Anonym skriver:
Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget 
Jeg har lavet en liste :
''Før fødslen''
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.
Strømper til helt små babyer er noget hø DE FALDER HELE TIDEN AF! Pyjamas? Mener du todelt? Ville vølge en heldragt med fødder. Babyolie er noget fanden har skabt! De har heller ikke brug for det færste lange stykke tid. Vådservietter bør kun bruges "på farten" Ellers brug skumklude. Ørerens? Nej lad vær! Man skal ikke rode for meget med babys øre. Købe "sikkerhedsvatpinde" istedet. Shampoo? Behøves slet ikke det første laaaange stykke tid. Vand er rigeligt!
Mor: Amme BH, amme indlæg.
Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang (ja hvis man absolut sys man vil bruge penge på det), himmelstof (ja hvis man absolut sys man vil bruge penge på det), lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro. Uro ved sengen? Min mening er... ha en sted i stuen fx. hvor man har det sjove... aktivitetstæppe eller lign. Sengen er der man sover og ikke holder fest. Hvis der hænges tingeltangel overalt kan baby nemt blive overstimuleret.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv). Øhhh hvad mener du???
Vippestol (ind til stuen) Skråstol? eller?
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet. VENT med det. Hvis du har skråstol så lad vær at brug penge på det andet. Køb en tripp trapp stol. Denne bruges fra 6 mdr.
Puslebord, puslehynde, blespand (husk der er IKKE noget der hedder lugtfri blespande! De fleste fungere bare IKKE så brug en alm. pedal spand med billige skraldeposer til! Det gør vi!), mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder) 
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar (Kan anbefale FlexiBath men ellers er en håndvask super til at starte med), sæde, badeslag.
Hagesmæk (Bruges fra 4 mdr hvis du går igang med fast føde der) , sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder (DROP DEN KOPHOLDER) Kaffen eller hvad du har I sprøjter ud til alle sider, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul (medmindre du vælger en vogn med punkterfri hjul) og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved) (Behøves altså ikke)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude (stoflbleer kan man ikke få for mange af)
Flyverdragt (bruges ikke til babyer- køb en fleecedragt istedet) overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.
MANGE af tingene behøver man altså ikke. Men det er jo smag og behag. Desuden kan man jo ønske sig ting efterhånden. TRO mig I vil stå og sige til jer selv (Hvis I køber ALT det babyudstyr) "åhhh det behøvede vi da ikke... og det fik vi ikke lige brugt mm" (Taler af erfaring! Jeg har to unger!

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget
KAN GODT FORSTÅ DIN MAND!
Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT). Ikke sikkert du skal bruge flaske? Hvis du ammer??? Man ved aldrig.
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv. (bruger de ikke som 4 mdr skal jeg lige sige)
Bæresele. (den har vi til gengæld brug ffør de 4 mdr. og bruger den i ny og næ nu)
Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG 
Den 3 liste er så sådan her:
''7 måned''
Gå stol. DROP DEN GÅ STOL... er heller ikke god for motorikken!
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste
Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.
6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.
Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt. 
Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede. 
Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar 

Tak for du læste med 
Jeg tænkte slet ikke så langt frem må jeg ærlig indrømme. Min søn er 2 år og hans værelset er endnu ikke indrettet som jeg godt kunne tænke mig det.
Jeg vil anbefale dig at købe brugt hvis du vitterlig ønsker alt dette på din liste! MED mindre du har "røven fuld af penge" *s*