Er det bare mig eller har han ret? (LANG)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

tweety2060

Anonym skriver:

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Mor: Amme BH, amme indlæg.

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv).
Vippestol (ind til stuen)
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
  ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT).
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
  ''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

Jeg har lavet en liste : ''Før fødslen'' Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser. + baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Udstyr: Seng, sengerand, lagen, sengetøj.
Puslebord, puslehynde, blespand.
Autostol
Badekar, sæde, badeslag.
sut,
Barnevogn
Pusletaske, Hue og vanter Thermometer sæt Garderobe skab, bøjler. Baby alarm.
negleklipper. Vaskeklude. Flyverdragt, overtræk, Babybog
Stofbleer

Ovenstående ville være mit bud på indkøb før baby kommer...
Hvis du handler ind efter din egen liste. Hvad skulle i Så ønske til barselsgave og evt dåb???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvis du trænger til at tråden stopper, kan du få en administator til at lukke den

Joo det vil jeg sku gerne, synes ikke de forstår det!!
Men hvordan gør jeg? hvor får jeg fat på dem

Anmeld

25. januar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hmm, jeg kan ikke lige huske hvor listen er med administratorer ... Men måske kan du bare prøve at bruge anmeld-funktionen, og så skrive at du gerne vil have tråden lukket ...

Anmeld

25. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Badekar, sæde, badeslag.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

''baby 4 måned''
Legetæppe.
Bidering.
Badedragt.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Tak for du læste med

jeg bruger denne liste

Anmeld

26. januar 2013

chael

Rooooolig

Langt de fleste ting kommer hen af vejen som sig selv. Noget vil barnet få brug for, andet ikke, selvom ens intentioner var gode

Tag det roligt.

Butikkerne har også åbent om 1 uge, 1 måned og 1 år. Der kommer løbende nyt på markedet. Så lad være med at købe alt på en gang og risiker at stå med en masse ubrugeligt skrammel.

Køb det hen af vejen, når behovet opstår.

Så ja, jeg er enig med din kæreste om, at det er total overdrevet

*C

Anmeld

26. januar 2013

Lullaby

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble.

Mor: Amme BHer, amme indlæg.

Autostol, solskærm, spejl (til at se baby)
Badekar, sæde
sut (her skal du købe et par stk af hver indtil du finder ud af hvad den gerne vil bruge (vi købte mange af en slags og hun ville slet ikke bruge dem )) , 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn,afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til
Pusletaske, 2 i 1
Hue og vanter
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.

negleklipper.
gylpeklude.

Jeg har fjenet det fra denne liste som jeg synes du burde ønske dig i barndåbsgave, barsel eller andet. Desuden synes jeg at du burde købe dig en vinkle/bæresele eller andet. Jeg bruger min meget når hun er sur og jeg skal ordne praktiske ting herhjemme. Så falder hun oftest i søvn og så kan jeg lade hende glide ned i vuggen. Desuden så kan I evt. vente med at købe seng indtil hun skal derover. Mere mht plads.

Ellers har jeg rettet lidt undervejs og skrevet kommentarer

Anmeld

26. januar 2013

modesty

Anonym skriver:

Ok, nu vil jeg helst ikke have flere kommentar  
Jeg har fået jeres hjælp/svar og taget min egen beslutning. Det halve af alt hvad jeg har skrevet skære jeg ud, og resten køber/tænker jeg slet ikke over  
Alt andet må bare komme med tiden, og hvis der behov for det som sagt!

Men tak til jer allesammen, og i fortjener lige et knus fra mig

Jeg ved ikke om andre har nævnt det i tråden, men vi var VILDT glade for vores Manduca sele. Vi brugte den fra vores dreng var cirka en uge. Når de bøvlede aftener ramte os og han græd, skulle han bare op i selen og gå rundt med far i 5 minutter, så sov han. Den kan virkelig anbefales.

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1001

Man plejer at kunne købe dem brugt på dba til cirka 500 kr. 

Anmeld

26. januar 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 

Badekar, sæde, badeslag.
Pusletaske, 2 i 1
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.

''baby 4 måned''
Legetæppe.
Bidering.
Badedragt.
Bæresele.

''7 måned''
Gå stol.
Silikone finger børste

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Tak for du læste med

Synes det er vildt at du har alle de lister... synes det er okay at lave en lille liste over vigtige ting man skal huske, inden baby er født, men det er begrænset hvad de skal bruge den første tid..... Jeg er enig med din kæreste! Du har lister til over halvandet år efter din barn er født, og baby er stadig inde i maven  Woooooow.... Jeg lavede en liste inden vores datter kom til verden, og det var over ting som tøj og tilbehør, men ting, som fx møbler og alle mulige småting, skrev jeg altså ikke ned..... haha....

Anmeld

26. januar 2013

jydeinden

Anonym skriver:

jeg ved ikke om du stadig ønsker at få fat i dem, men ellers kan du klikke på baby.dk logoet så kommer der nogle under menuer frem en af dem er "om baby.dk" der kan du se hvem der er admin og klikke på deres navn og skrive af den vej

Anmeld

26. januar 2013

MorDk

Anonym skriver:

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 

Strømper til helt små babyer er noget hø DE FALDER HELE TIDEN AF! Pyjamas? Mener du todelt? Ville vølge en heldragt med fødder. Babyolie er noget fanden har skabt! De har heller ikke brug for det færste lange stykke tid. Vådservietter bør kun bruges "på farten" Ellers brug skumklude. Ørerens? Nej lad vær! Man skal ikke rode for meget med babys øre. Købe "sikkerhedsvatpinde" istedet. Shampoo? Behøves slet ikke det første laaaange stykke tid. Vand er rigeligt!

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang (ja hvis man absolut sys man vil bruge penge på det), himmelstof (ja hvis man absolut sys man vil bruge penge på det), lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro. Uro ved sengen? Min mening er... ha en sted i stuen fx. hvor man har det sjove... aktivitetstæppe eller lign. Sengen er der man sover og ikke holder fest. Hvis der hænges tingeltangel overalt kan baby nemt blive overstimuleret.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv). Øhhh hvad mener du???
Vippestol (ind til stuen) Skråstol? eller?
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet. VENT med det. Hvis du har skråstol så lad vær at brug penge på det andet. Køb en tripp trapp stol. Denne bruges fra 6 mdr.
Puslebord, puslehynde, blespand (husk der er IKKE noget der hedder lugtfri blespande! De fleste fungere bare IKKE så brug en alm. pedal spand med billige skraldeposer til! Det gør vi!), mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Badekar (Kan anbefale FlexiBath men ellers er en håndvask super til at starte med), sæde, badeslag.
Hagesmæk (Bruges fra 4 mdr hvis du går igang med fast føde der) , sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder (DROP DEN KOPHOLDER) Kaffen eller hvad du har I sprøjter ud til alle sider, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul (medmindre du vælger en vogn med punkterfri hjul) og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved) (Behøves altså ikke)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude (stoflbleer kan man ikke få for mange af)
Flyverdragt (bruges ikke til babyer- køb en fleecedragt istedet) overtrækssko.

MANGE af tingene behøver man altså ikke. Men det er jo smag og behag. Desuden kan man jo ønske sig ting efterhånden. TRO mig I vil stå og sige til jer selv (Hvis I køber ALT det babyudstyr) "åhhh det behøvede vi da ikke... og det fik vi ikke lige brugt mm" (Taler af erfaring! Jeg har to unger!

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget   KAN GODT FORSTÅ DIN MAND!

''baby 4 måned''
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT). Ikke sikkert du skal bruge flaske? Hvis du ammer??? Man ved aldrig.
Legetæppe.
Bidering.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv. (bruger de ikke som 4 mdr skal jeg lige sige)
Bæresele. (den har vi til gengæld brug ffør de 4 mdr. og bruger den i ny og næ nu)

''7 måned''
Gå stol. DROP DEN GÅ STOL... er heller ikke god for motorikken!
Silikone finger børste

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Tak for du læste med

Jeg tænkte slet ikke så langt frem må jeg ærlig indrømme. Min søn er 2 år og hans værelset er endnu ikke indrettet som jeg godt kunne tænke mig det.

Jeg vil anbefale dig at købe brugt hvis du vitterlig ønsker alt dette på din liste! MED mindre du har "røven fuld af penge" *s*

Har skrevet lidt med rødt til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.