jeg er presset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2013

Koen.

Zette skriver:

Man skal ikke have et dyr hvis man ikke har råd til at tage det til dyrlægen. Der kan jo ske så mange andre uforudsete ting med en hund. Synes det er ærgerligt at du bliver mopset over at folk ikke giver dig de svar du åbenbart havde sat dig for næse. 

Håber du finder en løsning på problemet.

Som 9 ud af 10 gange er jeg enig

Ts ring da og snak med dyrelægen, eller banken! Hvis det bare er halvt så generede som hos mennesker ja så ville jeg nødig være hun at skulle blive ved at døje med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

klmf

Øv for en træls situation Håber da det bare er dens løbetid, der gør det. Der er alligevel 12 dage til d.20., det er lang tid... Og havde du spurgt dyrlægen om henstand, evt. dele betalingen op? Det virker næsten som den eneste løsning, hvis dine forældre må melde pas. 1500 er mange penge i et stramt budget

God bedring med vovsen, håber den snart får det bedre!

P.S. Min kat har døjet med urinvejsinfektioner, jeg ringede rundt til et par forskellige klinikker og spurgte om pris på urindyrkning med og uden konsuktation og der var faktisk stor forskel i prisen. Forelagde dette for dyrlægen og vupti - så kunne prisen godt sættes lidt ned. Bare et tip

Anmeld

8. januar 2013

Dorthe1986

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg har sgu føler med dig

Jeg er helt enig med de andre i at hunden ikke skal lide og alt det. Men at komme med kommentarer, som "det må man bare sørge for der er penge til"... Øh ja, men hvis i lige gider og læse hvad TS skriver. Hun har normalt altid penge til dyrlæge mv, men fordi der er dukket nogle ting op, der skulle betales, så har de altså ikke flere penge.

Så at angribe at hun ikke sørger for at have penge, er egentlig noget fis. Hun ønsker jo heller ikke hendes hund skal lide. Det kan i da se. Men hvis man ikke har penge, og man ikke kan låne af bank eller forældre og dyrlægen heller ikke er villig til at dele betalingen op, hvad er det så lige præcis ts skal gøre?

Hvis i nu, når i læste hendes svar (faktisk allerede i hendes første indlæg) faktisk læste hvad der stod, at hendes økonomi (for første gang!) var i bund, så kunne i måske blive lidt mere konstruktive i jeres indlæg.

Synes bare det er urimeligt, at angribe hendes person og egentlig kalde hende uansvarlig, når det netop er det hun ikke er. For ja det kan godt være i er heldige at have dyrlæger, der vil dele betalingen op, familier, der kan låne jer penge osv. Men husk lige at alle ikke har de samme muligheder.

Anmeld

8. januar 2013

isabellasmor

lotchen skriver:

Øv for en træls situation Håber da det bare er dens løbetid, der gør det. Der er alligevel 12 dage til d.20., det er lang tid... Og havde du spurgt dyrlægen om henstand, evt. dele betalingen op? Det virker næsten som den eneste løsning, hvis dine forældre må melde pas. 1500 er mange penge i et stramt budget

God bedring med vovsen, håber den snart får det bedre!

P.S. Min kat har døjet med urinvejsinfektioner, jeg ringede rundt til et par forskellige klinikker og spurgte om pris på urindyrkning med og uden konsuktation og der var faktisk stor forskel i prisen. Forelagde dette for dyrlægen og vupti - så kunne prisen godt sættes lidt ned. Bare et tip

Og så synes jeg godt nok folk er hårde ved ts :/ trist! 

Anmeld

8. januar 2013

isabellasmor

Dorthe1986 skriver:

Jeg er helt enig med de andre i at hunden ikke skal lide og alt det. Men at komme med kommentarer, som "det må man bare sørge for der er penge til"... Øh ja, men hvis i lige gider og læse hvad TS skriver. Hun har normalt altid penge til dyrlæge mv, men fordi der er dukket nogle ting op, der skulle betales, så har de altså ikke flere penge.

Så at angribe at hun ikke sørger for at have penge, er egentlig noget fis. Hun ønsker jo heller ikke hendes hund skal lide. Det kan i da se. Men hvis man ikke har penge, og man ikke kan låne af bank eller forældre og dyrlægen heller ikke er villig til at dele betalingen op, hvad er det så lige præcis ts skal gøre?

Hvis i nu, når i læste hendes svar (faktisk allerede i hendes første indlæg) faktisk læste hvad der stod, at hendes økonomi (for første gang!) var i bund, så kunne i måske blive lidt mere konstruktive i jeres indlæg.

Synes bare det er urimeligt, at angribe hendes person og egentlig kalde hende uansvarlig, når det netop er det hun ikke er. For ja det kan godt være i er heldige at have dyrlæger, der vil dele betalingen op, familier, der kan låne jer penge osv. Men husk lige at alle ikke har de samme muligheder.

Anmeld

8. januar 2013

Dinna88

Dorthe1986 skriver:

Lige et enkelt spg - ville du skrive det samme, hvis det drejede sig om et barn, og der var egenbetaling for lægebesøg?  Tænk lige på hvordan 1. babykrig ville bryde ud, hvis een skrev, at hendes barn virker til at være sygt, samt f.eks. tisser blod, men at det KAN være uskyldigt - derfor  vil hun vente og se tiden an. 

Jeg angriber ikke ts her i tråden, men jeg mener ikke, at der er noget der hedder, at der ikke er råd

Anmeld

8. januar 2013

smokin

Dorthe1986 skriver:

Det er da meget muligt at nogle af svarene kunne være skrevet pænere - men det er altså uansvarligt at have en hund med en mulig urinvejsinfektion som man bare må lade stå til, fordi kassen er tom. Omstændighederne er virkelige ærgelige uden tvivl med dødsfald og alt det der, men en hund skal altså ikke gå 12 dage uden en dyrlæge....så må man finde en løsning. 

Og så tror jeg egentlig at der bliver reageret mere på hun bliver mopset over svarene end selve problematikken her. Alle er jo enige om at dyr ikke skal lide? 

Mange hilsner

Zette

Anmeld

8. januar 2013

smokin

Dinna88 skriver:

Lige et enkelt spg - ville du skrive det samme, hvis det drejede sig om et barn, og der var egenbetaling for lægebesøg?  Tænk lige på hvordan 1. babykrig ville bryde ud, hvis een skrev, at hendes barn virker til at være sygt, samt f.eks. tisser blod, men at det KAN være uskyldigt - derfor  vil hun vente og se tiden an. 

Jeg angriber ikke ts her i tråden, men jeg mener ikke, at der er noget der hedder, at der ikke er råd

Jeg er helt enig. 

Anmeld

8. januar 2013

Dinna88

Zette skriver:

Jeg er helt enig. 

Jeg regnede heller ikke med andet!

Anmeld

8. januar 2013

Dorthe1986

Dinna88 skriver:

Nu har hun så selv skrevet at hvis det var hendes barn så ville hendes forældre træde til. Måske vi skulle holde os til det i den her tråd, og ikke hvad-nu-hvis-vores-samfund-var-anderledes? Jeg forholder mig til det der er nu her.

Men du siger at der for dig ikke er noget, der hedder ikke at have råd. Men det er der jo! Hvis man ikke har pengene og ikke kan skaffe dem - så har man jo ikke råd.

Kan jo spørge dig, hvis du havde en normal sund opsparing til sådanne ting, men at den så blev banket i bund pga begravelse og mega dyr tandlægeregning. Og at du så samtidig kun havde 300 kr til mad og husholdning indtil d. 20. Og hverken din bank, familie eller dyrlæge kunne hjælpe? Hvad ville du så selv gøre?

Det er jo ikke særlig konstruktivt at sige "du finder bare pengene". Måske man skulle sætte sig ind i situationen og så komme med et råd.

Og ja hun kan sælge nogle ting, men der er jo ikke nogen garanti for at de når at blive solgt... og hvad skal hun så gøre?

Efterlyser bare nogle konstruktive råd, i stedet for at dunke ts oven i hovedet. Det kommer hunden jo ikke til dyrlæge af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.