Har stemt blank, da jeg ikke ved hvad jeg skal svare - synes det er en underlig afstemning.
Ja, det er forfærdentligt - men man kan da ikke stemme om om det er lægesvigt eller sjusk(hvad er forskellen??), en fejl (som måske er pga sjusk??), eller om det er forældrene der ikke har fortalt alt....
Man kan stemme om man synes det skal undersøges - men igen: hvorfor lave en afstemning om det åbenlyse?
Okay, gør et forsøg mere på forklaring
1) svigt, når en læge ikke opfylder sine lægegerning, og i denne sag er det uden tvivl tale om svigt hos 11 læger, da ingen har undersøgt nærmere!
2) sjusk, når en læge får af vide at barnet muligvis har slugt et batteri, og ikke undersøger dette forhold nærmere. Og sjusk er det også når en læge i journalen skriver at man vil tage et røgtenbilled, men ikke gør det! Og sjusk at påføre en henvendelse til lægevagten i bedsteforældrenes journal og ikke barnets!
3) undersøgelser? tror du selv på at undersøgelser i det danske sundhedsvæsen stiller nogen til ansvar? Nope, det er næsten aldrig sket, de slipper med en bøde og holder hånden overfor hinanden.
Derfor syntes jeg at afstemningen kunne være interessant for at se hvordan folk ser/opfatter ansvaret. Det er jo åbenlyst, men jeg kan godt se at der herinde i hønsegården i perioder kan være flere fjer end nærvær.
Anmeld