Er det bare mig eller har han ret? (LANG)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg synes jo ikke at det er overdrevet, eller dumt tænkt.
Men det synes min mand, han synes også at det er for meget

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas, trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens, shampoo.

Mor: Amme BH, amme indlæg.

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv).
Vippestol (ind til stuen)
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Autostol, solskærm, spejl (til at se baby), legetøj til bagsæde.
Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved)
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.
Flyverdragt, overtrækssko.
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år), + 1 bamse.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

Jeg har så lavet en liste til den hedder så:
  ''baby 4 måned''
1 sæt sutteflaske, flaske/mad varmer.
Sterelisering, opbevaringsæsker (alt er AVENT).
Legetæppe.
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv.
Badedragt.
Baby bøger, historie, godnat bog osv.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

Den 3 liste er så sådan her:
  ''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

Den sidste liste er så fra 1 år og op ad :
På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
1 opbevaringskombinasjon, med hvide kasser.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Klapvogn, de alm + rejse tasken.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Gummi støvler, sko, flyverdragt, jakke, regntøj.
Sparebøsse.
Design skrift, navne bokstaver, dør skilt.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Ærlig talt er det for meget, nu skal jeg bare have jeres svar

Tak for du læste med

''Før fødslen''
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, trøjer, bukser.
+ baby olie, creme, våd serviet, ble,

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, og en uro.

Vippestol (ind til stuen) HVORFOR??? baby må ik side i den alligevel før minimum 12 uger mener jeg det er

Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved HVORFOR?? baby kan ik side alligevel før ved 5-6 måneder
.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet

Autostol, solskærm, spejl (til at se baby),
legetøj til bagsæde. HVORFOR?? baby er ligeglad de første par måneder

Badekar, sæde

sut, suttesnor, 1 sæt flaske for sikkerhedskyld.

Barnevogn,
afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe

Pusletaske, 2 i 1

Hue og vanter

Thermometer sæt

Garderobe skab, bøjler.

Baby alarm,

Næsepumpe

Vaskeklude, '

gylpeklude.

her er den liste jeg har lavet om fra din som jeg ville bruge som maks men der er et par ting jeg har skrevet hvorfor? over,,, for det er alså virkelig ting som du slet slet ik skal tænke på endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Benjamins'mor

Da jeg fødte havde vi:

Puslebord.
Puslepude.
Barnevogn.
Lift.
Badekar.
Pusletaske.
Tremmeseng.
Sengerend.
Tøj str. 50/56.
Bleer.
Hoved/hale fad.
Autostole, vi havde 2.

Tror ikke vi havde meget mere.

I barselsgave fik vi - Legetæppe, babyalarmer, ammepude, tøj, barnevogns tæppe osv.

I dåbsgave fik han - penge, tøj, badestol, legetøj, tallerkner osv.
Pengene gik til en højstol.

Og resten køber man jo hen af vejen. I skal jo tænke på at i også får barsels gaver, dåbs gaver, julegaver, fødselsdags gaver.

Og jeg kan sige dig med 100% sikkerhed, at når du har født eller hvis du er nogle steder, så kan du ikke lade være med at købe. Og man kan altså også få for mange ting. Vi havde så meget tøj i 62 at vi ikke nåede at bruge det hele.

Og børnepenge, der får man ikke 3-4000 om måneden. Man får 4200 og et eller andet hver TREDJE måned.

Anmeld

24. januar 2013

sabi1979

Guldfisken skriver:

Den er så overdrevet at jeg faktisk ikke engang gider læse den igennem

Anmeld

24. januar 2013

miig1989

Jeg synes, at dit "før fødsel" punkt er passende, selvom der er nogle.ting som man godt kan vente med eller måske ikke får brug for, men synes det er fint

Resten af listen synes jeg du skal droppe og bare se hvad du har brug for på det tidspunkt

Anmeld

24. januar 2013

miig1989

Anonym skriver:

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen, hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro.
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Badekar, sæde, badeslag.
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, og et varmt tæppe med navn+data.
Pusletaske, 2 i 1
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.

Det er det jeg synes vi har brug for og må købe før babyen kommer, men min mand synes at det er for meget  

''baby 4 måned''
Legetæppe.
Bidering.
Badedragt.
Bæresele.

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, TÆNKER JEG

''7 måned''
Gå stol.
Komfurskærm, lås til køleskab, kontakt sikring, låge lås, hjørnebeskytter, dør stopper.
Silikone finger børste

På det tidspunkt skal baby have sit eget værelse, det tænker vi, men har baby brug for at få sit eget værelse med det samme så får baby det men så er vi nød til at købe alt med det samme.

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Billede hjerte pude, hjertekugle med billede, køleskab's magnet med billede, billede ramme fra ikea (lang, for loft) vægur med billede.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt.

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla. Men så lang ville jeg ikke gå allerede.

Tak for du læste med

Lige en ting til dit "før fødsel"punkt, mangler du ikke amme-pude ?

Anmeld

24. januar 2013

Majeha

Anonym skriver:

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 

Puslebord, puslehynde, blespand (ikke nødvendig, men den fulgte med liberopakken), mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvad det hedder)
Badekar(eller det købte vi da han var et par uger), sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor,  1 sæt flaske for sikkerhedskyld.
Pusletaske, 2 i 1
Hue og vanter (vinterbaby)
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.

''baby 4 måned''
Legetæppe.
Bidering.
Badedragt.
Bæresele.

''7 måned''
Gå stol.
Silikone finger børste

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Tak for du læste med

Har lige markeret, hvad vi havde til ældstemanden. Og har ikke følt behov for andet. Jeg synes en del, af de ting, du skriver, er unødvendige. Især fordi meget kun bruges i en kortere periode. Nogle af tingene, f.eks, babyalarm, kan jeg godt se fornuften i, vi havde bare ikke behov for sådan en.

Hvis jeg/vi havde penge til det, så ville jeg alligevel nøjes med så lidt som muligt, og så købe efterhånden. Man behøver ikke have alle ting hjemme. Der skal jo også være noget, barnet/I kan ønske af bedsteforældre/barsel- og dåbsgaver. Og så bruge pengene til opsparing eller aktiviteter med barnet i stedet for (i mine øjne) unødvendigt udstyr.

Anmeld

24. januar 2013

Fenja09

Benjamins'mor skriver:

Jeg vil så sige at min søn kunne kravle, rejse sig og tage små skridt ved støtte da han var 7 mdr. Så det kan lade sig gøre.

Min søn er nu 2 år, og vi har bare et gitter ud til køkkenet så han ikke kan komme derud. Dog skal vi have noget sikkerhed til de skuffer det ikke går han går i hvis vi er derude (bestik osv)

Nu skriver jeg også, at alle børn er forskellige, men "normalen" er at børn lige har lært at sidde når de er omkring 6 måneder. Og lige så snart at de begynder at bevæge sig omkring, uanset om de er 7 mdr eller 10 mdr, så vil man jo hele tiden være i nærheden. Det var vi i hvert fald, det er først da hun lærte at gå stabilt og nu f.eks også løber nogenlunde stabilt, at hun får lov at vandre rundt på egen hånd i kortere tid.

Min datter var i hvert fald ikke alene i køkkenet da hun lærte at kravle og rejse sig af ting. Jeg ville opdage med det samme, hvis hun var ved at åbne et skab eller en dør - og dermed ville hun ikke komme til skade. Idag er det så super vigtigt fordi hun går derud - også når vi er i stuen.

Det er ikke en dum idé med sikringer, men derfor behøver man jo ikke planlægge alt "døde"  Det kommer når man har brug for det, uanset om det er som 7 mdr eller 9 mdr.

/Fenja

Anmeld

24. januar 2013

Dorthe1986

Lihan88 skriver:

Nu skriver du at babyen skal om på maven at ligge. Jeg fik at vide af min sp, at en lille baby ikke må ligge på maven og på siden, for længe da dens lunger kan blive mast. De skal helst ligge på ryggen og sove. Ved evt. begynende skævt hoved, kan man ligge en lille tæppe under madrassen, så barnet automatisk vender hovedet til den anden side og efter et par dage - en uges tid er det rettet op igen.

Tror hun mener at baby skal om på maven i de vågne timer

Anmeld

24. januar 2013

1990h

Anonym skriver:

Jeg har lavet en liste :
    ''Før fødslen'' 

Badekar, sæde, badeslag.
Pusletaske, 2 i 1
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler.
Baby alarm, med webcam.
Næsepumpe, negleklipper.
Vaskeklude, gylpeklude.

''baby 4 måned''
Legetæppe.
Bidering.
Badedragt.
Bæresele.

''7 måned''
Gå stol.
Silikone finger børste

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde.
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Tak for du læste med

jeg synes den er en smule overdrevet..og det der måske skræmmer manden meget er også at du har lavet lister for mange måneder frem i tiden.

her hjemme lavede vi 1 liste over ting vi skulle have inden hun kommer.
jeg delte listen op i udstyr. værelse. pleje..tøj..og skrev de nødvendige ting og har købt lidt hen af vejen..vi laver værelse fra start hvor der skal stå tremmeseng..tøj kommode..rumdeler med kasser..bogkasser og lamper. men vi har overhovedet ikke købt legetøj eller andet derind. da det ikke er nødvendigt..værelset er som sådan heller ej nødvendigt..men jeg kan nu godt lide at det er der hehe..

så har vi købt puslekommode, barnevogn + tilbehør. tremmeseng med tilbehør.. madresser.. badekar på stativ.. babyalarmer. og alle de basale nødvendige ting..

jeg vil godt give en kort grund til hvorfor jeg syntes den er overdrevet
-du har brugt for meget tid på at priotere "Nice to have" ting og ikke "need to have".. du har skrevet nogle unødvendige ting som højstol(i mine øjne)..klistermærker til loftet og de andre små ting.. men derimod har du så glemt dyner hvilket jo er mere nødvendigt end klistermærker i loftet..

håber du kan bruge feedbacken

Anmeld

24. januar 2013

Kay

nu har jeg skrevet mine kommentare til listen så håber jeg du kan bruge det ellers kan du lade være

mit råd er bare at hold dig til nuet og fokuser på det i skal bruge lige når baby kommer... og så kan resten vente... det er det man har barsels shopping til

Jeg har lavet en liste :
''Før fødslen''
Baby: Body, strømper, strømpebukser, over alt dragter, pyjamas (nat dragter), trøjer, bukser.
+ baby olie, salve, creme, våd serviet, ble, ørerens (vatpinde??) forhåbentlig ik de der kommersielle produkter... det har de slet ik behov for det kommer selv ud , shampoo. det første år eller mere bruger man kun olie også til håret

Mor : Amme BH, amme indlæg . de fleste oplever at deres bryster vokser efter mælken er løbet til... så dem du køber nu er ret sansyneligt for små til den tid du skal bruge dem... så vent!

Udstyr: Seng, sengerand, himmelstang, himmelstof, lagen , hjul til sengen, sengetøj (med navn) og en uro. seng går jeg ud fra du mener tramme seng!? det er en MEGET stor seng til en lille nyfødt... så der ville jeg bruge den vugge du beskriver neden under... så tramme seng og sengerand kan vente til baby er 4-6 måneder (vi har ik himmel på da jeg ik ser hvorfor det er nødvendigt) og så skal man tænkeover om baby skal lære at sengen er et sted man sover eller om det også skal være et sted den leger... vi har god erfaring med intet legetøj i sengen

Vugge seng til væg (skal stå lige ved siden af mig, hvis baby græder osv). se ovenfor
Højstol, med 2 muligheder (sidde og ligge) skal være inde ved spisebordet. altså når du har en vippestol/skråstol er det ik super nødvendigt at havde en højstol med lige mulighed... og selve højstolen må de jo først sidde i når de kan sidde selv 6-8 måneder gammel
Puslebord, puslehynde, blespand, mønster på loftet over puslebordet (aner ikke hvaddet hedder) sørg for der er noget at kigge på forholdsvis tæt på... og senere (3-4 måneder og op... noget at hive fat i, så ligger de meget mere stille hele min mødregruppe elsker mit pusleområde fordi det er indrettet efter babys behov

Autostol, solskærm, spejl (til at se baby) vi fik et i barsels gave, og det bliver ik brugt... det sidder der men når vi køre 2 voksne sidder den ene bag i, og når man køre alene kan du ik gøre en skid alligevel hvis baby grædder... andet end at holde ind hurtigst muligt... så hvorfor kunne se den??, legetøj til bagsæde. kan vente til langt senere... de første 3-4 måneder leget de ik... vent til du ved hvad baby kan li at lege med

Badekar, sæde, badeslag.
Hagesmæk, sut, suttesnor kan vente... sutten ryger ik langt i starten, og den kan hurtigt komme i vejen når baby skal lære og rulle, samtidig er mange af dem småfarlige o forhold til små ting og længde på snoren ,

1 sæt flaske for sikkerhedskyld

. super god ide!!
Barnevogn, kop holder, bogstav's mønster (baby's Navn), love plade/skilt, afskærm (til at undgå sol og vind), pumpe til hjul, overflødig pynt?? og et varmt tæppe med navn+data. ( lift?? meget rat når de er helt små...

Pusletaske, 2 i 1
Speciel pude til hoved (for at undgå fladt hoved) det er ik alle der har brug for den... vent og se...
Hue og vanter
Thermometer sæt
Garderobe skab, bøjler. har du tænkt dig at stå og hænge alt babys tøj på bøjler? bøjler er meget upraktisk til baby tøj... komode med gode skuffer er mere overskueligt men det er jo et valg man tager
Baby alarm, med webcam. den med lyd er fin nok... og de færeste med cam kan holde til at være udendørs... så tjek det lige hvis du meget gerne vil han en med cam... det første stykke tid kommer baby nok alligevel til at sove tæt på dig.... da de færeste kan holde til at stå op så mange gange om natten man skal med en nyfødt... der er det mere praktisk at havde dem tæt på
Næsepumpe, negleklipper. til hvad??
Vaskeklude, gylpeklude. stof bleer!? køb rigeligt
Babybog, baby ramme (speciel fra 0-1år) ønske til dåb/navngivning eller barsels gave , + 1 bamse. "sutteklud med bamsehoved" er et råd her fra... dem har de mere glæde af helt fra start og kan give en god trøst og tryghed

''baby 4 måned''
hvis du har planer om at amme så vent til de evt bliver et behov! hvis det bare er til at pumpe ud en gang i mellem og give så er det en meget dyr løsning at købe alt det når man bare kan hælde kogene vand over
Legetæppe. det brugte vores allerede da hun var 1 måned... køb det før
Bidering.
Bi bad (vi har ikke badekar desværre) + dyremotiv. havde du ik købt baby badekar? det kan stadig bruges!!
Badedragt. de må bade når de vejer mere end 5 kg. så den kan du godt få brug for før
Baby bøger, historie, godnat bog osv. kan vente... evt dåb/navngivnings ønsker
Bæresele. kan bruges før... men vent og se om i går brug for det...

Alt andet som tøj, legetøj osv, bliver jo købt når der er behov og brug for det, sådan skal du også tænke med alle de andre ting TÆNKER JEG

''7 måned''
Gå stol.
Silikone finger børste
køb når/hvis der bliver brug for det!

6 rums fångst.
Gulvtæppe.
Loft, væg lampe.
2 boks hyller fra ikea.
Spejl.
Hengestol/gyngestol.
Skammel.
Toiletsæde. køb når/hvis der bliver brug for det!
Legetøj til badet.
Badekåbe (med navn)
når/hvis der bliver brug for det!
Handklæde (med navn)
Målestok.
Kæmpe bamse.
Legetøj, legemøbler.
køb når/hvis der bliver brug for det!
Tapet, skabelon.
Puff.
Fod og hånd tryk maling.
Sparebøsse.

Igen, tøj, legetøj andre små diverse ting bliver købt efter behov og når der er brug for det, eller hvis jeg får øje på noget pænt så bliver det købt. det lillae kan være gave ønsker!

Men jeg er også klar over at der bliver meget mere når baby bliver ældre osv, altså så skal de starte i VG/BH/SKOLE der skal så købes andre ting osv bla bla bla . Men så lang ville jeg ikke gå allerede. du har allerede tænkt meget længere frem end der er behov for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.