøj får I sikkert i gave . Sengetøj, badeslag m. navn er også fine gaver I kan ønske jer. Mange ting autostol, vugge osv kan sagtens købes brugt, da baby bruger det så kort. Jeg ville bruge penge på en god vogn, voksipose og en god madras til barnevogn og seng ( jeg ville droppe vuggen eller låne en ) og måske dåbsfest. Resten ville jeg gemme, så jeg havde lidt når behovet opstår

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

Det er måske en aaaaanelse overdrevet Men tror det er en del af redebyggergenet

Altså, toiletsæde er jo noget du først skal bruge når barnet er 2-3 år, så det ville jeg vente med, det står jo bare og fylder.

Flyverdragt skal du jo heller ikke bruge før barnet er omkring 1 år og du vil med garanti hellere have noget andet end det du har købt, når den tid kommer Det samme med badekåbe, vi fik sådan en fiiiin en, men min datter var 1,5 år, før hun havde brug for den.

Tremmeseng, puslebord/pude, badekar (evt. med babyindsats), højstol, autostol (hvis I har bil), masser af stofbleer, babydyne, måske en voksi/sleebee/Duniduo pose, barnevogn og tøj (men ikke for meget, for de vokser såååå hurtigt den første tid) er hvad jeg ville købe, hvis jeg var dig. Alt det andet kan du købe hen ad vejen. Man får købt SÅ meget lort, som man alligevel ikke får brug for når det kommer til stykket.

Anmeld

24. januar 2013

Lihan88

DitteMarie skriver:

Tillykke med maven

jeg synes ikke jeg kan finde dyne/ voksipose på listen, det ville måske være en god ide Med voksipose kan du droppe lift, flyverdragt og varmt tæppe. Den der hjertepude fraråder min SP, baby skal om på maven - lige fra starten, det er den bedste forbyggelse mod skævt kranie. Vores børn har lagt på spisebordet på maven når vi spiste, det fungerede fint. Til pusling får du nok bare brug for bleer, olie, stofbleer og skumklude. Sæbe, næsesuger, ørerens osv tror jeg ikke du får brug for. Legetøj, bøger og tøj får I sikkert i gave . Sengetøj, badeslag m. navn er også fine gaver I kan ønske jer. Mange ting autostol, vugge osv kan sagtens købes brugt, da baby bruger det så kort. Jeg ville bruge penge på en god vogn, voksipose og en god madras til barnevogn og seng ( jeg ville droppe vuggen eller låne en ) og måske dåbsfest. Resten ville jeg gemme, så jeg havde lidt når behovet opstår

Nu skriver du at babyen skal om på maven at ligge. Jeg fik at vide af min sp, at en lille baby ikke må ligge på maven og på siden, for længe da dens lunger kan blive mast. De skal helst ligge på ryggen og sove. Ved evt. begynende skævt hoved, kan man ligge en lille tæppe under madrassen, så barnet automatisk vender hovedet til den anden side og efter et par dage - en uges tid er det rettet op igen.

Anmeld

24. januar 2013

Peanut

Efter min mening for overdrevet 

Synes  det er imponerende du har tænkt så langt - det har/kan jeg ikke!

Jeg har kun lige kopieret en liste herinde fra, til og omkring fødsel, og det er den jeg kommer til at gå ud fra - og når baby bliver ældre, tager jeg den derfra 

Er dog ikke gravid, så derfor er der ikke købt noget, men håber på gevinst snart. 

Anmeld

24. januar 2013

Benjamins'mor

ALT for overdrevet. Mange af de ting du har skrevet på er overhovedet ikke nødvendige.

Legetøj til bagsæde kan barnet jo alligevel ikke bruge før de opdager deres hænder, og så går der altså et stykke tid før barnet kan tage fat i Legetøjet.

Babyalarm med webcam er unødvendigt, du kan jo høre barnet.
Jeg ville i stedet bare gå flere gange ind/ud og kigge end og købe sådan en.

Og ja jeg kunne blive ved.

Anmeld

24. januar 2013

Kay

meget overdrevet... hvad skal folk så gi jer i gaver??

samtidig tænker jeg at fx. legetæppe var jeg glad for at havde før 4 måneder... lææænge før! pude til fladt baghoved har vi aldrig haft brug for...

vil godt sidde og kigge på din liste og redigere når elna sover hvis det er

Anmeld

24. januar 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Mor: Amme BH, amme indlæg.

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv).
Vippestol (ind til stuen)
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
  ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT).
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
  ''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

WOW!!! jeg må give en anden ret herinde
jeg fik læst rigeligt da jeg allerede nåede 15 linie eller noget

det er alt alt alt for meget tænkning
slap af! nyd din graviditet og nyd når bebse kommer
der skal NOK blive tid til at købe hvad i har behov for
så hvorfor købe alt inden bebse overhovedet er kommet hvis ik der er behov for det

her købte vi alt det basale som vi vidste var et must
lidt tøj, en dragt til når vi skulle ud , bleer, vådservietter, lidt salve hvis der skulle være en rød numse, et puslebord, en baby dyne, tjaaa og det var faktisk meget det

da så baby kom, og der var gået en uges tid, så tog vi os selv på nakken og kørte ud og købte tingende der så skulle bruges nu
så fik man hyggen også, plus at det er nemmere at se når bebse er kommet om det overhovedte passer til
jeg købte et babybadekar inden jeg faktisk fødte og det var ALT for stort til min lille bitte dreng der blev født , såååå det blev faktisk aldrig brugt! for det var nemmere at bruge håndvasken
hihi

ja som mange siger, nydddddd jeres tid, nyddddd jeres bebse når kommer, og nyddddd i kan tage ud som en familie og køb jeres ting til bebse sammen

meget hyggeligere, og så er man sammen om at tage beslutninger ´

Anmeld

24. januar 2013

Benjamins'mor

Fenja09 skriver:

Min personlige mening er, at det er for meget eller "overdrevet" som du har skrevet i afstemningen. Så forstår godt, hvis din mand synes det er overvældende. Jeg ville nok holde mig til en liste som i skal bruge nu her før fødslen og så til babyen kommer. Synes det er ok at man anskaffer sig tøj fra str 50-68, og ting som i ved at babyen skal bruge f.eks et aktivitetstæppe og et puslebord. Bare for lige at nævne lidt.

Jeg synes det er meget at begynde at tænke over, hvad barnet har brug for når det er 1 år - børn er jo ganske forskellige og det er slet ikke sikkert at i får brug for alle tingene og det kan også være at jeres barn allerede har brug for det som 8 måneder gammel. Det er slet ikke til at sige. Og så vil jeg ikke mene at det er nødvendigt at købe sikringer til skabe og døre når barnet er 7 måneder - de færreste kravler i den alder. De har næsten lige lært at sidde

Nå men jeg ville nok lige slå bak og så tage det som det kommer. Og så kigge på jeres barn behov/ jeres behov som tiden skrider frem.

/Fenja

Jeg vil så sige at min søn kunne kravle, rejse sig og tage små skridt ved støtte da han var 7 mdr. Så det kan lade sig gøre.

Min søn er nu 2 år, og vi har bare et gitter ud til køkkenet så han ikke kan komme derud. Dog skal vi have noget sikkerhed til de skuffer det ikke går han går i hvis vi er derude (bestik osv)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.