Er det bare mig eller har han ret? (LANG)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

MorDk

LR85 skriver:

Okay. 

Det er jo fint a i har god økonomi. Men jeg synes det er fråseri! 

Vent til barnet kommer og tag det med ro. 

Sæt dig nøgen med dit barn, hud mod hud og drop alt det materielle et øjeblik. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Faith

Mangler lidt menuen til konfirmationen.

Synes det er vildt overdrevet og forstår vitterligt ikke behovet for at planlægge ALT. Hvorfor ikke vente og se hvad det er for et lille menneske i får? Det er jo ikke sikkert i får brug for alle de ting, og måske er der andre ting der passer bedre til jeres lille barn. Så er det da super ærgerligt at brænde inde med udstyr for flere tusinde kroner.

Bare min mening.

Anmeld

26. januar 2013

ano14316

Anonym skriver:

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser. pyjamaser skiller på midten så brug natdragt i stedet
+ baby olie, salve, creme, våd serviet  rent vand uden sæbe eller anden kemi, til babys fine hud og vat pads eller skumklude, evt. vådservietter på tur., ble, ørerens  fjern synligt ørevoks med en klud, gå andrig ind i øret med vatpinge eller kemi, shampoo  helst bare vand i starten evt et par dråber babyolie, så baby begynder at få rigtigmad og beskidter sig, så kan man bruge en mild babybad.

Mor: Amme BH, amme indlæg. vent med ammebh til efterfødslen, du ved ikke hvordan dine bryster ender. 

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) - er ikke nædvendigt før baby vokser ud af vuggen, vent med at købe det synes jeg til i skal bruge det, ens verden med en baby er helt anderledes end man forestiller dig og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv). er jeg ikke helt sikker på hvad er
Vippestol (ind til stuen) er en no-go i min verden, det er rigtig skidt for baby at blive "placeret", da det kommer til at ligge/sidde i en stationær stilling, det er skidt for ryg og hofter. 
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet. samme som ovenstående. og baby skal ikke sidde i en stol før h*n kan sidde selv.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)   det er fint med noget at kigge på, til at starte med ville jeg finde en fin uro, da det er bevægelsen der fanger i starten.
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld vis man har en flaske stående, er det nemmere at ty til den når man er desperat - og det bliver man hagesmække får du heller ikke brug for endnu - føørst når baby begynder at få tænder.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data jeg kan abefale et lækkert uldtæppe - jeg har et fra joha jeg stadig bruger.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)  jeg ville klart selv sørger for at baby skiftevis liger med hovedet den ene eller den anden vej, synes de ser så ubehagellige ud de der puder baby skal ikke have hævet hoved af en pude efter min mening
Hue og vanter  johas er bare lækkert
Thermometer sæt  jeg ville nøjet med et godt numse termometer med bøjelig spids, da de andre er for upålidelige og jeg allivel aldig ville måle efter med sådan et hihi
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam. OBS dem med webcam anbefales ikke til udendørs brug, og de bruger meget strøm, så hvis i vil have sådan en, så synes jeg også i skal købe en alm. ved siden af.
Næsepumpe, negleklipper .
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
  ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer. vent og se om det bliver nødvendigt
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT) avent er SUPER og der er mange penge at spare ved at handle på amazon.co.uk.
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.  vent med at køb til du kan prøve den med baby i

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
  ''7 måned''
Gå stol.  hvis du vil bruge sådan en så vent til baby står helt stabilt og kangå langs ting, ellers er det god chance for at forsinke udviklingen i at gå - da det andet er nemmere. 
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj. vent med sko til baby går selv uden støtte
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

Jeg er selv meget glad for lister, men synes det er lidt overdrevet at have planlagt så langt frem, men egentlig tror jeg sq godt selv jeg kunne have fundet på det.. hihi.. 

Så jeg har valgt at kommentere lidt på vad du har skrevet på listerne.. alt det uden kommentare er helt enig i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.