Er det bare mig eller har han ret? (LANG)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad syntes du om det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.314 visninger
82 svar
0 synes godt om
21. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Mor: Amme BH, amme indlæg.

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv).
Vippestol (ind til stuen)
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
   ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT).
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
   ''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

LR85

Alt for overdrevet. 

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte med a skære ned. 

Hvis i er mega rige og har meget plads, er det jo en smagssag, men synes godt du kan skære 30% væk. 

Anmeld

21. januar 2013

Guldfisken

Den er så overdrevet at jeg faktisk ikke engang gider læse den igennem

Anmeld

21. januar 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Alt for overdrevet. 

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte med a skære ned. 

Hvis i er mega rige og har meget plads, er det jo en smagssag, men synes godt du kan skære 30% væk. 

Vi har råd til det hele. Før fødslen får jeg 40 tusind, det skal der bruges lidt af, resten som er tilbage bliver til det der skal købes i 4-7 måned.
Men det andet er noget der bliver købt med tiden, efterhånden, og med at spare børne pengene jeg får hver måned 3-4 tusind.
Det jo mit barns penge, og det skal bruges på mit barn synes jeg.

For jeg har ikke brug for det, da min mand arbejder og jeg får lidt penge ved siden af fra kommunen fordi jeg er på barsel/hjemmegående. De penge vi tjener går til husleien, mad, ting, og lidt sparing.

er det også dumt tænkt.

Anmeld

21. januar 2013

Anonym trådstarter

Guldfisken skriver:

Den er så overdrevet at jeg faktisk ikke engang gider læse den igennem

Fint vil du så ikke fortælle mig hvad der er overdrevet kort? Jeg vil jo gerne vide hvad det er. Da jeg synes at alt det her er normalt for mig, da jeg kender en anden som også gjorde det på denne måde.

Anmeld

21. januar 2013

Jibbe

Jeg har lige syge børn hjemme så det bliver kort svar men ja jeg må give din mand ret - alt for meget! Legetøj til bilen osv er ikke aktuelt før de er et par måneder. Hagesmække købes når behovet opstår, garderobeskab med bøjler - vent og find en løsning nær puslepladsen istedet. Flyverdragt er tit for meget til de helt små. Så hellere fleece eller ulddragt med tæppe over.
Det er helt vildt alle de ting man reelt ikke har brug for. Fx shampoo - hvad hvis baby er skaldet de første 6-12 mdr? Og i øvrigt anbefales det at man Slet ikke bruger shampoo de første år.
Din mand har så meget ret - sorry.

Anmeld

21. januar 2013

LR85

Anonym skriver:

Vi har råd til det hele. Før fødslen får jeg 40 tusind, det skal der bruges lidt af, resten som er tilbage bliver til det der skal købes i 4-7 måned.
Men det andet er noget der bliver købt med tiden, efterhånden, og med at spare børne pengene jeg får hver måned 3-4 tusind.
Det jo mit barns penge, og det skal bruges på mit barn synes jeg.

For jeg har ikke brug for det, da min mand arbejder og jeg får lidt penge ved siden af fra kommunen fordi jeg er på barsel/hjemmegående. De penge vi tjener går til husleien, mad, ting, og lidt sparing.

er det også dumt tænkt.

Okay. 

Det er jo fint a i har god økonomi. Men jeg synes det er fråseri! 

Vent til barnet kommer og tag det med ro. 

Sæt dig nøgen med dit barn, hud mod hud og drop alt det materielle et øjeblik. 

Anmeld

21. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Mor: Amme BH, amme indlæg.

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv).
Vippestol (ind til stuen)
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
  ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT).
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
  ''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

Min personlige mening er, at det er for meget eller "overdrevet" som du har skrevet i afstemningen. Så forstår godt, hvis din mand synes det er overvældende. Jeg ville nok holde mig til en liste som i skal bruge nu her før fødslen og så til babyen kommer. Synes det er ok at man anskaffer sig tøj fra str 50-68, og ting som i ved at babyen skal bruge f.eks et aktivitetstæppe og et puslebord. Bare for lige at nævne lidt.

Jeg synes det er meget at begynde at tænke over, hvad barnet har brug for når det er 1 år - børn er jo ganske forskellige og det er slet ikke sikkert at i får brug for alle tingene og det kan også være at jeres barn allerede har brug for det som 8 måneder gammel. Det er slet ikke til at sige. Og så vil jeg ikke mene at det er nødvendigt at købe sikringer til skabe og døre når barnet er 7 måneder - de færreste kravler i den alder. De har næsten lige lært at sidde

Nå men jeg ville nok lige slå bak og så tage det som det kommer. Og så kigge på jeres barn behov/ jeres behov som tiden skrider frem.

/Fenja

Anmeld

21. januar 2013

Guldfisken

Anonym skriver:

Fint vil du så ikke fortælle mig hvad der er overdrevet kort? Jeg vil jo gerne vide hvad det er. Da jeg synes at alt det her er normalt for mig, da jeg kender en anden som også gjorde det på denne måde.

Har du et Babysam katalog/blad? I den står der en liste, og den synes jeg er fin. Det er den jeg brugte, og har så kun købt efter behov efter der

Anmeld

21. januar 2013

Mumto3

LR85 skriver:

Okay. 

Det er jo fint a i har god økonomi. Men jeg synes det er fråseri! 

Vent til barnet kommer og tag det med ro. 

Sæt dig nøgen med dit barn, hud mod hud og drop alt det materielle et øjeblik. 

Jeps! Det var en fantastisk ide!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.